Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال) از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی تهران و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

تیم ایران در گروه A مسابقات با تیم‌های نیجریه، لهستان، گواتمالا و هند همگروه است و در روز نخست باید مقابل گواتمالا به میدان می‌رفت که با توجه به کناره گیری گواتمالا از این رقابت‌ها به دلیل مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنانش، این دیدار با احتساب باخت فنی سه بر صفر به سود ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر سبب شد تا ملی پوشان نوجوان ایران در روز نخست مسابقات استراحت کنند و برای اولین دیدار خود در این رقابت‌ها آماده شوند. هندی‌ها روز سه شنبه با نتیجه سه بر یک از سد نیجریه عبور کردند. تیم ملی والیبال نوجوانان هند در سال ۲۰۰۳ بر سکوی سوم جهان قرار گرفته است.

تیم والیبال نوجوانان ایران تاکنون در ۱۲ دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و ۶ بار روی سکو رفته است. آخرین قهرمانی ایران به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که تیم نوجوانان ایران با هدایت محمد وکیلی روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد. آخرین دوره مسابقات نیز سال ۲۰۱۹ به میزبانی تونس برگزار شد که با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید. تیم‌های روسیه و آرژانتین نیز به ترتیب روی سکوی نایب قهرمانی و سومی مسابقات ایستادند و تیم ایران پس از مصر (تیم چهارم مسابقات) در رده پنجم ایستاد.

در حال حاضر تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان با هدایت مسعود آرمات پا به این مسابقات گذاشته است. در این دوره از رقابت‌ها ملی پوشان ایران برای کسب سومین قهرمانی در جهان تلاش خواهند کرد. ایران با ۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ مدال برنز در رتبه سوم پرافتخارترین تیم‌های والیبال نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان قرار دارد و صربستان با ۲ قهرمانی در جایگاه چهارم ایستاده است.

مسعود آرمات سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در آخرین مصاحبه پیش از بازی‌ها خود با باشگاه خبرنگاران گفت: نمی‌توانم قول قهرمانی یا سکو بدهم، اما این قول را می‌دهم که هم کادر فنی و هم بازیکنان تمام تلاش خود را انجام دهند تا بهترین نتیجه را بگیریم. قهرمانی برای تیم ملی والیبال نوجوانان ایران دور از دسترس نیست و ما هم مانند سایر تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی خواهیم جنگید تا پرچم خوش رنگ ایران را به اهتزاز در آوریم. بازیکنانم در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردند و از مسابقات دور بودند. از همه مهم‌تر شاگردانم تجربه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را ندارند. اکثر تیم‌های حاضر در مسابقات نوجوانان جهان مسابقات برون مرزی و مختلفی را تجربه کرده اند. قاطعانه می‌توانم بگویم تنها تیمی هستیم که در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌ایم و در طول تمرینات سعی کردیم ذهن همه بازیکنان را برای حضور در مسابقات جهانی آماده کنیم.

ایران  و هند امروز از ساعت ۱۹ به مصاف هم خواهند رفت.

گروه بندی مسابقات والیبال نوجوانان به شرح زیر است:

گروه A: ایران – نیجریه – لهستان – گواتمالا – هند گروه B: ایتالیا – جمهوری چک – برزیل – کلمبیا – بلاروس گروه C: روسیه – بلغارستان – کامرون – بلژیک – تایلند گروه D: آرژانتین – مصر – آلمان -کوبا – جمهوری دومینیکن

بیشتر بخوانید 

آرمات: قول قهرمانی و سکو نمی‌دهم/ غیبت تماشاگران در سالن به ضرر ما است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات والیبال نوجوانان جهان فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال نوجوانان تیم ملی والیبال نوجوانان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان نتایج زیر به دست آمد:   ۱ - ابراهیم فتحی از فارس ۲- مجتبی خاکی از قزوین ۳- رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی   مراسم اهدای مدال با حضور متقیان‌نژاد، رئیس هیات قم، حسین باقری، سرمربی تیم تفنگ نوجوانان و جوانان، علی گداری، مسئول کمیته مسابقات، شیخ اکبری، رئیس کمیته داوران، مهدیان، هدایتی، افضلی، کاظمی و حق نیا برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور