Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:18:18 GMT

خروج تروریست‌ها از «درعا البلد» به شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۱۳۰۹

خروج تروریست‌ها از «درعا البلد» به شمال سوریه

منابع خبری از خروج تروریست‌های مخالف آشتی از منطقه درعا البلد به شمال سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، اولین گروه از گروه‌های مسلح مخالف سازش از منطقه درعا البلد خارج شدند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که خروج این گروه‌های مسلح به موجب توافقی است که گفتگو کننده روسی به آن دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش المیادین؛ اولین گروه از گروه‌های مسلح مخالف سازش شروع به خروج از درعا البلد به سمت شمال سوریه کرده‌اند و گروه‌های دیگری هم خارج خواهند شد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که طبق توافق پس از خروج گروه‌های مسلح مخالف آشتی، ارتش سوریه وارد منطقه درعا البلد خواهد شد

همزمان یک منبع نظامی سوری به المیادین گفت: خروج اولین گروه از گروه‌های مسلح به سبب فشاری است که از سوی ارتش سوریه اخیرا به آنها وارد شد.

همزمان سانا گزارش داد که همزمان با خروج تروریست‌های مخالف آشتی از محله درعا البلد و طریق السد و المخیم، تروریست‌ها محله‌های شهر درعا را با خمپاره هدف قرار دادند تا همه تلاش‌ها را برای پایان دادن به حضور تروریست‌ها در منطقه و تحویل سلاح و عادی سازی اوضاع به شکست بکشانند.

خبرگزاری سوریه اعلام کرد: اتوبوس‌ها وارد منطقه درعا البلد برای انتقال تروریست‌های مخالف آشتی به شمال سوریه شده‌اند. شهروندان در این مناطق در گذرگاه السرایا تجمع کرده تا تروریست‌ها بروند و آنها بتوانند به منازل خود بازگردند. تروریست‌ها با حملات خمپاره ای خود به محله‌های امن در شهر درعا به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و به تعطیلی کشاندن توافق هستند.

از سوی دیگر«واسلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن اشاره به نقض توافق آتش بس توسط گروه‌های تروریستی مستقر در درعا البلد، گفت: این گروه‌های تروریستی غیر نظامیان را بازداشتند واز آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی به حق دولت سوریه برای حفاظ امنیت وثبات در خاک خود اشاره کرد.

نماینده دائم روسیه با انتقاد از آمریکا به دلیل سرقت نفت سوریه گفت که تلاش‌های طرف آمریکایی برای توجیه رفتارهایش، خجالت آور است.

وی گفت: سوریه از اوضاع اقتصادی دشواری رنج می‌برد که به دلیل تحریم‌ها و سرقت مداوم نفت سوریه وخیم‌تر شده است. نفت سوریه به صورت علنی با دور زدن دمشق از مناطق نفت خیز و تحت تصرف آمریکا در شمال شرق سوریه به سرقت می‌رود.

نماینده دائم روسیه عنوان داشت: تلاش‌های شرم آوری از جانب نظامیان آمریکایی برای توجیه اشغال مناطق در شمال شرق و جنوب شرق سوریه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره گزارش داد: گروه‌های تروریستی با حدود 14 گلوله خمپاره، محله «الکاشف»، منطقه صنعتی، هنگ آتش نشانی و منطقه «غرز» را هدف قرار داده و باعث خسارات مادی به خانه‌ها و زیرساخت‌ها در این مناطق شده است. همچنین گروه‌های تروریستی به سمت ایست‌های بازرسی ارتش عربی سوریه تیراندازی کردند.

العالم هم در این باره اعلام کرد: نیروهای سوریه ارسال تدارکات به منطقه درعا البلد برای مقابله با فعالیت‌های نظامی برخی از افراد مسلح را تکمیل کردند و این اقدام ثابت می‌کند که ارتش سوریه بیش از این منتظر نمی‌ماند و آماده پاسخگویی به لجاجت افراد مسلح و نقض توافق از سوی آنها است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های تروریستی منطقه درعا البلد گروه های مسلح شمال سوریه تروریست ها مخالف آشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد