Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مؤسسه فرهنگی هنری کریاس با حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و انجمن نمایش استان یزد، نخستین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره) را در استان یزد برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این جشنواره، ارتقاء سطح کیفی بازیگری در استان با توجه به علاقه‌مندان به این عرصه و همچنین وجود دانشگاه و مراکز آموزش بازیگری متعدد در سطح شهر و ترویج کتاب و کتابخوانی دربین جوانان علاقه‌مند به هنر بازیگری اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعات این جشنواره شامل تک گویی کرونایی، آسیب‌های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی، معضلات هنرمندان به خصوص هنرمندان هنر‌های نمایشی درزمان شیوع کرونا، تاثیرات کتاب و کتابخوانی برای پیشرفت خانواده و به ویژه جوانان، کرونا و مدافعان سلامت، آثار برگرفته شده از زندگی مشاهیر استان یزد، استفاده از متون برگرفته از ادبیات کهن ایران و موضوع آزاد است و هنرمندان از سراسر استان می‌توانند با ارسال آثار خود با محوریت تک‌گویی، در جشنواره شرکت کرده و هنر نمایش استان را در این روز‌های سخت اعتلا بخشند.

 آثار ارسالی در سه بخش هنرمندان استان، کشف استعداد‌های نو و هنرمندان توان‌خواه مورد داوری و قضاوت قرار خواهد گرفت و اختتامیه جشنواره با توجه به فراگیری شرایط کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این جشنواره با تمرکز بر آموزش، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی شامل کارگاه مونولوگ نویسی و کارگاه بازیگری، بعد از بازبینی آثار از بین پذیرفته‌شدگان خواهد کرد و شرکت‌کنندگان قادر به اصلاح و ترمیم اثر خود بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی نیز هستند.

البته بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، در صورت روی دادن اتفاقات مبارک در مورد مبارزه با بیماری کرونا و شرایط همه‌گیری، این جشنواره در روز‌های آخر در صورت امکانِ حضور، میزبان اجرا‌های برتر خواهد بود.

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند جهت بارگذاری آثار به سایت tinfestival.ir مراجعه و با دریافت کدرهگیری از ثبت اثر خود اطمینان حاصل کنند یا اثر خود را روی لوح فشرده به آدرس؛ یزد، خیابان آیت الله کاشانی، ابتدای بلوار امام جعفر صادق، اداره کل ورزش و جوانان، کدپستی ۸۹۱۶۷۷۵۸۳۷ واحد مشارکت‌های اجتماعی جوانان ارسال کنند.

دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و زمان اعلام آثار برگزیده و اختتامیه مجازی را نیز ۲۴ مهر ماه اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر کتاب و کتابخوانی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری