Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:31:49 GMT

مسجد محوری باید در اولویت محلات شهر ایلام باشد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۰۴۴

مسجد محوری باید در اولویت محلات شهر ایلام باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح امروز سچهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به این موضوع که در برخی از محلات با اینکه امکانات کافی است، اما مسجدی ساخته نشده است، عنوان کرد: در محلات باید مسجد محوری در اولویت باشد، چرا که مساجد محلی برای آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز به تحول و بازسازی در هیئت امنا مساجد نیاز داریم، افزود: تعدادی از هیئت امنا افرادی هستند که مسن هستند و بعضی نیز فوت کرده‌اند که باید در کنار این افراد، تعدادی نیروی جوان نیز حضور پیدا کنند، که مساجد فعال‌تر شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: مسجد جامع شهر ایلام، مسجدی که پایگاه انقلاب بوده است و قبل از انقلاب نیز مرکز تجمع مذهبی شهر ایلام بوده و همچنین در زمان انقلاب و دفاع مقدس نیز فعال بوده است اما در حال حاضر متاسفانه وضعیت مطلوبی ندارد.

امام جمعه ایلام در ادامه اظهار کرد: در محرم امسال تجربه خوبی داشتیم و آن هم ورود پیدا کردن جوانان با اجازه هیئت امنا برای مدیریت بود که یکی از هیئت‌های خوب شهر نیز فعال شد و می‌طلبد که در مدیریت مساجد و بازنگری امور آنها ورود پیدا کنیم، و جاهایی که نیاز به این تحول و بازسازی دارند، باید این تغییر ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخشی دیگر از سخنان خود به فعال شدن ائمه جماعات نیز اشاره کرد و تصریح کرد: شرایط کرونایی در استان خوب نیست اما نباید بهانه‌ای برای تعطیلی مساجد باشد بلکه با رعایت پروتکل‌ها می‌توان فعالیت‌های مذهبی را انجام داد.

وی با اشاره به تجمعات گسترده در آرامستان‌ها عنوان کرد: برای تجمعات در آرامستان‌ها و مجالس ختم باید فکری اساسی شود و تغییری ایجاد کنیم و راهکارهایی ارائه شود که هم مردم بتوانند ابراز همدردی داشته باشند و هم این تجمعات کنترل شود و موجب شیوع بیماری نشود.

کد خبر 5289076

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار مسجد ویروس کرونا هفته دولت محرم 1400 واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در حال حاضر ۲۷ هزار کارگر در واحدهای تولیدی دارای پروانه کسب در راستای توسعه اقتصادی استان، فعالیت می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است