Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، راضیه زارعی بانویی ۳۷ ساله از لر تباران دیار ممسنی است که از سال ۹۵ به پیشنهاد یکی از اقوام و با توجه به علاقه خاصی که به آشپزی و درست کردن محصولات خانگی به خصوص ترشی داشت به سمت و سوی این کار رفت.

کدبانوی ما، پنج سال پیش شروع به درست کردن ترشی و مربا کرد، که روزی به صورت اتفاقی یکی از دوستانش به نام زیور، که استاد ترشی درست کردن است به دیدار راضیه می آید و راه فروش و کسب و کار اینترنتی را هم به وی آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی هنرمند به خاطر علاقه زیادی که به آشپزی و درست کردن محصولات خانگی داشت شروع به درست کردن و فروش این محصولات کرد و بعد از مدتی با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد.

وی از سال ۱۳۹۵ که ۳۴ سال بیشتر نداشت با اعتماد به نفس کامل و پشتکار زیاد توانست دوسال با وجود حرف مردم و تمسخر اقوامش ادامه بدهد تا اینکه از طرف بسیج سازندگی سپاه مورد حمایت قرار گرفت و با اشتیاق فراوان و دست خالی در آشپزخانه منزل شخصی اش، شروع به درست کردن ترشی‌های ارگانیک و خانگی کرد.

این کار آفرین موفق با لطف خدا و حمایت بسیج سازندگی توانسته برای ۵ بانوی بی سرپرست و بدون در امد اشتغال زایی کند.

این بانوان در آشپزخانه، خانه هایشان انواع ترشیجات سازگار با هر سلیقه و ذائقه ای، سبزیجات خرد و بسته بندی شده، آبلیمو و آبغوره دست گیر، انواع سس و چاشنی های خانگی،لبنیات، لواشک و ترشک و علاوه بر اینها محصولات سنتی و مخصوص ممسنی مثل نون شیرین، نون تیری، خرما کنجدی، میده و... را هم درست می‌کنند.

زارعی بانویی خوش رو است و ویژگی های کار آفرین موفق را چنین بیان می کند: من معتقدم کسی که می‌خواهد در این زمینه موفق باشد باید علاقه، پشتکار و اعتماد به نفس داشته باشد؛ اما به دور از اینها برای من و همکارانم سلامت مشتری، احترام و رضایتمندی‌شان مهم است و همیشه در تمام محصولات ما موازین بهداشتی رعایت می شود.

وی در خصوص نحوه فروش محصولاتشان اظهار داشت: از وقتی کرونا کسب و کار ها را آنلاین  کرده و مردم اشنایی بیشتری با فضای مجازی پیدا کردند، به لطف خدا فروش ما نسبت به قبل بهتر شده و از سراسر کشور سفارش داریم.

زارعی در این راه کم از خودگذشتگی نکرد و از نواحی کمر، دست و کتف  آسیب دید اما انگیزه و پشتکاری که این بانو دارد، باعث شده تا دست از کار نکشد و هر روز قوی تر از قبل به دنبال کسب روزی حلال باشد تا هم گرهی از مشکلات زندگی اش باز کند و هم در مسیر عشق و علاقه اش قدم بردارد.

او در خصوص دید مردم نسبت به این کار گفت: اوایل که تصمیم گرفتم و وارد این کار شدم، از طرف اقوام و اطرافیان بسیار مورد تمسخر قرار گرفتم، تا جایی که یکی از بستگان نزدیکم مرا از روی تمسخر به اسم "خانم ترشی فروش" صدا می زد، ولی اجازه ندادم که تحقیر دیگران در این راه آسیبی به من بزند یا باعث شود که کنار بکشم.

راضیه زارعی بانوی کار آفرین نورابادی که با راه انداختن کسب و کار خانگی موتور اقتصاد چند خانواده را روشن کرده از مسوولین شهرستان گلایه کرد و گفت: تا به حال از هیچ مسوول یا سازمانی بجز بسیج سازندگی سپاه ممسنی کمکی دریافت نکرده ام و حتی به دلایل مشکلات مالی توان دریافت کد بهداشتی و مدرک این حرفه ترش و شیرین را ندارم که اگر مسوولین حمایت کنند می‌توانم کارهای بیشتری در فضای خاصی و با تعداد نیروی بیشتر انجام بدهم.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کارافرین نوراباد ممسنی بانو ترش و شیرین درست کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!