Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:51:13 GMT

انهدام دو باند حفاری غیرمجاز در مهاباد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۱۴۲۳

انهدام دو باند حفاری غیرمجاز در مهاباد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: دو باند حفاری غیرمجاز در روستای عیسی‌کند و گرده‌رش مهاباد متلاشی شد.

سرهنگ بهزاد حجابی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر انجام عملیات حفاری غیرمجاز در دو روستای تاریخی مهاباد اقدامات لازم برای تعیین صحت و سقم این گزارشات در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با تایید این گزارشات در نهایت نیروهای یگان حفاظت طی دو مرحله عملیات موفقیت‌آمیز در منطقه تاریخی قلعه ماریا واقع در روستای عیسی‌کند و تپه تاریخی گرده‌رش واقع در روستایی به همین نام چهار حفار غیرمجاز دستگیر شدند که یکی از این افراد مسلح بوده و اسلحه شکاری داشت.

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی،وی ادامه داد: در این عملیات به دلیل فراوانی ماموریت‌های ناجا و نبود نیرو در پاسگاه آختاچی غربی(برهان)، پرسنل یگان حفاظت بدون فوت وقت اقدام به عملیات دستگیری فرد مسلح کرده و پس از تعقیب و گریز متهم را دستگیر و به پاسگاه مربوطه انتقال دادند که این اقدام آنها شایان تقدیر است.

حجابی عنوان کرد: در دیگر عملیات انجام شده در مهاباد که به صورت مشترک با عوامل پاسگاه‌های مکریان شرقی و مکریان غربی انجام گرفت سه نفر از اعضای باند بزرگ حفاری غیرمجاز نیز دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: طی بازجویی‌های به عمل آمده اسامی بیش از سی نفر از اعضای مشارکت کننده در حفاری قید شده که پرونده‌ای برای دستگیری سایر عوامل دخیل در دستور کار پاسگاه مربوطه قرار گرفت.

حجابی گفت: در این دو فقره عملیات موفقیت‌آمیز مذکر ضمن دستگیری چهار نفر، آلات و ادوات حفاری از قبیل بیل دستی، کلنک، سطل، طناب، دیلم، یک اسلحه شکاری و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل پاسگاه‌های مربوطه شدند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی حفاری غیرمجاز میراث فرهنگی یگان حفاظت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری سه نفر در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ١٥ متر به منظور کشف اشیای تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان، پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض دو متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش داده و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 750746

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد