Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک دی گفت: معرفی احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصادی توسط رئیس‌جمهور، نشان از عزم دولت برای اصلاح و بهبود سیاست‌های اقتصاد کلان دارد.

به گزارش ایران اکونومیست-برات کریمی با بیان اینکه سکاندار وزارت امور اقتصادی و دارایی باید ادبیات اقتصادی را خوب درک کرده و آگاه به سیاستگذاری اقتصادی باشد، افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در دوره‌هایی که متولیان آن‌ تحصیلکرده حوزه اقتصاد نبوده‌اند و به شیوه اثرگذاری تصمیم‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف اشراف نداشته‌اند، هیچ‌گاه موفق نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه که جهت‌گیری اقتصاد در حوزه کلان را مشخص می‌کند، به یک اقتصاددان کاربلد و آگاه از سیاست‌گذاری و روندهای اقتصادی نیاز دارد.
وی تصریح کرد: سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد کلان نتایج خود را در بازارهای خرد که مرتبط با سایر وزارتخانه‌های اقتصادی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و... است، نشان می‌دهد و فردی باید سکان‌دار وزارت اقتصاد به عنوان متولی سیاستگذاری اقتصاد کلان در کشور باشد که از تأثیرات متقابل سیاست‌های اقتصادی و بازارها آگاه باشد و معرفی احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نشان از درک صحیح دولت از این موضوع دارد.
مدیرعامل بانک دی گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد در حوزه‌های مالیات، گمرک، بانکداری، بازار سرمایه، بیمه، اصلاحات محیط کسب‌وکار و… کاملاً نشان می‌دهد که او ارکان مهم اقتصاد کلان را زنجیرهایی به‌هم پیوسته دیده، اقتصاد و روابط علمی و معلولی شاخص‌های اقتصادی را خوب درک می‌کند و به همین دلیل نیز قطعاً پس از رأی اعتماد، شاهد عملکرد موفق او خواهیم بود.
کریمی اظها امیدواری کرد مجلس با رأی اعتماد بالا به وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، حمایت و عزم خود را برای کمک به تحقق برنامه‌ها و شعارهای اقتصادی دولت منتخب نشان دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی وزیر پیشنهادی اقتصاد کلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد