Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و با بیان اینکه امسال در هفته دولت ۸۵ پروژه در زمینه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۸۴۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۳۲۶ نفر که در شرایط کرونا و تحریم رخ داده است، گفت: افتتاح پروژه‌های مختلف در استان قم، مختص هفته دولت نبوده و در ایام مختلف سال از جمله سه شنبه‌های اقتصادی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با اشاره به مدیریت مناسب شیوع کرونا در ۱۹ ماه گذشته که از مهم‌ترین مسائل استان و کشور بوده است و قم به عنوان اولین شهری که دو مورد ابتلاء به کرونا در کشور را ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ کشف کرد، افزود: ۲ ساعت بعد از کشف کرونا در قم، جلسه اضطراری و فوق العاده تشکیل و تا به امروز ۱۰۱ جلسه ستاد کرونا استانی با ۱۱۱۷مصوبه انجام شده است.

سرمست با اشاره به برگزاری ۸۱ جلسه در ستاد ملی کرونا، گفت: استان قم با برگزاری ۱۰۱ جلسه استانی ستاد کرونا از کشور نیز در این مسئله جلوتر بوده و ۵۵ جلسه شورای اطلاع رسانی، ۹۶ جلسه نظارت، ۴ جلسه کمیته واکسیناسیون و ۲۳ جلسه طرح شهید سلیمانی نیز در این راستا انجام شده است.

استاندار قم با بیان تشکیل ۳۰۰ جلسه در رابطه با مدیریت کرونا در استان و تصویب بیش از ۳ هزار مصوبه، مبنای تصمیم گیری‌ها در حوزه بهداشت و درمان را استفاده از نظرات کارشناسان حوزه‌های مرتبط دانست و ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مصوبه‌ها به مرحله اجرا درآمده و در این راستا هیچگاه به توان و مدیریت اعضای ستاد رسمی کرونا در استان بسنده نکردم و از نفوذ کلام و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و علما در راستای مدیریت این بیماری در استان استفاده کرده‌ام.

او با بیان اینکه استان قم از جاذبه زیارتی و گردشگری بهره می‌برد و در ۱۹ مناسبت ملی مذهبی، سالانه پذیرای ۲۰ میلیون زائر از کشور و جهان بوده است، گفت: در نیمه شعبان قبل از شیوع کرونا بیش از ۳ میلیون نفر زائر در استان داشتیم و بیش از ۶۰ درصد اقتصاد استان بر محور گردشگری و خدمات می‌چرخد و قم بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده است.

استاندار قم با اشاره به رتبه دوم قم در زمینه جذب تسهیلات کرونایی برای اصناف آسیب پذیر، افزود: با تدبیر و کوشش توانستیم تسهیلات مختلف و مناسبی را برای اقشار زحمت کش جذب و به آن‌ها اعطا کنیم.

سرمست ضمن تشکر از زحمات کادر درمان و مدافعان سلامت و با تاکید بر اینکه در کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و در این زمینه ۴۵۰ تخت به ظرفیت درمانی استان با افتتاح بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و مادر افزوده شد، ادامه داد: دیگر بیمارستان‌های قم که نواقص مختلفی را داشتند نیز در این ایام برطرف شد و خوشبختانه در زمینه واکسیناسیون نیز ۱۰ سال از میانگین تزریق واکسن در کشور از سایر استان‌ها جلوتر هستیم.

بهرام سرمست با بیان اینکه درخواست دایر کردن بیمارستان تنفسی سیار را از ارتش داشتیم و خوشبختانه با این موضوع موافقت شده است، گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۶۸ تا ۱۰۰ تخت در محوطه مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین (ع) و شهید بهشتی به زودی انجام خواهد شد و امیدواریم که این بیمارستان به عنوان یک پشتیبان برای مواقع بحران در استان وجود داشته باشد.

او با بیان پیگیری‌های فراوان استانداری درباره از سرگیری فعالیت عمرانی فرودگاه قم به عنوان امری لازم و حیثیتی، افزود: پیگیری‌ها از تشکیلات قضائی نشان دهنده رفع خلع ید سرمایه گذار فرودگاه است و ما نیز از سرمایه گذار درخواست برنامه کردیم که امیدواریم هرچه زودتر استان قم نیز از این فرودگاه بهره‌مند شود.

سرمست با اشاره به ایجاد دو شهرستان جدید کهک و جعفرآباد در قم در ماه‌های گذشته ادامه داد: با توجه به قرار داشتن استان قم در رده‌های پایانی تخصیص بودجه سالیانه لازم بود تا با تدابیر مناسب، الحاق شهرستان‌های جدید صورت گیرد تا وضعیت تخصیص بودجه به استان قم نیز افزایش یابد.

استاندار قم با بیان اینکه طرح مسکن ملی از جمله طرح‌هایی است که نقش مستقیمی در زندگی مردم دارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در ساخت ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مشارکت دارند، گفت: ۱۲ هزار قمی در شهر جدید امیر کبیر به اعتبار اینکه در محدوده استان قم است، ثبت نام کردند و با پیگیری لازم، مقدمات الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی پردیسان برای اقشار مختلف صورت گرفته و منتظر تصمیم نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر الحاق کامل این اراضی هستیم.

سرمست با اشاره به اینکه در حوزه رفع مشکلات صنایع جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جلسات منظمی داشته است و بنده به طور منظم پیگیر مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در استان قم هستم، افزود: اجازه تعطیلی به هیچ واحد تولیدی در سال‌های گذشته داده نشده و ۷۲ واحد صنعتی تحت تملک بانک‌ها نیز تعیین تکلیف شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قم شیوع کرونا گردشگری استاندار قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند