Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آلمان کشورش را در ایجاد تراژدی در افغانستان مسئول دانسته و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا آمادگی برای پذیرش پناهندگان جدید را درخواست کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در سخنانی کشورش را هم در به وجود آمدن تراژدی افغانستان مسئول دانسته و در آستانه سفر به جمهوری چک از کشورهای اروپایی آمادگی برای پذیرش پناهندگان را درخواست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اروپاییان را به یک اقدام منسجم و هماهنگ در مسئله پناهندگان فراخوانده و در عین حال گفت: ما نمی توانیم همه انسان هایی که به دلایل خوبی به دنبال زندگی بهتر هستند را بپذیریم. اما ما باید شرایطی را برای آن ها فراهم کنیم که حق دریافت پناهندگی و حمایت برای آن ها فراهم شود.

وی در گفتگویی با رسانه "پراوو" اعلام کرد که همچنان بحران هایی وجود خواهد داشت که مهاجران را به سمت اروپا سوق می دهد. کافی است نگاهی به اوضاع افغانستان بیندازیم.

وی در آستانه سفر به پراگ تاکید کرد : ما باید در اروپا به صورت هماهنگ و با همبستگی اقدام کنیم و نباید کشورهایی که در جنوب اروپا و در مرزهای خارجی هستند را در بحران پناهندگان تنها بگذاریم.

البته جمهوری چک طرح تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا که آلمان بر آن تاکید دارد رد می کند. این کشور بر این مسئله تاکید دارد که کمک ها به کشورهایی که پناهندگان از آنجا به اروپا فرار می کنند انجام شود.

" در این میان یانژ یانسا"، نخست وزیر اسلوونی که کشورش ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرده که اتحادیه اروپا هیچ کریدور اروپایی بشردوستانه برای مهاجرت از افغانستان را باز نخواهد کرد.

اسلوونی این سخنان را به نمایندگی از طرف اتحادیه اروپا ایراد می کرد، اما در واقع این موضع وی تنها مورد حمایت دو کشور اتریش و مجارستان قرار گرفته است.

با این همه اکثر کشورهای اروپایی و نهادهای این اتحادیه می خواهند از وقوع موج جدید پناهندگان به اروپا به دلیل تحولات افغانستان جلوگیری کنند.

با این حال این موضوع همچنان در میان 27 عضو اتحادیه اروپا موضوعی جنجال برانگیز محسوب می‌شود.

کشورهای اروپایی به شدت نگران وقوع بحران پناهندگان جدید به دلیل تحولات اخیر در افغانستان هستند و به دنبال راهکاری برای مهار این بحران احتمالی بوده و در این باره اختلاف نظرهایی هم دارند.

تا پیش از این هم اروپا همچنان درگیر بحران پناهندگان بوده و هنوز نتوانسته است برای غلبه بر آن به راهکار درست و عملی دست پیدا کند.

کشورهای اروپایی به‌جای یافتن راه‌حلی برای تقسیم عادلانه پناهندگان در این اتحادیه تلاش می‌کنند با ابزار مختلف و حتی با خشونت پای این قشر آسیب‌دیده را که عمدتاً به‌واسطه سیاست‌های غلط همین غربی‌ها به این روز افتاده‌اند از این اتحادیه ببرند.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به‌دلیل مخالفت برخی اعضا حل‌ نشده باقی مانده است و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند.

حالا این روزها تشدید تحولات در افغانستان هم نگرانی ها درباره هجوم مجدد پناهندگان به اروپا را افزایش داده است.

سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم اعلام کرده که مخالف پذیرش پناهندگان افغان در کشورش است.

وی بدون توجه به قدرت گرفتن طالبان در افغانستان اعلام کرده: من اعتقاد ندارم که ما باید انسان های بیشتری را در اتریش بپذیریم، بلکه عکس این موضوع درست است.

کورتس پذیرش پناهندگان بیشتر از افغانستان را امری غیر ممکن دانست که تحت صدر اعظمی او اتفاق نخواهد افتاد.

مصاحبه| تحلیلگر ترک: ترکیه، افغانستان را دروازه ورود به جنوب آسیا می‌داند پوتین: قصد دخالت در اوضاع افغانستان را نداریم

اشتاین مایر در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت: ما به عنوان اتحادیه اروپا اقداماتی انجام می دهیم تا با دلایل پناهندگی در بسیاری کشورهای این جهان مبارزه کنیم؛ با این وجود این به تنهایی کافی نیست.

اشتاین مایر قرار است به همراه همسرش سفر سه روزه ای را به جمهوری چک انجام دهد. وی در پراگ با مقامات این کشور از جمله نخست وزیر و رئیس جمهور چک مذاکره خواهد کرد. آلمان حدود 800 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری چک دارد و حدود 5 هزار نفر از ساکنان این کشور روزانه به آلمان سفر می کنند.

جمهوری چک هم مانند آلمان در مبارزات انتخاباتی قرار دارد و در این کشور هم در هشتم و نهم اکتبر انتخابات پارلمانی برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار افغانستان اخبار آلمان اخبار افغانستان کشورهای اروپایی پذیرش پناهندگان اتحادیه اروپا جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور در اروپا مسئول نظارت بر تلگرام شد!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

این کشور در اروپا مسئول نظارت بر تلگرام شد! 

این دو زن دوست‌داشتنی، شرافتمندانه پای اعتقادشان ایستادند


آمار هولناک قربانیان سیل و صادعقه در ایران
جنیفر لوپز ثابت کرد سن برای او فقط یک عدد است!


هشداری که برای ۲۵ استان کشور صادر شد


تصویر ۴ دختر روی دیوارنگاره مشهور تهران نقش بست


تصویری از اولین وزیر زن در ایران، که تیرباران شد


این موجود، تنها بازمانده دوران باستانی زمین است


این شهر در ایران هیچ کوچه‌ای ندارد!
بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
ماجرای سلاخی دختر 21ساله به دست پدر بی‌رحمش


پارتی پر سروصدایی که سوشیال مدیا را منفجر کرد


مرسدس بنز برای شکست بی‌ام‌و دست به اسلحه شد!


آیفون ۱۶ و تغییراتی که راحت لو رفت!


طوطی دراکولا؛ این خون‌آشام عاشق میوه است!


این میوه پخته شده، سنگ کلیه را پودر می‌کند


تصویری لو رفته از «شیرین» سریال نون‌خ با یک استایل خاص


یک خبر خوش برای طرفداران فیلم‌های کمدی


عکسی از اولین آگهی جراحی پلاستیک در سال 1333


عکسی از کارت عروسی متفاوت دختر آیت‌الله طالقانی

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • این کشور در اروپا مسئول نظارت بر تلگرام شد!
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان