Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای شهرسازی گفت: وجود فضاهای عمومی در شهر علاوه بر بسترسازی برای ارتباط موثر میان شهروندان، انعطاف پذیری و تاب آوری شهر را نیز افزایش می‌دهد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور افزایش تعاملات اجتماعی نیاز است فضاهایی امن و ایمن در اختیار شهروندان باشد تا آنان با حضور در این فضاها ضمن تأمین نیازهای روزانه خود به تفریح، صحبت کردن و مطالعه بپردازند و ضمن آشنا شدن با یکدیگر روابط میان آنها تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرانه چنین فضاهایی در سطح مناطق و محلات شهری یکسان نیست و با یکدیگر متفاوت است لذا یک برنامه ریز هنگام تهیه طرح ایجاد چنین فضاهایی را که بیشتر شامل کاربری‌های فضای سبز، آموزشی و تفریحی است مورد توجه قرار می‌دهد.

این دکترای شهرسازی ادامه داد: با این حال چالش‌های متعددی بر سر راه تحقق این سرانه‌ها وجود دارد از جمله مسائل مربوط به زمین شهری و رانت و نوع دیدگاه مدیریت شهری که موجب محق نشدن ضوابط طرح و بعضاً تخریب فضاهای موجود می‌شود.

وی تاکید کرد: طراحی این فضاها بیشتر باید در سطح محلات شهری انجام شود تا شهروندان بدون استفاده از خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی سنگین در محل سکونت خود از مواهب این فضاهای اجتماعی و عمومی بهره مند شوند.

اخگر تصریح کرد: در صورتی که طراحی فضاهای عمومی در سطح مناطق شهری انجام شود باید حتماً مسیرهای دسترسی به این فضاها و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی پیش بینی شده باشد به علاوه نیاز است مسیرهای دوچرخه سواری و ایستگاه‌های دوچرخه نیز در نقاط مختلف شهر به خصوص گره‌های شهری وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: طراحی پارکینگ برای ساماندهی خودروها و طراحی مناسب معابر منتهی به فضاهای عمومی با کارکرد منطقه‌ای و شهری نیز اهمیت زیادی دارد تا از ازدحام و ترافیک بیش از اندازه در این مناطق جلوگیری شود.

این دکترای شهرسازی گفت: وجود فضاهای عمومی در شهر علاوه بر بسترسازی برای ارتباط مؤثر میان شهروندان، انعطاف پذیری و تاب آوری شهر را نیز افزایش می‌دهد.

کد خبر 517054

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر طراحی فضای شهری فضاهای عمومی شهری طراحی فضاهای عمومی فضاهای عمومی در شهر تاب آوری شهر برنامه ریزی شهری طرح شهری مناطق شهری محلات شهر دوچرخه سواری مسیر دوچرخه سواری ايستگاه دوچرخه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضاهای عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق