Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: حکمروایی خوب شهری امروزه از ملزومات اساسی اداره شهرها و دستیابی به توسعه پایدار است.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اظهار کرد: به منظور تحقق حکمروایی خوب در شهرها نیاز است تمامی شهروندان در فرآیندهای شهری و تهیه طرح‌ها مشارکت داده شوند و در این راستا نیاز است بسترهای لازم فراهم بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از بسترهای مهم و تأثیرگذار قانون است، قانونی که در آن روابط میان شهروندان، مدیران و نمایندگان مردم به درستی تبیین و مشخص می‌شود.

این دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری خاطرنشان کرد: اصل دیگر مسئله آموزش و فرهنگ سازی است به نحوی که شهروندان با نحوه مشارکت در امور شهری از کودکی آشنا شوند و زمینه را برای توسعه پایدار و تحقق حکمروایی خوب شهری آماده کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: شفافیت نیز اصل دیگری است که باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد به نحوی که علاوه بر مدیران و برنامه ریزان شهروندان نیز در جریان مسائل مختلف شهر باشند و اطلاعات به روز و صحیح را بدون مانع دریافت کنند.

وی اضافه کرد: توجه به محیط اطراف و وجود حس تعهد و تعلق در شهروندان نسبت به محیط زندگی و محل سکونت از پارامترهایی است که به واقع زمینه را برای تحقق حکمروایی خوب شهری فراهم می‌کند در غیر این صورت پایه‌های حکمروایی چندان مستحکم نخواهد بود.

این دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: منابع شهری اعم از منابع طبیعی و انسانی در شهری که شهروندانی متعهد دارد، به خوبی حفظ می‌شود و مسائل زیست محیطی نیز با دقت بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه حکمروایی خوب باید از سطوح شهروندی آغاز شود، ادامه داد: در فرآیند دستیابی شهر به حکمروایی خوب نیاز است همه ساکنان در هر رده از سطوح پایین، سطح شهروندان، تا سطح مدیریتی و کارشناس، نسبت به مسائل شهر احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: در چنین شهری هم شهروندان در قبال مسائل شهر احساس مسئولیت می‌کنند و هم مدیران خود را موظف به تأمین نیازهای شهر و شهروندان می‌بیند و برنامه‌ها و طرح‌های خود را در این راستا تدوین می‌کنند.

کد خبر 516879

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر برنامه ریزی شهری حکمروایی شهر حکمروایی خوب شهری مدیریت شهری مدیران شهری مسئولیت پذیری شهروند مشارکت شهروندان مسائل شهري حس تعلق به مکان توسعه پایدار شهری توسعه پایدار شهر مشارکت مردمی مدیریت امور شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حکمروایی خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نشست مشارکت در بازآفرینی شهری به مناسبت هفته شوراها فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در شهر بهارستان با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با توجه عنایت به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر" جهش تولید با مشارکت مردم" و به منظور تحقق این شعار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نظر دارد به مناسبت هفته شوراها نشستی با عنوان "مشارکت در بازآفرینی شهری" برگزار کند.

جنتی تصریح کرد: در واقع نشست مذکور به منظور تحقق شعار رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی جریان نوسازی مسکن که تبلور آن در احیا و بازسازی بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و حمایت دولت است برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع شوراهای اسلامی شهرها و به مناسبت هفته شوراها فرصت را مغتنم دانستیم تا در جهت ایجاد هم افزایی و مطالبه گری و همچنین ارتباط تنگاتنگ اعضای شوراهای اسلامی شهرها با شهروندان این نشست را با عنوان " مشارکت در بازآفرینی شهری" و با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و مسئولان شهرستان رباط کریم، گلستان و شهر بهارستان فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها