Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:42:29 GMT

استاندار: بیمارستان صحرایی ارتش در قم مستقر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۶۲۵۰

استاندار: بیمارستان صحرایی ارتش در قم مستقر می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا، افزود: با توجه به درگیری بالای استان در پیک پنجم کرونا، درخواست دایر کردن بیمارستان تنفسی سیار را از ارتش داشتیم که خوشبختانه با این موضوع موافقت شده است و به زودی این بیمارستان سیار در استان مستقر می شود.

وی گفت: این بیمارستان به عنوان یک پشتیبان برای مواقع بحران در استان پیش بینی شده است تا از ظرفیت آن برای خدمت به بیماران بهره گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان و مدافعان سلامت افزود: مدیریت استان به دنبال تبدیل تهدید کرونا به فرصت بود که در این زمینه تسریع در بهره برداری از بیمارستان های نیمه تمام و افزودن ۴۵۰ تخت به ظرفیت درمانی استان با افتتاح بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و مادر در روزهای اوج گیری کرونا، این مهم محقق شد.

سرمست، روند واکسیناسیون کرونا در این استان را مطلوب دانست و با اشاره به مدیریت شیوع کرونا در ۱۹ ماه گذشته در این استان، گفت: ۲ ساعت بعد از کشف کرونا در اسفندماه ۹۸ در قم، جلسه اضطراری و فوق العاده تشکیل و تا به امروز ۱۰۱ جلسه ستاد کرونا استانی با یک هزار و ۱۱۷ مصوبه انجام شده است.

استاندار قم ادامه داد: از شیوع کرونا تا کنون، ۱۰۱ جلسه استانی ستاد کرونا، ۵۵ جلسه شورای اطلاع رسانی، ۹۶ جلسه نظارت، ۴ جلسه کمیته واکسیناسیون و ۲۳ جلسه طرح شهید سلیمانی نیز در این راستا در استان انجام شده و تصمیمات لازم گرفته شده است.

سرمست، اظهار داشت: تشکیل ۳۰۰ جلسه در رابطه با مدیریت کرونا در استان و تصویب بیش از ۳ هزار مصوبه برای مدیریت کرونا از دیگر فعالیت های انجام شده است که مبنای این تصمیم گیری ها در حوزه بهداشت و درمان، استفاده از نظرات کارشناسان حوزه‌های مرتبط بوده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد مصوبه‌های ستاد استانی کرونا در قم به مرحله اجرا درآمده است و در این راستا از نفوذ کلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و علما در راستای مدیریت این بیماری در استان استفاده کرده‌ایم.

سرمست با بیان اینکه استان قم از جاذبه زیارتی و گردشگری بهره می‌برد و در ۱۹ مناسبت ملی مذهبی، سالانه پذیرای ۲۰ میلیون زائر از کشور و جهان بوده است، گفت: در نیمه شعبان قبل از شیوع کرونا بیش از ۳ میلیون نفر زائر در استان داشتیم و بیش از ۶۰ درصد اقتصاد استان بر محور گردشگری و خدمات می چرخد به همین دلیل قم بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده است.

استاندار قم با اشاره به رتبه دوم قم در زمینه جذب تسهیلات کرونایی برای اصناف آسیب پذیر، افزود: با تدبیر و کوشش توانستیم تسهیلات مختلف و مناسبی را برای اقشار زحمت کش جذب و به آنها اعطا کنیم.

راه انداری فرودگاه قم به امری حیثیتی تبدیل شده است

استاندار قم در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی فرودگاه قم گفت: پیگیری‌های فراوانی در استانداری برای از سرگیری فعالیت عمرانی فرودگاه قم به عنوان امری لازم و حیثیتی به طور جدی در دستور کار بوده است.

سرمست، افزود: پیگیری‌ها از تشکیلات قضائی نشان دهنده رفع خلع ید سرمایه گذار فرودگاه است و ما نیز از سرمایه گذار درخواست برنامه کردیم و امیدواریم هرچه زودتر استان قم نیز از این فرودگاه بهره مند شود.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت گفت: هفته دولت جاری ۸۵ پروژه در زمینه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۸۴۲ میلیارد تومان و اشتغال زایی یک هزار و ۳۲۶ نفر به بهره برداری می رسد که این دستاورد مهم در شرایط کرونا و تحریم رخ داده است.

سرمست با اشاره به ایجاد دو شهرستان جدید کهک و جعفرآباد در قم در ماه‌های گذشته ادامه داد: با توجه به قرار داشتن استان قم در رده‌های پایانی تخصیص بودجه سالیانه لازم بود تا با تدابیر مناسب، الحاق شهرستان‌های جدید صورت گیرد تا وضعیت تخصیص بودجه به استان قم نیز افزایش یابد.

وی در ادامه طرح مسکن ملی را از جمله طرح‌های مهم در استان دانست و تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در ساخت ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مشارکت دارند.

سرمست، اظهار داشت: ۱۲ هزار قمی در شهر جدید امیر کبیر به اعتبار اینکه در محدوده استان قم است، ثبت نام کردند و با پیگیری لازم، مقدمات الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی پردیسان برای اقشار مختلف صورت گرفته و منتظر تصمیم نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر الحاق کامل این اراضی هستیم.

سرمست با بیان اینکه اینکه در حوزه رفع مشکلات صنایع جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر و منظم در استان برگزار شد، گفت: با پیگیری های انجام شده اجازه تعطیلی به هیچ واحد تولیدی در سال‌های گذشته در قم داده نشد ضمن اینکه ۷۲ واحد صنعتی تحت تملک بانک‌ها نیز تعیین تکلیف شد.

برچسب‌ها کرونا مدافعان سلامت قم سرمست بنياد مسكن انقلاب اسلامی بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت قم کرونا مدافعان سلامت قم سرمست بنياد مسكن انقلاب اسلامی بهرام سرمست استاندار قم انجام شده استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعدادی از افسران ارشد ارتش این رژیم قبل از شروع تحقیقات در مورد حوادث ۷ اکتبر گذشته با وکلای این تحقیقات در ارتباط هستند.

براساس گزارش النشره، این رسانه‌ی صهیونیستی اعلام کرد که انتظار استعفای هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود و بحث در مورد جانشین او در جریان است.

رسانه‌های صهیونیستی انتظار دارند که استعفای آهارون هالسوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ازتش صهیونیستی (امان) منجر به استعفای سلسله‌ای در رهبری ارتش این رژیم طی هفته‌های آتی یا پس از انجام تحقیقات داخلی طی تابستان آینده، شود. 

در این گزارش آمده است که از جمله فرماندهانی که انتظار می‌رود استعفای خود را ارائه کنند، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش و امیر برام معاون او به همراه آوی روزنفلد فرمانده لشکر غزه و یارون فینکلمن فرمانده ناحیه جنوبی  هستند. 

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد که موج استعفا بیانگر آشفتگی بخش اطلاعاتی بوده است. براساس این گزارش، استعفای دسته جمعی این افسران ناشی از اعتراض آنها به روند عملیات و جنگ بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد که رؤسای ستاد کل ارتش، شعبه اطلاعات نظامی ارتش، شاباک (امنیت داخلی) و فرمانده منطقه جنوبی ارتش تصمیم گرفتند به محض پایان جنگ در غزه استعفا دهند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۷ بهمن ماه نیز گزارش دادند، هزاران نفر از نیرو‌های پلیس این رژیم پس از عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) طوفان الاقصی به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان