Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس شورای ششم شهر یزد از تعویق انتخاب شهردار در یزد خبر داد و گفت: شورا روی ملاک‌ها و مصداق‌ها و نامزدها پایش انجام داد و امروز بین خوب و عالی در تردد هستیم.

«غلامحسین دشتی» در جلسه رسمی این شورا که امروز صبح چهارشنبه در صحن علنی برگزار شد، اولویت فعالیت شورای شهر را انتخاب شهردار دانست و گفت: ۴۳ نفر به دنبال فراخوان‌ها و دعوت‌های مستقیم و غیرمستقیم حضور یافتند البته در این باره، نگاهی به بیرون از استان هم داشتیم تا بتوانیم از تجربیات ملی آن‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزودن ۱۱ نفر از صاحب نامان در لیست شهردار یاد کرد و گفت: مجموعا ۵۴ نفر در لیست انتخاب شهردار گذاشتیم که البته تعدادی شرایط اولیه را نداشتند و تعداد باقیمانده با ۹ محور و حوزه کاری در حوزه‎های مختلفی آمدند و برنامه های خود را اعلام کردند و اطلاعاتی غنی در اختیار شهرداری قرار دادند.

وی ضمن تقدیر از این افراد گفت: با جمع بندی از مجموع این افراد در جست و جوی بهترین و شایسته‌ترین فرد، توانستیم نزدیکترین افراد را به شاخص‎ها شناسایی کنیم.

دشتی به مباحث دینی و اسلامی و همچنین یزد به عنوان شهر جهانی در شاخص‌ها یاد کرد و گفت: یزد با داشتن فرهنگ و مباحث دینی و اسلامی و درخشش در سطح جهان رسالت‌هایی را بر دوش مدیران شهر انداخته که باید این موارد را به جهان معرفی کنند و ما موظف هستیم از تجارب ملی و جهانی برای حفظ این آثار و معرفی موثر و الهام‌بخش که جز داشته‌های دینی و انسانی و مجموعه‌ای از عناصر با فرهگ پیشرفته است، استفاده کنیم.

وی به نقش حیاتی شهردار در حفظ موارد نامبرده خبر داد و تاکید کرد: به دلیل اختیارات و توانمندی‌ها و خلاقیت‌هایی که لازمه شهردار است، شورا روی ملاک‌ها و مصداق‌ها و نامزدها پایش انجام داد و امروز بین خوب و عالی در تردد هستیم.

رییس شورای شهر یزد با بیان این که با توجه به اهمیت موضوع این مسئله نیازمند زمان بیشتری است، تصریح کرد: برای ملاحظات بیشتر فرصت بیشتری خواسته شده تا اعضا به اعتماد بیشتر و با رای اکثری فعالیت خود را انجام دهند و قویترین آرا را که مطلوب همه اعضاست با کمترین ایراد و انتقاد بدهند.

وی از فرصت چند روزه آینده یاد کرد و گفت: رسالت‌های سنگینی امروز بر دوش ماست و تفاوت شورای شهر کنونی با بقیه شوراها نیز در همین است.

این مسئول با بیان این که در کشوری هستیم که دارای فناوری است اما هنوز نظام اداری آن نقایضی دارد، اظهار کرد: باید با دانش نوین دقت در امور اداری را تسریع کنیم.

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد ۲۰ روزه این شورا به انتخاب سرپرست و مصوب کردن اختیارات وی اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن در خصوص تعیین تکلیف کمیسیون‌ها و وظایف تخصصی آن‌ها اقدام کردیم.

وی با بیان این که علاوه بر مشخص کردن نهادهای خارج از شهرداری، مسئله بودجه‌ریزی اهمیت زیادی دارد، گفت: مسئله زمینه‌سازی طرح تفصیلی که مدتها به تاخیر افتاده باید انجام شود از طرفی با تکمیل طرح تفصیلی، باید آینده یزد را در مقابل دیدگان نخبگان قرار دهیم تا ضمن رصد آن، رفتار سازمانی ما و دولت را در سطح استان نیز رصد و نقدکنند.

این از جریان رسانه‌ای و نوع نگاه نقدانه ان گلایه کرد و گفت: انتقاد جریان‌های رسانه‌ای باید نسبت به اندیشه‌های افراد باشد نه این که اشخاص مورد انتقاد قرار گیرند.

دشتی از همکاری شورا با ستاد کرونا در دوره فعالیت این شورا یاد کرد و گفت: شورای ششم شهر یزد آمادگی هر نوع همکاری با ستاد کرونا را دارد.

وی از نگاهی عمیق به بازنگری برخی از بخش‌ها یاد کرد و گفت: آنچه مورد انتظار است انجام خدمات و تحول در مجموعه ساختاری و مقررات با رویکرد تسریع و برررسی کیفیت کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري يزد شوراي شهر يزد انتخاب شهردار یاد کرد و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود