Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:23:32 GMT

مرکز واکسیناسیون ویژه طلاب در قم راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۶۲۰۵

مرکز واکسیناسیون ویژه طلاب در قم راه‌اندازی شد

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر حوزه، مرکز امور طلاب و مرکز خدمات حوزه های علمیه در اطلاعیه ای از راه اندازی مرکز واکسیناسیون ویژه طلاب بالای ۱۸ سال حوزه علمیه قم خبر داد.

بر اساس این گزارش، طلاب بالای ۱۸ سال می توانند بدون ثبت نام و با دردست داشتن کارت ملی و کارت طلبگی همه روزه از تاریخ ۴ شهریورماه جاری به مدت پنج روز از ساعت ۹تا ۱۶ به مرکز واکسیناسیون الهادی مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه تاکید شده است: باتوجه به کمبود واکسن ایرانی برکت توصیه می شود طلاب سریعا به مرکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

طلاب می توانند برای مراجعه به این مرکز به نشانی خیابان امام(ره)، انتهای شهرک امام حسن (ع)، سمت چپ، کوچه شهیدان عطار، جنب چاپخانه تبلیغات اسلامی، مجتمع الهادی (روبروی سپاه علی بن ابیطالب (ع)) اقدام کنند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

برچسب‌ها کرونا حوزه علميه قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا حوزه علميه قم کرونا حوزه علميه قم مرکز واکسیناسیون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی روز سه شنبه در نشست ساماندهی معتادان متجاهر در ایلام اظهار کرد: ر عایت مسایل بهداشتی و دیگر الزامات از جمله مسایل تغذیه‌ای و استانداردهای لازم باید در مرکز ماده (۱۶) مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در این مرکز علاوه بحث نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر باید با نگاه بلندمدت برای مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای این افراد تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرداری ایلام به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار، همه دستگاه‌های زیرساختی باید همکاری لازم را برای تکمیل خدمات زیرساختی مرکز ماده (۱۶) شهر ایلام داشته باشند تا این مرکز به زودی راه‌اندازی شود.

حسنی تصریح کرد: مدیریت و دستگاه‌های بهره‌بردار این مرکز شهرداری ایلام است و بحث بهداشت و درمان با دانشگاه علوم پزشکی و حفاظت با نیروی انتظامی است‌.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: اعتیاد یک معضل بزرگ است و کسانی که درگیر اعتیاد هستند باید با راه‌اندازی این مرکز و مدیریت آن بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم که در این راستا فضایی آماده شده که نیاز به تجهیز و تکمیل دارد و همه دستگاه‌های زیرساختی برای رفع نیازمندی‌های آن اعلام آمادگی کردند.

وی راه‌اندازی مرکز ماده (۱۶) را یکی از ضروریات مهم استان و یک کار ارزشمند برای کمک به جامعه ذکر کرد و گفت: هر کس در این مسیر کار کند به جامعه کمک کرده است، امیدواریم همه با این نگاه کمک کنند که این مرکز طبق زمان‌بندی تعیین شده راه‌اندازی شود.

حسنی عنوان کرد: خوشبختانه این مجموعه‌ای که برای مرکز ماده (۱۶) در نظر گرفته شده است دارای شبکه آب و برق و شبکه فاضلاب می‌باشد اما لازم است تجهیز شود و برآورد دقیق اعتباری برای کارهای زیرساختی و تجهیزات آن مشخص شود تا دستگاه‌ها براساس نیاز اعتباری کمک کنند.

در این نشست مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات مورد نیاز را برای تجهیز این مرکز به شهرداری ایلام به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار و یا دستگاه‌های ناظر، نظیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و بهزیستی استان اختصاص دهد.

مرکز ماده (۱۶) مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده (۱۶) قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت و تاکیدات ریاست محترم جمهور این مراکز برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 6099180

دیگر خبرها

  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • راه‌اندازی سه مرکز طرح ملی رحله ویژه دختران
  • تماس‌های عجیب و غریب با ۱۲۵! 
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند