Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@15:11:13 GMT

افغانستان محور گفت‌وگوی پوتین و عمران خان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۰۲۹۶

افغانستان محور گفت‌وگوی پوتین و عمران خان

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر پاکستان، موافقت کردند که رویکردهای خود را در مورد افغانستان هماهنگ کنند.

 به نقل از اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و عمران خان طی تماس تلفنی به توافق رسیدند که رویکردهای دو کشور را در مورد مسائل افغانستان هماهنگ کرده و همچنین روابط روسیه و پاکستان را در سطوح مختلف تشدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: "دو طرف در مورد هماهنگی رویکردهای مربوط به مشکلات افغانستان، چه دو طرفه چه در چند جانبه توافق کردند. نیز منافع استفاده از قابلیت‌های سازمان همکاری شانگهای در تأمین ثبات منطقه و همچنین مبارزه با تروریسم و ​​تهدید مواد مخدر ذکر شد."

رهبران روسیه و پاکستان، هنگام بحث در مورد وضعیت افغانستان، روی اهمیت حفظ صلح، امنیت و جلوگیری از خشونت در این کشور، ایجاد گفت‌وگوی بین الافغانی که به تشکیل یک دولت فراگیر کمک می‌کند، با در نظر گرفتن منافع همه گروه‌ها و مردم تأکید کردند.

طی این تماس تلفنی دو طرف، روی توسعه روابط تجاری و اقتصادی و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های انرژی و بشردوستانه نیز تاکید ورزیدند.

کرملین تاکید کرد: "تماس‌های روسیه و پاکستان در سطوح مختلف افزایش خواهد یافت."

اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ۱۰ روز اول ماه اوت بدتر شد، زمانی که طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته‌اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ ۱۵ اوت طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیروهای طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد