Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گزارش پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۰، از «غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات» به عنوان نامناسب‌ترین عامل موثر برمحیط  کسب و کار در خراسان رضوی یاد می‌کند.

پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۰ که از سوی اتاق ایران منتشر شده، نشان می‌دهد خراسان رضوی با کسب نمره شاخص ۳۳/۵، رشد خوبی را در جدول استان‌ها داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (بهار ۹۹)، ۵/۲ درصد ارتقاء در این شاخص را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا هاشمی، کارشناس پایش طرح‌ها و برنامه‌های اتاق بازرگانی مشهد گفت: طرح پایش ملی محیط کسب وکار کشور – بهار ۱۴۰۰ - در راستای اجرای ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار مصوب ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، در خردادماه امسال انجام گرفت. هدف کلی از اجرای این طرح، شناخت وضعیت جاری محیط کسب و کار در ایران و تغییرات آن به صورت فصلی و سالانه است. این خطه همچنین فصل گذشته (زمستان ۹۹) با دو پله تنزل، در رتبه دهم در میان استان‌های کشور قرار گرفته بود، اما در دوره جاری، رشد خوبی را در این شاخص برای استان مان شاهد هستیم.

او با بیان اینکه، مجموعه اعضای فعال اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، اتاق‌های اصناف و تعاون ایران، جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند، افزود: در این دوره ۲۹۷ فعال اقتصادی از خراسان رضوی جهت شرکت در طرح پایش محیط کسب و کار از سوی اتاق ایران تعیین شد. اعلام نظر و تکمیل پرسشنامه طی مدت یک ماه به صورت آمارگیری تلفنی انجام گرفت که مشارکت ۶۹ درصدی فعالان اقتصادی استان را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید

تنزل دو پله‌ای محیط کسب و کار در خراسان رضوی


کارشناس پایش طرح‌ها و برنامه‌های اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: در این طرح همچون دوره‌های گذشته ۲۸ مانع اصلی در محیط کسب وکار مورد سنجش قرار گرفت و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، شاخص ملى محیط کسب و کار با احتساب اثر کرونا به عنوان یکى از موانع کسب و کار محاسبه شد.

هاشمی اشاره‌ای به نتایج این پایش و بررسی نیز داشت و بیان کرد: در بهار ۱۴۰۰، فعالان اقتصادی مشارکت کننده، همچون دوره‌های اخیر به ترتیب سه مولفه «غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»، «بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب وکار» و «موانع در فرآیند‌های اداری و اخذ مجوز‌های کسب وکار در دستگاه‏های اجرایی» را نامناسب‌ترین عوامل اثرگذار بر این محیط معرفی کردند. متقابلا سه عامل «دسترسی به آب»، «دسترسی به حامل‌های انرژی» و «نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات و محصول» نیز به عنوان مولفه‌های مناسب ارزیابی و جمع بندی شدند.

او به میزان تأثیرگذاری ویروس کرونا بر کسب و کار‌ها از نظر فعالان اقتصادی شرکت کننده در طرح پایش اشاره و تصریح کرد:  خراسان رضوی با کسب نمره ۵.۷۴، رتبه پنجم را از لحاظ میزان اثرپذیری از ویروس کرونا در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی مشهد محیط کسب و کار اثرات اقتصادی کرونا محیط کسب و کار خراسان رضوی بهار ۱۴۰۰ کسب وکار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم

از یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، حدود ۵ درصد از اتباع ۲۲ کشور هستند.

به بهانه روز معلم به یکی از مدارس اتباع خارجی رفتیم و هر کلاس درسی که سر می‌زدیم در حال تزئین کلاسهای خود بودند؛ دانش آموزانی که هر آنچه در توانشان بود دریغ نکردند تا این روز را در کنار معلم خود جشن بگیرند.

هر کدامشان به نحوی این روز را به معلمان خود تبریک گفتند؛ یکی جمله‌ای در وصف معلم گفت، دیگری دلنوشته ای خواند و دانش آموزانی که معلم را همچون مادر می‌دانستند؛ مادرانی که چه در خانه چه در مکاتب مسئول آموزش نسل آینده این جامعه را برعهده دارند.

همچنین تعدادی از دانش آموزان نیز در وصف وطن خود همخوانی اجرا کردند.

هم اکنون از ۲۲ کشور جهان در مدارس استان خراسان رضوی در حال یادگیری علم و دانش در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • صعود ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی
  • ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی صعود کرد
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • صعود ناهید کیانی به رده دوم رنکینگ المپیکی
  • صعود «ناهید کیانی» به رتبه دوم رنکینگ المپیکی
  • رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم