Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:03:16 GMT

روسیه: هیچ حکومت موازی طالبان در افغانستان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۸۶۱۶

روسیه: هیچ حکومت موازی طالبان در افغانستان وجود ندارد

به گزارش ایرنا، ژیرنف شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ با بیان اینکه حکومتی جز طالبان در افغانستان وجود ندارد، اظهار داشت: مقاومت منطقه پنجشیر هیچ دورنمایی برای ادامه موجودیت ندارد.  

سفیر روسیه در کابل گفت: گروه طالبان علاقه‌مند به مشارکت و اجرای طرح های حمل و نقل و انرژی با کشورهای آسیای مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ژیرنف که به تازگی با نمایندگان گروه طالبان ملاقات و گفت‌وگو کرده است، خاطرنشان کرد که گروه طالبان برای مشارکت روسیه در اقتصاد افغانستان از جمله در بهره برداری از منابع طبیعی آمادگی دارد.

به گفته وی، اعضای مسلح گروه طالبان از ساختمان سفارت روسیه در کابل محافظت می‌کنند و در نقاط مختلف پیرامون سفارتخانه مستقر هستند.

سفیر روسیه در کابل با بیان اینکه طالبان ۱۰ روز است که از سفارت روسیه نگهبانی می کند، تصریح کرد: هیچ ایرادی به گروه طالبان در محافظت از ساختمان سفارت وجود ندارد.   

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی هم گفت که نیازی به تخلیه کارکنان سفارت روسیه در کابل وجود ندارد.  

ژیرنف خاطرنشان کرد که شماری از اعضای سفارت روسیه در کابل که ماموریتشان به پایان رسیده است یا دوره مرخصی آنها آغاز شده است، نمی توانند کابل را ترک کنند.  

به گفته وی، بخاطر هرج و مرجی که آمریکایی‌ها در فرودگاه کابل بوجود آورده‌اند، پروازهای بین المللی لغو شده است.  

وی افزود: ما به زودی مساله انتقال کارکنان خود را حل خواهیم کرد. سفیر روسیه گفت که وضعیت کابل هم اکنون آرام است و اوضاع امنیتی بهبود می یابد.

 وی گفت که در گذشته شمار زیادی معتاد به مواد مخدر و دزد و سارق در کابل وجود داشت که در حال حاضر این گونه افراد به چشم نمی خورند. 

وی ادامه داد: تعداد زیادی زن و کودک در خیابانها به چشم می خورد و زنان نقاب نزده اند و اعضای طالبان در این خصوص (نقاب زدن زنان) اصراری ندارند.  

سفیر روسیه گفت: رسانه های غربی ادعا کردند که طالبان تصاویر صورت زنان در خیابان را با رنگ می پوشانند اما این موضوع واقعیت ندارد.

روسیه روز چهار شنبه چهار هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین-۷۶ برای انتقال اتباع خود به کابل اعزام کرد و این هواپیماها ۳۶۰ تبعه روسی افغان تبار و تعدادی از اتباع کشورهای همسود را از افغانستان تخلیه کردند.

آمریکا و متحدانش پس از ۲۰ سال حضور بی ثمر در افغانستان از ماه می شروع به خارج سازی نیروهای نظامی خود از این کشور کرده و گروه طالبان نیز که با واشنگتن توافق کرده بود در هفته‌های اخیر مناطق مختلف افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف کرد.  

گروه طالبان ۱۵ ماه اوت تصرف افغانستان را اعلام کرد و فقط منطقه پنجشیر در شمال افغانستان خارج از کنترل این گروه قرار دارد. پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، خروج گسترده پناهجویان و تخلیه نمایندگی های دیپلماتیک غربی و کارکنان شرکت ها از این کشور آغاز شد.

برچسب‌ها روسیه افغانستان طالبان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان طالبان روسیه افغانستان طالبان روسیه در کابل سفارت روسیه گروه طالبان وجود ندارد سفیر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های برزیلی اعلام کردند که پلیس نظامی برزیل پس از دریافت گزارش‌هایی درباره درباره بمب‌گذاری در مقرهای دیپلماتیک، عملیات جستجو و کشف را در سفارت روسیه در برازیلیا (پایتخت برزیل) آغاز کرد.

رسانه‌های برزیل بدون اشاره به جزییات بیشتر افزودند که نیروی پلیس ناحیه فدرال برزیل در حال انجام عملیات جستجو و کشف وسیله انفجاری در محوطه بیرونی ساختمان سفارت روسیه است.

کد خبر 6089454

دیگر خبرها

  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست