Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@12:03:12 GMT

مناسب سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌های مترو

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۰۸۷

مناسب سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌های مترو

شهردار منطقه 19 از مناسب سازی پایانه ها و ورودی های ایستگاه های مترو محدوده این منطقه به منظور رفاه حال و سهولت دسترسی افراد معلول خبر داد.

به گزارش برنا؛ علی توکلی مناسب سازی معابر و فضاهای شهری را از اقدامات اولویت دار شهرداری این منطقه در راستای دسترسی همگانی به امکانات شهری اعلام کرد و گفت: در همین راستا عملیات اجرایی مناسب سازی ایستگاه مترو عبدل آباد و پایانه اتوبوسرانی بهشت آغاز شده و در مرحله ایجاد رمپ ورودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او پیش از این نیز ایستگاه مترو آزادگان ضمن بهسازی،  در قالب اجرای اقداماتی همچون احداث دو پارکینگ ویژه معلولین و نصب تابلو، مناسب سازی محوطه اطراف و رفع اختلاف سطح ها در محل اتصال پیاده رو به سواره رو و نیز ایجاد سه رمپ ورودی برای سهولت دسترسی از پیاده رو به محوطه مترو و تجهیز به میله های دستگرد مناسب سازی شد.

توکلی در ادامه به ایمن سازی بزرگراه های مواصلاتی محدوده این منطقه اشاره کرد و گفت: درهمین راستا طی هفته گذشته 200 گاردریل در بزرگراه شهید کاظمی، تندگویان، علامه عسگری و شهید هاشمی نصب شد. ضمن اینکه این محورها مجهز به کاشن تانک و موانع استوانه ای شدند.

شهردار منطقه همچنین با اشاره به اقدامات ترافیکی صورت گرفته در راستای آرام سازی و کنترل تردد خودروها در خیابان های محدوده بیان کرد: به همین منظور ضمن احداث بیش از 40 سرعتکاه آسفالتی در معابر  این منطقه از ابتدای سال جاری، عملیات ایجاد سرعتکاه در خیابان دانشگاه خانی آباد نو و بزرگراه علامه عسگری نیز آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری مترو بزرگراه مترو مناسب سازی منطقه 19 پایانه ها ایستگاه های مترو مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، خط ۱۰ که نیمه شمالی تهران را پوشش می‌‎دهد از مناطق ۲۱ و ۲۲ در غرب تهران شروع می شود و به فلکه سوم تهرانپارس می رسد و در طول مسیر مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را هم پوشش می دهد.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر در این بازدید آخرین وضعیت خط ۱۰ مترو را تشریح کرد و گفت: «اکنون در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو (Y۱۰-Z۶ ) هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد. حدود ۹۰ هزار متر مکعب احجام و ۳۴ هزار متر مکعب هم بتن ریزی پیش بینی شده و این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.»

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک هم وضعیت کارگاه میدان دهگده المپیک را تشریح و عنوان کرد: «پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک (منطقه ۲۲) از سال ۱۴۰۰ شروع شد و اکنون در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.»

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو هم در این بازدید به وضعیت ایستگاه میدان اتریش اشاره و عنوان کرد: «در طراحی این ایستگاه باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش دادیم و این امر می‌تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. عمق ایستگاه میدان اتریش ‌۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می‌شود.»

به گفته حیدری تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است و به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند و به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: «برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه‌هایی است که در فاز اول و سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.»

کد خبر 848677 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی