Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه فرش‌های ورزشی با حضور سفیر کشورمان در ژاپن و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک در محل سفارت ایران در توکیو افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ابتدا رحمانی موحد سفیر کشورمان در توکیو، در خصوص برنامه‌های فرهنگی جانبی در المپیک و پارا المپیک توضیحاتی داد. سپس "ماتسونامی" رئیس دانشگاه علوم ورزش نیپون که سابقه سفر ورزشی به ایران را دارد برای حاضران درباره خاطراتش از ایران و اهمیت ورزش رزمی نزد ایرانیان و مردم ژاپن و علاقه اش به کشتی زورخانه ای سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس نمایشگاه فرش‌های ورزشی توسط رحمانی موحد و خسروی وفا افتتاح شد. این نمایشگاه شامل تابلو فرش‌های مربوط به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه، جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل، جام جهانی ٢٠٠٢ کره جنوبی و ژاپن و ... است.

ورزشکاران ایرانی مقیم توکیو به همراه چند ورزشکار ژاپنی به میانداری حمید وصالی با مرشدی مسعود روزبهانی، گوشه هایی از این ورزش اصیل ایرانی را به نمایش گذاشتند.

 فرهاد طلوع کیان رییس پیشین فدراسیون پهلوانی توضیحاتی همراه با مترجم ژاپنی از ثبت یونسکو، فرهنگ پهلوانی، فلسفه ادوات و آیین‌ها و سابقه فعالیت معلولان و جانبازان در ورزش زورخانه‌ای ارائه نمود.

مرتضی رحمانی موحد در حاشیه رونمایی از تابلو فرش پارالمپیک در سفارت ژاپن اظهار داشت: مأموریت‌هایی که برای ارائه خدمات، تسهیلات و ارائه حمایت از هیئت‌ها و ماموریت‌هایی که از داخل کشور اعزام می‌شوند در مورد خاص المپیک به دلیل بازتاب و اهمیت جهانی این رویداد از سال ۹۸ طبق هماهنگی‌هایی با کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک شروع کردیم. هم در جهت ارائه خدماتی که برای ارتباطات شان با کمیته اجرایی نیاز دارند و هم اینکه در کنار آن بتوانیم برنامه‌هایی را در کنار المپیک و پارالمپیک برای شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ارائه کنیم که در اولویت برنانه‌های سفارت بوده است.

وی افزود: قبل از المپیک برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده بود و در سطح گسترده‌ای در داخل شهر با همکاری شهرداری توکیو و کمیته اجرایی صورت گرفت، متاسفانه با شیوع کرونا تمام برنامه‌ها و شرایط اضطراری در توکیو لغو شد. نهایتا در دوره المپیک توانستیم یک نمایشگاهی را با معرفی آثار باستانی، طبیعی و مستندهای ایران به مدت ۱۵ روز برگزار کنیم. رونمایی از تابلو فرش ویژه در سفارت داشتیم و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی را برای مخاطبان ایرانی و ژاپنی به دو زبان ایجاد کردیم.

سفیر ایران در ژاپن خاطر نشان کرد: آنچه که مورد نیاز کاروان در ارائه خدمات بود در اختیارشان گذاشتیم و در حال حاضر که کاروان پارالمپیک در توکیو هستند ارتباط نزدیکی با سرپرست کاروان داریم و امروز هم به مناسبت حضور کاروان ورزشی‌مان مجموعه تابلوفرش‌های ورزشی که یکی از ایرانیان مقیم در ژاپن طی سال‌های گذشته طراحی کرده و بافته، به نمایش گذاشته و به مدت ۵ روز علاقه‌مندان ایرانی و ژاپنی می‌توانند تماشا کنند و با بخشی از هنر فرش ایران که در عرصه ورزش تجلی کرده آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: نمایشگاه ایران زیبا هم علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی که حاکم بود و تبلیغات گسترده‌ای هم برای آن انجام نشد، ولی در سطح دیپلماتیک، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به خوبی آمدند و بازدید کردند و دفترچه یادبودی داشتیم و نظرات‌شان را نوشتند. بعضی از آن‌ها علاقه‌مند شدند که زبان فارسی را یاد بگیرند و بعضی هم علاقه‌مند شدند که به ایران سفر کنند. در هر صورت این زمینه‌سازی‌ها کمک می‌کند که جامعه ژاپن، ایران را بهتر بشناسد و تعاملات بهتری ایجاد شود.

رحمانی موحد تصریح کرد: در ابتدا و روزهای اول پارالمپیک به خاطر اینکه استانداردها و دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای برگزاری مسابقات داشت کاملا با تمام دوره‌های گذشته متفاوت بود و لذا ممکن است برخی از نابسامانی‌ها در ورود اولین کاروان‌مان دیدیم، ولی به سرعت ژاپنی‌ها برطرف کردند و به خوبی سرویس دادند و بازی‌ها هم در محیط‌های امن برگزار شد و منتها بخشی از جامعه ژاپن موافق برگزاری مسابقات نبود به دلیل اینکه احساس می‌کنند این بازی‌ها به شیوع بیشتر کرونا کمک می‌کند، ولی از طرف دولت ژاپن مدیریت خوبی شد و علی‌رغم اینکه در شهر وضعیت اضطراری حاکم است، ولی در محیط‌های ورزشی و دهکده به خوبی کنترل کردند و المپیک برگزار شد و امروز هم که پارالمپیک شروع شده است به خوبی کنترل می‌کنند و بازی‌های ما هم از فردا شروع می‌شود. ان‌شاالله که ورزشکاران ما هم با مدال‌های رنگین و دست پر به کشورمان برگردند.
مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، ژاله فرامرزیان معاون وزارت ورزش و جوانان، هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو۲۰۲۰، تابع دبیر اجرایی پارالمپیک، لیموچی نایب رییس پارالمپیک، مظلومی رییس فدراسیون نابینایان، شعبانی بهار رییس فدراسیون تیراندازی با کمان، قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان، امیر ماندگارفر و فرهاد طلوع کیان مشاوران رییس پارالمپیک، حمیدی دبیر فدراسیون جانبازان و معلولین، سرلک مسوول فرهنگی کاروان، دیوسالار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، یامامورا مادر شهید بابایی و سرپرست معنوی کاروان، ماتسونامی رییس دانشگاه علوم ورزش نیپون و تنی چند از سفرای کشورها در توکیو و برخی فعالان اقتصادی ایرانی و ژاپنی حوزه فرش در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و ژاپن فرش های ورزشی رحمانی موحد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم