Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: برنامه‌هایی که از سوی وزرای پیشنهادی ارائه شد باید سازگاری و امکان پذیری از نظر بودجه، اثرات روی برنامه توسعه کشور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشته باشد و برنامه وزرا باید از این لحاظ بررسی شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین سازگار بودن این برنامه‌ها با برنامه ششم توسعه و امکان‌پذیری آن‌ها از حیث بودجه‌ای از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت. این موارد در صلاحیت کمیسیون برنامه و بودجه قرار داشت که متأسفانه به آن ارجاع نشد لذا از آقای مخبر می‌خواهیم این برنامه‌ها را در سازمان برنامه و بودجه کشور مورد ارزیابی قرار دهند تا تبعات و آسیب‌های آن‌ها در آینده کشور را دچار مشکل نکند.

وی ادامه داد: نوع نگاه سجادی به اداره کشور در حوزه ورزش اهتمام به امر شایسته سالاری، برنامه و تعامل با مجلس از مواردی که دارای ابهام است لذا سجادی باید اطمینان دهد نگاهش در اداره کشور مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی در کشور است. به عنوان مثال الیگودرز و سایر مناطق کمتر توسعه یافته دارای جاذبه‌های فراوانی هستند که باید از آن‌ها استفاده کرد؛ تحقق این امر بخشی از مشکلات اقتصادی را نیز برطرف می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی باید عنوان کند از چه افراد و ترکیبی در اداره این وزارتخانه استفاده خواهد کرد؛ برنامه‌های وی سطحی و با رویکرد حداقلی بوده و حتی عاری از نگاه تحولی است.

خدابخشی بیان کرد: سهم اقتصاد ورزش در GDP و همچنین بررسی وضع موجود در حوزه‌های ورزش قهرمانی، همگانی و جوانان در برنامه‌های سجادی مورد توجه قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید اذعان کرد تصویر روشنی از بخش جوانان در برنامه‌های سجادی وجود ندارد، به عبارتی برنامه فاقد آینده نگری است، بیش از ۵ هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور وجود دارد که گزینه پیشنهادی دولت برنامه‌ای برای آن‌ها ارائه نداده است. همچنین فقدان ارائه برنامه برای ورزش بانوان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت، به عنوان مثال همواره بانوان مطالبه پارک‌های ورزشی را داشته‌اند.

وی گفت: در برنامه سجادی ورزش همگانی و ارتقاء بین بخشی برای هماهنگی دستگاه‌ها در این عرصه مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که با کم تحرکی افراد در جامعه مواجه هستیم؛ انتظار می‌رفت برنامه‌های پیشنهادی بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارتخانه مذکور ارائه می‌شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: فقدان نقشه راه مشخص در حوزه فعال‌سازی سمن‌های جوانان، ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ... از دیگر مواردی است که در برنامه وزیر پیشنهادی به آن‌ها توجهی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار وزیر پیشنهادی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقا سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

فتح‌زاده تصریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش‌پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه‌ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه‌ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه، به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

این مسؤول اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

کد خبر 6093369

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است