Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک از دریافت پروانه بهره برداری معدن متروکه سرب چاه‌خربزه به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توسط این مجتمع خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ایمیدرو، عارف باقری گفت: معدن سرب چاه‌خربزه یکی از معادن متروکه زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که از سال ۱۳۴۱ تا سال ۱۳۷۴ فعال بوده است، اما پس از آن به دلایلی همچون انجام نشدن اکتشاف حین استخراج و اتمام ماده معدنی، متروکه و غیر فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طبق مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، در سال ۹۶ برای یک سال با انجام عملیات اکتشاف این معدن موافقت شد. پس از ارائه گزارش پایان عملیات و موافقت سازمان‌های ذیربط، گواهی کشف با ذخیره قطعی ۱۱۰ هزار تن شامل ۲۰ درصد سرب سولفوره با عیار میانگین ۵۴ صدم درصد و ۸۰ درصد سرب اکسیده با عیار میانگین ۲٫۷۱ درصد صادر شد.

ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر
باقری گفت: با تداوم عملیات اکتشاف تکمیلی و ارائه طرح بهره برداری، در مرداد امسال، پروانه بهره برداری معدن مذکور با ظرفیت استخراج سالانه ۲۰ هزار تن (۴ هزار تن کانسنگ سرب سولفیدی و ۱۶ هزار تن کانسنگ سرب اکسیدی) به مدت ۶ سال و یک سال عملیات تجهیز دریافت شد.

وی ادامه داد: اشتغال زایی مستقیم در این معدن از شروع سال دوم فعالیت، حدود ۴۰ نفر و حداقل سرمایه گذاری لازم برای تجهیز و آماده سازی جهت بهره برداری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک اظهار داشت تکمیل زیرساخت‌ها و آغاز فعالیت استخراجی این معدن، تحرک اقتصادی و پویایی منطقه چرا که موجب کاهش محرومیت، ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

بنا به این گزارش، معدن سرب چاه خربزه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان نایین، ۲۵ کیلومتری شمال شرق انارک و ۱۱ کیلومتری جنوب غربی مجتمع معدنی سرب نخلک در حاشیه کویر مرکزی ایران واقع شده است.

بیشتر بخوانید: فراخوان یک مرحله ای"ساخت 5 عدد رسوبگیر گابیونی و 4 عدد سد ملاتی "زرشوران

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی معدن بهره برداری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی معدن بهره برداری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری