Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تماس تلفنی اخیر رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روسی خود، منابع آگاه خبر دادند که نشست امروز دو طرف به علت وجود اختلافات درباره برخی مسائل به زمانی دیگر موکول شده است.

به گزارش مشرق، دو منبع ترکیه‌ای آگاه، عصر امروز (چهارشنبه)، به روزنامه قطری «العربی الجدید»‌ خبردادند که اختلافات میان آنکارا و موسکو نشست میان رؤسای جمهور این دو کشور را که قرار بود، امروز، در شهر سوچی برگزار شود، به تعویق انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع امنیتی آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص به این روزنامه قطری خبر داد: «این نشست از پیش‌برنامه‌ریزی شده بود و انتظار می‌رفت، امروز چهارشنبه، در شهر سوچی برگزار شود و در آن به مسائل مهم زیادی پرداخته شود از جمله پرونده سوریه، افغانستان، لیبی و دیگر پرونده‌های مشترک».

منبع یادشده ادامه داد که اختلافات دو طرف به مسائل مربوط به اوکراین و افغانستان مربوط بوده به‌ویژه به علت حمایت و مشارکت ترکیه در ابتکار بین‌المللی «چارچوب کریمه» که این شبه‌جزیره را بخشی از اوکراین در نظر می‌گیرد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، روز دوشنبه گذشته، در نشست چارچوب کریمه در کی‌یف مشارکت کرده بود؛ نشستی که در آن ۴۶ هیأت از کشورها و سازمان‌های مختلف حضور پیدا کردند.

منبع مذکور همچنین گفت: «به نظر می‌آید که مسکو از موضع ترکیه ناراضی است همچنین از جشن‌های ملی اوکراین که در آن پهپادهای بیرقدار B۲ در کی‌یف رژه رفتند».

یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه نیز در گفت‌وگو با العربی الجدید ضمن تأیید این خبر، گفت که علت این تعویق به اختلافات مربوط به اوکراین و افغانستان باز می‌گردد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رؤسای جمهور دو کشور شنبه گذشته تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمور این کشور با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در تماس تلفنی مذکور درباره راه‌های تقویت روابط میان دو کشور و همچنین برخی مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات افغانستان گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور روسیه مسکو ترکیه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟

سایت خبری اسرائیلی کالکالیست Calcalist می‌گوید که پیامد‌های مالی تحریم ترکیه به زودی بر اسرائیلی‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا مواد اولیه به دست نمی‌آید، قیمت کالا‌های اساسی و مواد غذایی افزایش می‌یابد و قیمت مسکن ممکن است صعودی شود.

گزارش کالکالیست بیان کرد که تصمیم ترکیه برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در تل آویو یک اقدام «غافلگیرکننده کامل» بود، زیرا معتقد بود تهدیدات آنکارا برای ممنوعیت کالا‌ها در سایه جنگ غزه، تهدیدی توخالی است.

بر اساس این گزارش، یافتن منابع جایگزین واردات نیازمند زمان و مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها است و حتی زمانی که آنها امضا می‌شوند، احتمالاً قیمت کالا‌ها بسیار بالاتر از تقاضای عرضه‌کنندگان کالا در ترکیه خواهد بود.

پر کردن این شکاف‌های قیمتی نیز از جیب مصرف‌کنندگان اسرائیلی حاصل می‌شود که در حال حاضر با هزینه‌های سنگین روبه‌رو هستند.

گزارش کالکالیست نشان می‌دهد که صنعت ساخت‌وساز به‌ویژه تحت تأثیر تحریم قرار گرفته است و همچنین صنعت خودروسازی، جایی که خودروسازان بزرگ مجموعه‌ای از خودرو‌های محبوب را از ترکیه به اسرائیل صادر می‌کنند.

آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود. رئیس‌جمهور ترکیه تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

اردوغان پس از اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل گفت مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد