Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد تجری مفرد روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) اظهارداشت: عملیات اجرایی بیمارستان گالیکش با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، ۲۱ مهر ۹۷ با حضور ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار وقت گلستان و با اعتبار پیش بینی شده اولیه به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال شروع و اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به سبب برخی اختلافات و کم کاری‌ها پیمانکار اول ساخت بیمارستان گالیکش، وی خلع ید شد و اکنون پیمانکار جدید برای ادامه کار این پروژه انتخاب شده که امیدواریم با اعتبارات اختصاص یافته امسال و تامین دیگر اعتبارات مورد نیاز، این مرکز درمانی که از زیرساخت‌های مورد نیاز و مطالبه مردم شهرستان است، ظرف ۲ تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، زمین سه هکتاری ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی گالیکش توسط "حاج غلام خسروی" از نیکوکار این شهرستان اهدا شد و قرار است از ظرفیت دیگر نیکوکاران گالیکش و منطقه شرق گلستان برای تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی استفاده شود.

فرماندار گالیکش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت که این هفته فرصت خوبی برای بیان خدمات و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی به مردم است زیرا این اقدام یاس و ناامیدی در دشمنان و افزایش اعتماد مردم به نظام و کارگزاران آن را به همراه دارد.

تجری مفرد بابیان اینکه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و بیماری کرونا اثرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشت، افزود: همین عوامل سبب شد تا شیب روند توسعه اقتصادی و اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در سراسر کشور، استان گلستان و شهرستان گالیکش اندکی کُند شود.

وی اضافه کرد: با این حال در هفته دولت امسال در مجموع ۶۷ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار و سرمایه گذاری انجام شده به مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در گالیکش افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گفته تجری مفرد، از مجموع پروژه‌های هفته دولت امسال در گالیکش ۴۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال و ۱۹ پروژه نیز تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال می‌باشد.

فرماندار گالیکش ادامه داد: با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت این شهرستان که در بخش‌های "کشاورزی، بهسازی (معابر و مسکن) روستاها، راه‌های روستایی و ارتباطی، مدرسه سازی، مخابرات، آب و برق" می‌باشد، برای ۸۳ نفر از افراد جویای کار گالیکش فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی همچنین از پیش بینی ۲۴ برنامه محوری ویژه هفته دولت امسال در گالیکش نیز خبر داد و گفت: عطر افشانی گلزار شهیدان و تجدید میثاق با آنها، دیدار با خانواده شهدا بویژه شهدای کارمند، دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی با امام جمعه، رژه خودرویی، برگزاری مراسم متمرکز افتتاح پروژه‌ها در ۲ بخش لوه و مرکزی شهرستان، نشست با کارکنان دستگاه‌های اجرایی و تجلیل از کارمندان نمونه، برگزاری مسابقات ورزشی و محفل انس با قرآن از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این هفته است که در صورت مساعد بودن شرایط از حیث شیوع کرونا، برگزار خواهند شد.

تجری مفرد با قدردانی از تلاش خبرنگاران و نقش آنها در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، افزود: نیاز امروز جامعه با توجه به شرایط سخت کرونایی، آگاهی بخشی به مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و مراجعه برای تزریق واکسن است اگرچه تاکنون ۴۰ درصد جمعیت واجد شرایط شهرستان گالیکش واکسن کرونا دریافت کردند.

وی همچنین با گله‌مندی از برخی بانک‌های گالیکش و سخت‌گیری آنها در پرداخت تسهیلات بویژه وام ازدواج به متقاضیان و نیز روند کُند برنامه‌های اجرایی جهاد دانشگاهی گلستان جهت توسعه کشت گیاهان دارویی دراین شهرستان، از رسانه‌ها خواست به این موضوعات ورود کنند.

تجری مفرد اضافه کرد: برای بهره‌مندی بیشتر مردم از خدمات دولت و نظام، همه دستگاه‌های اداری و اجرایی سه قوه و نیز نهادها حاکمیتی و انقلابی باید با همدلی و هم افزایی یکدیگر به مردم خدمت نمایند.

شهرستان گالیکش حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس هفته دولت افتتاح پروژه نشست خبری گالیکش گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس هفته دولت افتتاح پروژه گنبدکاووس هفته دولت افتتاح پروژه نشست خبری گالیکش گلستان میلیارد ریال هفته دولت تجری مفرد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پل سوخته سرا اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذارشده بود در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

جهانیان با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت های دولت مردمی است، گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته ده ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

کد خبر 6093477

دیگر خبرها

  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس