Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:52:40 GMT

مرکل تعامل جامعه جهانی با طالبان را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۵۶۵۷

مرکل تعامل جامعه جهانی با طالبان را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه، تعامل جامعه جهانی با گروه طالبان در افغانستان را خواستار شد.

به نوشته وبگاه شبکه «دویچه وله»، مرکل در جلسه پارلمان آلمان گفت، تلاش برای خارج کردن آلمانی‌ها و افغان‌هایی که به آن‌ها کمک کرده‌اند ادامه دارد.

صدر اعظم آلمان افزود: «خاتمه یافتن این انتقالات هوایی ظرف روزهای آینده به معنای اتمام تلاش‌ها برای حمایت از افغان‌هایی که به ما کمک کرده‌اند و آن‌هایی که با تصرفات طالبان در شرایط اضطراری هستند نخواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در ادامه گفت:‌‌ «هدف ما باید این باشد که تا آنجا که می‌توانیم دستاوردهای خود در زمینه تغییرات ایجاد شده در بیست سال گذشته در افغانستان را حفظ کنیم. این موضوعی است که جامعه جهانی باید درباره آن با طالبان صحبت کند».

صدر اعظم آلمان روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات بین سران گروه جی -۷ (هفت کشور صنعتی  جهان) در مورد افغانستان منجر به تمدید مهلت تخلیه ۳۱ آگوست (9 شهریور) برای خروج از کابل نشد. وی مدعی شد کشورش آماده همکاری با ایران و پاکستان برای کمک به‌ پناهجویان افغانستانی است. (جزئیات بیشتر)

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. 

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

آمریکا قرار است تا موعد ۳۱ اوت از افغانستان خارج شود. «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر طالبان در قطر روز دوشنبه گفت که تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برای ایالات متحده پیامدهایی خواهد داشت و تاریخ تعیین شده، خط قرمز طالبان است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان صدر اعظم آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است