Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@14:22:41 GMT

هشدار پلیس: مراقب اپلیکیشن‌های جعلی «ثنا» باشید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۵۴۲۴

رئیس پلیس فتای استان قزوین در رابطه با گسترش پیام‌های ارسالی از سوی کلاهبرداران در فضای مجازی با موضوع دانلود و نصب نرم‌افزار ابلاغ الکترونیک به کاربران هشدار داد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی، اظهار کرد: اخیراً پیام‌هایی با عناوین صدور ابلاغیه در سامانه ثنا، اعلام شکایت، صدور حکم جلب و مواردی از این دست در فضای مجازی و یا به صورت پیامکی برای افراد ارسال می‌شود که همه این پیام‌ها از سوی مجرمین سایبری ارسال شده و افراد را ترغیب به دانلود و نصب نرم‌افزارهای جعلی ثنا کرده و با هدایت فرد به درگاه‌های جعلی پرداخت، اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب بانکی حساب قربانیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، وی افزود: پرونده‌های متعددی در رابطه با این موضوع به پلیس فتا استان قزوین ارجاع شده و همچنین در طول روز تماس‌های متعددی نیز از سوی مردم با مرکز فوریت‌های پلیس فتا استان برقرار می‌شود که گویای افزایش فعالیت کلاهبرداران در این زمینه است.

رئیس پلیس فتای استان قزوین تصریح کرد: پلیس فتا با تمام توان در حال رصد جرم در فضای مجازی است و لینک‌های آلوده به بدافزار و لینک‌های جعلی پرداخت بانکی شناسایی شده توسط پلیس در سریع ترین زمان ممکن مسدود می‌شوند تا مردم در این رابطه متحمل ضرر و زیان نشوند.

وی با اشاره به گسترش فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی به کاربران هشدار داد: کاربران گرامی باید هنگام استفاده از خدمات فضای مجازی، نهایت دقت را داشته باشند و به هیچ عنوان وارد لینک‌های ناشناس و مشکوک نشوند و همچنین نرم افزارهای موبایلی را از منابع معتبر دانلود کرده و اجازه نصب نرم‌افزارهای ناشناخته و تایید نشده را به تلفن همراه خود و اعضای خانواده ندهند.

فرهودی خاطرنشان کرد: پلیس فتا آماده خدمت رسانی در  فضای مجازی بوده و شهروندان در صورت دریافت پیامک‌هایی با عناوین مرتبط به سامانه ثنا، مراتب را از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۱۳۴۰ یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فضای مجازی استان قزوین پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • مراقب نیش ها باشید!