Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:40:38 GMT

چه کسی کلیددار اراک خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۹۷۴

چه کسی کلیددار اراک خواهد شد؟

ایسنا/مرکزی ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰، شورای ششم در فرمانداری اراک قسم یاد کرد و رسما کار خود را در شهر آغاز کرد و در همان روز، اصلی ترین وظیفه خود که همان انتخاب فردی برای سکانداری شهرداری اراک است را با انتخاب محمدرضا جعفرپور به عنوان سرپرست شهرداری به انجام رساند.

به گزارش ایسنا، یکی از شعارهای اصلی اعضای این شورا تحقق ثبات در مدیریت شهری است، اصل مهمی که اراک عموما شاهد تحققش نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای شهر اراک، ۱۷ مرداد در بازدید از این خبرگزاری بر توجه شورا به این مهم تاکید و اظهار کرد: شورای ششم بدنبال بی ثباتی در مدیریت شهری نیست و در خصوص شاخص های شهردار و برنامه مدیریت شهری و ... از قبل تبادل نظر و آرا داشته ایم. به دنبال شهرداری هستیم که بتوانیم چهار سال مدیریت شهری را به او بسپاریم، در واقع در بحث انتخاب شهردار بدنبال ثبات مدیریت و انتخاب فردی هستیم که دارای رویکرد اجتماعی و فرهنگی باشد.

سید وحید میرنظامی با بیان اینکه شورای جدید در خصوص انتخاب شهردار نگاه ویژه ای دارد و از آنجاکه رویکرد اجتماعی و فرهنگی را دنبال می کنیم باید شهرداری را انتخاب کنیم که متناسب با این رویکرد حرکت کند، افزود: کسی را می خواهیم که نگاه متوازن داشته باشد و در عین حال که پروژه های عمرانی را دنبال می کند به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم نگاه ویژه داشته باشد.

روز گذشته ۹ اسم به عنوان کاندیداهای شهرداری اراک در فضای مجازی منتشر شد که شامل سیدمهدی حسینی،  محمد جعفرپور، محمدصادق قائمی، عباس ملک حسینی، علیرضا کریمی، علیرضا محمودی، رضا آجرلو، احسان شریفی و احمد آزاد بود و انتشار این لیست(غلط یا درست، تایید شده یا تایید نشده) قضیه انتخاب شهردار را حساس تر کرد، بویژه اینکه از روز گذشته روند انتخاب شهردار در صحن غیر علنی با انجام مصاحبه از حسینی و جعفرپور آغاز شده است.

بدنبال شوآف نیستیم/جلسات زمانبر است

از جزییات این جلسات تاکنون اطلاعی منتشر نشده است، اما میرنظامی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روند انتخاب شهردار اراک و برگزاری غیرعلنی جلسات اظهار کرد: در انتخاب شهردار امور به شکل علنی انجام می شود، اما برای هر گزینه، جلسات دو تا سه ساعته برگزار می شود که خارج از حوصله و صبر شنوندگان است.

وی با اشاره به اینکه دیروز از ساعت ۱۶ تا ۲۱.۳۰ مصاحبه از دو گزینه انجام گرفت، افزود: روند کاری دیروز نشان می دهد که موضوع زمانبری در حال انجام است، شورا به دنبال شوآف نیست بلکه کار مرحله به مرحله با شفافیت در حال طی شدن است.

اعلام آمادگی ۴۵ نفر برای تصدی پست شهرداری اراک

رییس شورای ششم شهر اراک تصریح کرد: حدود ۴۵ نفر برای پست شهرداری اراک اعلام آمادگی کرده اند، از این تعداد، حدود ۳۳ نفر در فراخوان شورا اعلام آمادگی کردند و ۱۲ نفر نیز از سوی اعضا به عنوان گزینه معرفی شدند، برخی از این افراد شرایط اختصاصی مانند ۹ سال مدیریت میانی و سوابق تحصیلی لازم را نداشتند که به طور طبیعی غربالگری آنها صورت گرفت.

وی افزود: با غربالگری صورت گرفته حدود ۲۵ نفر باقی ماندند که پس از ساعت ها بررسی و تجزیه و تحلیل ۱۰ نفر باقی ماندند و پس از آنالیز این افراد، گزینه های نهایی که شاید حدود ۳ تا ۴ نفر باشند به صورت علنی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند.

میرنظامی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند که شورا به دنبال انجام کار نمایشی نیست و در عین حال مسلما نباید کاری بدون اطلاع مردم انجام گیرد، افزود: قطعا انجام امور و لزوم اطلاع رسانی آن به این معنا نیست که اموری که وقت مردم را می گیرد و از حوصله خارج است هم با جزئیات اطلاع رسانی شود، اما قطعا در مراحل پایانی کار به مردم اطلاع رسانی می شود.

۱۵ شاخص برای انتخاب شهردار اراک

وی در خصوص ملاک انتخاب شهردار اظهار کرد: شورا ۱۵ شاخص اصلی را در نظر گرفته است که یکی از آنها بومی بودن است، البته بومی بودن صرفا به این معنی نیست که فرد در اراک ساکن باشد بلکه به این معناست که از گزینه های بومی که حتی در دیگر نقاط کشور فعال بوده و افراد موفقی هستند نیز می توان استفاده کرد، به عنوان مثال علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران و زاده اراک است. قطعا گزینه بومی باید شهر، نیازها، بدنه شهرداری، اولویت ها و نظام جامع مسائل شهری را بشناسد، انگیزه خدمت، تعهد، تخصص داشته باشد، جهادی و انقلابی باشد و با رویکرد و نگاه شورا و اولویت های شورا که فرهنگی و اجتماعی است، هم جهت باشد.

شورای پنجم پاسخگو باشد

رییس شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه خط قرمز شورا قانونمداری است، گفت: عمل به قانون از سوی شهرداری و شهردار برای شورا بسیار اهمیت دارد، متاسفانه در سال های اخیر در بحث منابع انسانی شهرداری بی بند و باری و ولنگاری مدیریتی را شاهد هستیم که باید شورای پنجم نسبت به این وضعیت پاسخگو باشد، از طرفی مدیریت های شهرداری نیز پاسخی برای این وضعیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم به سختی عوارض و مالیات پرداخت می کنند و ما حق نداریم در هزینه کرد و جذب نیروی انسانی سازوکار درستی نداشته باشیم و باید این وضعیت اصلاح شود. پیگیری و طرح سوال از شورای پنجم در خصوص این وضعیت در حیطه وظایف اصلی و قانونی شورای ششم نیست، اما مسلما سازمان بازرسی و نهادهای نظامی باید حسابرسی کنند و شاید تا امروز نسبت به این امر نیز ورود کرده باشند. رسانه ها نیز در این راستا باید مطالبه گر باشند و سوال بپرسند که چرا ده ها نفر بدون مدرک تحصیلی مرتبط و سازوکار قانونی به شکل فله ای جذب شهرداری شدند.

به گزارش ایسنا، روند انتخاب شهردار از سوی شورای ششم آغاز شده است و با وجود نظرات و نقدهای مختلف به علنی یا غیرعلنی برگزار شدن جلسات، تنها می توان امیدوار بود که انتخابی درست انجام گیرد تا شهر اراک دوباره روند سال های اخیر و تغییرات مکرر شهردار را تجربه نکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخاب شهردار اراك منتخبین شورای ششم استانی اجتماعی استان مرکزی شهرداري تهران انتخاب شهردار شهرداری اراک مدیریت شهری شورای ششم شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز در خصوص آخرین وضعیت قراردادهای سفر شهردار تهران به چین پرداختند و اعلام کردند که متاسفانه این قراردادها به هیچ عنوان شفاف نیست - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان دویست و سی  و یکمین جلسه شورای شهر تهران محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی را از حوزه حمل و نقل و همچنین قراردادهای انجام شده شهردار تهران در سفر چین اشاره کرد.

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به قراردادهای امضا شده شهرداری تهران در سفر چین گفت: انتظار داریم که این قراردادها در اختیار ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی اسناد و مدارک حاکی از این است که مشکلاتی در این قراردادها وجود دارد گفت: در تماس با کسانی که پیغام‌هایی را در ارتباط با این موارد به ما می‌دهند جلسه خواهیم گذاشت اما انتظار داریم که همکارانمان در شهرداری شفاف‌سازی بکنند

عباسی به جابجای مدیرعامل مترو اشاره کرد و افزود‌: سوالی که مطرح می‌شود این است که علت جابجایی چه بود؟ اگر این فرد خوب بود و کارش در مجموعه مترو قابل قبول بوده چرا جابجا شده؟ و اگر حرفی زده است و گلایه‌ای داشته است که قطعا این موارد را عنوان کرده چرا جابجا و به یک مجموعه دیگر منتقل شده است؟

وی تصریح کرد: در این زمینه باید شفاف‌سازی شود و امیدواریم در این زمینه پاسخ‌های لازم داده شود.

نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از دو سال و نیم از عمر شورای شهر تهران گذشته است گفت: علی‌رغم وعده‌های مکرری که داده شده هنوز اتفاقی در حمل و نقل چه روی زمین و چه زیر زمین در پایتخت نیفتاده است.

وی با انتقاد از عدم شفافیت قراردادهای شهردار تهران در چین گفت: در این قراردادها وعده داده شد که واگن و اتوبوس و تاکسی های برقی وارد پایتخت بشود اما این وعده ها بی‌نتیجه مانده است.

وی با اشاره به گذشت فروردین ماه سال 1403 گفت: با گذشت فروردین ماه هنوز خبری از ورود اتوبوس‌های برقی نیست.

سلیمانی گفت: مدیریت شهری در حوزه اجرا حتی با تک ماده نیز نمره قبولی نمی‌گیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ضمن تشکر از معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در چند ماهه گذشته از حضور آقای هرمزی در این معاونت تعامل کمیسیون عمران بیشتر از گذشته شده و یک فضای همدلی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شورای شهر تهران مجوز دو میلیون یورو را به شهرداری تهران جهت تامین زیرساخت‌هایی لازم داد، اظهار کرد: مغایرتی ندارد که اعضای شورای شهر تهران از قراردادهای شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل مطلع شوند و چنانچه این کار صورت بگیرد قطعا سوء تفاهمات ایجاد شده برطرف خواهد شد و انشاءالله در عمر باقیمانده کارهای قابل قبولی شکل بگیرد.

تشکری هاشمی به خط پرند اشاره کرد و گفت: زمانی که قرار بود این خط افتتاح بشود به بحث‌های حقوقی این خط اشاره کردم و تاکید کردم که این موضوع باید حل بشود اما این موضوع حل نشد و تاکیدم این است که باید حتما خط پرند تکمیل و کامل شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با گذشت چند ماه هنوز مشخص نیست که شهرداری تهران در خصوص اتوبوس‌های برقی با طرف خارجی قرارداد بسته است یا خیر و این سوالات هنوز پاسخ داده نشده است.

وی همچنین به 191 ون اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 40 دستگاه هنوز پلاک‌گذاری نشده است و از 150 دستگاهی که شماره‌گذاری شده‌اند به شرکت توسعه تجارت شهر واگذار شده است و جالب آنجاست که ما از ماهیت آن بی‌اطلاع هستیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: بر اساس آماری که کسب کرده‌ایم متوسط جابجایی این ون‌ها در شهر تهران روزانه 19.5 نفر است قطعا یک موتورسیکلت بیش از این تعداد مسافر جابجا می‌کند.

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز خطاب به شهردار تهران گفت: بنده به عملکرد شما نقد دارم اما نباید شما ناراحت شوید و به گونه‌ای عمل بکنید که ما را تحریم و مجموعه شهرداری با ما همکاری نکنند این کار کار غلطی است.

وی با بیان اینکه در سفر چین شهردار تهران قراردادهایی بسته شده که برای ما شفاف نیست گفت: این قرارداد ابهاماتی داشته و دارد و باید به آن پاسخ داده شود.

وی گفت: بنده در صحن شورای شهر تهران تذکری را در رابطه با تاکسیرانی دادم و مدیر عامل آن در جلسه‌ای موارد را مطرح کرد و بسیاری از سوالات مطرح شد. آقای زاکانی بخشی از رفتاری که به اعضای شورای شهر تهران بر می‌گردد به تعامل شما با اعضای شورا بر می‌گردد و باید‌ آن را اصلاح بکنید.

اقراریان گفت: یادمان نمی‌رود که آقای شهردار در سال گذشته اعلام کرد که 2500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان خواهد شد البته این حرفها ناشی از عدم شناخت وی از شهرداری بود و هر چه بیشتر جلو رفت از مجموعه شهرداری شناخت بیشتری را پیدا کرد.

وی گفت: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری تاکنون 826 اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و باید آقای شهردار از وعده هایی که داده از مردم عذرخواهی بکند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار تهران زمانی که خودش نماینده مجلس بود از وزرا سوال می‌کرد و حتی آنها را استیضاح می‌کرد گفت: حالا که به ما رسیده است شما ناراحت هستید؟ سوالی که وجود دارد که در قرارداد چین آیا قراردادهایی غیر از حمل و نقل بسته شده است یا خیر؟

وی ادامه داد: وعده های بی‌سرانجام شده بنا به گفته خانم سلیمانی وجود داشته است و رفتار شما در پایان این دوره به پای مجموعه شورا نوشته خواهد شد و این می‌تواند آسیب برساند.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیشنهاد من این است که این گزارش‌ها منطبق با برنامه چهارم توسعه باشد. بیشتر اعضای شورای شهر تهران دغدغه‌شان این است که اقدامات انجام شده د رحوزه حمل و نقل در این دوره به نتیجه برسد.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: آقای هرمزی در صحن شورا 4 بار گزارش ارائه کرده است و هر بار اعلام کرده است که قرارداد 640 دستگاه واگن نهایی شده و پرداخت‌ها صورت گرفته و تولید واگن‌ها آغاز شده است و در نیمه اول سال 1403 وارد ناوگان حمل و نقل خواهد اما امروز گفتند که قراردادها امروز نهایی شده است!

وی تصریح کرد: اگر قرار بود وزارت کشور طرف قرارداد با شرکت چینی باشد چرا در همان سفر اول به چین دعوت نشدند تا قراردادها نهایی شود؟

امانی همچنین به واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان اشاره کرد و گفت: قطعا آنها با این هزینه‌ها نمی‌توانند آنها را خریداری بکنند.

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: قطعا اگر ما حرفی بزنیم برخی‌ها ما را تهدید می‌کنند و هشتک درست می‌کنند اما ما وظیفه داریم حرف بزنیم و از اقدامات صورت گرفته حمایت بکنیم.

وی افزود: از وقتی که نماینده مردم شدیم پذیرفتیم که کار بکنیم و این موضوع از همان ابتدا برای بنده وجود داشت که شورا و شهرداری از هم جدا نیستند.

آخوندی ادامه داد: در مجموعه حمل و نقل اقدامات و کارهای بزرگی صورت گرفته است به طوری که طی سه سال شورای شهر تهران بودجه قابل قبولی را در این حوزه تدوین کرد. امسال نیز بودجه حمل و نقل به میزان بودجه سال قبل مدیریت شهری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود