Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمنه جمشیدی با اشاره به برنامه‎های این سازمان در هفته دولت در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: ۱۱۳ پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزایی در هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی گلستان افتتاح و یا به بهره‎برداری می‎رسد که از این پروژه‎ها، ۷۷ پروژه عمرانی و ۳۶ پروژه تسهیلاتی در بخش‎های مختلف کشاورزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این پروژه‎ها با اعتباری بالغ بر ۶۳۸ میلیارد تومان افتتاح و برای ۲۹۳ نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد و حدود ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار بهره‎بردار از مزایای این پروژه بهره‎مند می‎شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به مهمترین پروژه‎هایی که در هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: از آنجایی که بحث بهره‎وری آب در بخش کشاورزی بسیار مهم و قابل اهمیت است ۶۰ پروژه عمرانی و تسهیلاتی در حوزه آب و خاک افتتاح خواهد شد که شامل آب‎بندان، سامانه‎های نوین آبیاری و شبکه‎های آبیاری می‎باشد، همچنین بالغ بر ۲۵ پروژه باغبانی در حوزه گلخانه‎ها اعم از صیفی و سبزیجات و گل و گیاه زینتی داریم که با افتتاح این پروژه‎ها حدود ۲۰ هکتار به وسعت گلخانه‎های استان افزوده خواهد شد، در حوزه صنایع تبدیلی نیز هفت پروژه در بخش بسته‎بندی مواد لبنی، عرقیات گیاهی و سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی افتتاح می‎شود.

*انجام عملیات زهکشی در ۱۳۰هزار هکتار از اراضی گلستان

جمشیدی در ادامه به پروژه زهکشی اراضی استان اشاره کرد و گفت: در فاز اول پروژه زهکشی استان مقرر شد تا ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی مورد زهکشی قرار گیرند و مطالعات لازم برای این کار انجام شد هر چند اراضی بیشتری در استان نیاز به زهکشی دارند.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی گلستان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان زهکشی انجام شده است و امسال نیز اعتباری خوبی برای این پروژه به استان تخصیص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اجرای پروژه زهکشی را یک امر تأثیرگذار در افزایش تولیدات کشاورزی و افزایش درآمد بهره‎برداران عنوان کرد و گفت: با اجرای پروژه‎هایی نظیر زهکشی اراضی، کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی تبدیل خواهد شد و به دنبال آن شاهد تحقق امنیت غذایی و اشتغالزایی در کشور و استان خواهیم بود.

* عدم تناسب تولیدات گلستان با تعداد صنایع تبدیلی موجود در استان/ سنگ‎اندازی برخی دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز احداث صنایع تبدیلی

جمشیدی با بیان اینکه صنایع تبدیلی نقش مهمی در اقتصاد و درآمد کشاورزان ایفا می‎کند، افزود: گلستان بالغ بر پنج و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‎کند اما ظرفیت صنایع تبدیلی استان ۳ تا ۳ و نیم میلیون تن می‎باشد و گاهأ در برخی تولیدات صنایع تبدیلی ما متناسب با میزان تولید نیست.

به گفته وی، شناسایی و جانمایی صحیح متقاضیانی که علاقه‎مند به ورود و سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی هستند و در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان‌قیمت طی دو سال اخیر در دستور کار ویژه بخش کشاورزی گلستان قرار گرفته است.

* صدور مجوز در بخش صنایع تبدیلی با اهتمام تمام عوامل اجرایی در استان انجام می‌شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه صنایع تبدیلی نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و آمادگی ورود و پذیرش سرمایه‌گذار از داخل و خارج از کشور را داریم، افزود: متأسفانه یکسری موانع در خصوص صدور مجوزها وجود دارد که باید با همدلی و عزم راسخ تمام دستگاه‌ها این مشکل رفع شود چرا که صدور مجوز در بخش صنایع تبدیلی به اهتمام تمام عوامل اجرایی در استان انجام خواهد شد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی سامانه‎ای برای صدور مجوزها راه‌اندازی کرده است که نیازمند آن است ارتباط  آن با سایر دستگاه‌های استانی برقرار شود تا بتوانیم این مانع را از سر راه سرمایه‌گذاران برداریم تا در حداقل زمان ممکن پاسخ لازم و کافی را برای سرمایه‌گذارانی که پیشنهاد آن را داده‎اند، دریافت کنند.

وی یکی از چالش‎های اصلی بخش کشاورزی را نبود سرمایه‌گذار در این بخش عنوان کرد و گفت: اگر شاهد ورود سرمایه‌گذار به بخش‎های مختلف کشاورزی باشیم تولیداتمان اقتصادی خواهد شد و هم شاهد اشتغال پایدار و اقتصاد پویا در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته دولت افتتاح پروژه گلستان اشتغالزایی درآمد کشاورزان صنایع تبدیلی نبود سرمایه گذار زهکشی اراضی گلستان معاون اقتصادی جهاد کشاورزی نبود سرمایه گذار چالش اصلی سازمان جهاد کشاورزی گلستان صنایع تبدیلی هفته دولت بخش کشاورزی سرمایه گذار خواهد شد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل

 مهین جاودان  بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، از صبح امروز نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

 دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز باهدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان زابل به‌منظور ترویج استفاده از صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم با آنها، فاصله‌گرفتن از محصولات مشابه خارجی و حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه سیستان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی