Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:28:06 GMT

تشخیص کرونا با طیف‌سنج «ایران‌ساخت» سرعت گرفت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۴۲۵

تشخیص کرونا با طیف‌سنج «ایران‌ساخت» سرعت گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی حیدری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دستگاه طیف‌سنج نانودراپ دارای کاربردهای گوناگونی در حوزه‌های شیمی پزشکی، فیزیک و زیست‌فناوری است.

به گفته این فعال فناور، از مهم‌ترین این کاربردها می‌توان به اندازه‌گیری اسیدهای آمینه، نوکلئیک اسیدها و رشته‌های ژنتیکی اشاره کرد که در مطالعات زیستی و تولید داروها، درمان بیماری‌ها و پژوهش‌های سلولی و مولکولی کارآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این دستگاه را در این شرکت دانش بنیان تولید کردیم، بیان کرد: از مزایای این دستگاه دقت یک‌دهم نانومتری آن است. این دستگاه می‌تواند غلظت و خلوص اسید نوکلئیک‌ها و پروتئین‌ها را با حجم یک تا ۲ میکرولیتر با حد تشخیص ۲نانوگرم اندازه‌گیری کند. این دقت بالا در تشخیص ساختار ویروس‌ها کارآمد است از همین رو در تشخیص ویروس کرونا نیز کاربرد دارد و می‌تواند به پژوهشگران در مطالعه ساختارهای زیستی و ریزذره‌ها کمک کند.

مدیرعامل شرکت بیان کرد: نمونه وارداتی دستگاه نانودراپ با قیمت حداقل ۲۰هزار دلار و از مبادی غیررسمی وارد می‌شود.

کد خبر 5289014 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان نانو ذرات ویروس کرونا حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوگل فیس بوک امنیت سایبری حکمرانی فضای مجازی تولید دانش بنیان نوآوری امنیت اطلاعات همراه اول تحقیقات علمی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند .

همتی بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است، اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی