Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۳۹ طرح کشاورزی در حوزه‌های مختلف باغبانی، آبیاری نوین، پرورش بچه ماهی، آبیاری تحت فشار، آبزی پروری و فرآوری محصولات کشاورزی همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

طرح‌های کشاورزی در حوزه‌های مختلف تولید انواع سس، روغن و شکلات، آبیاری بارانی، پرورش شتر مرغ، احداث باغات در اراضی شیب دار و انتقال آب با لوله همزمان با هفته دولت در شهرستان‌های کمیجان، آشتیان، خمین، اراک، محلات، دلیجان، فراهان، زرندیه، ساوه و شازند آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال این اعتبارات از محل اعتبارات ملی، هفت هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال اعتبارات استانی و بقیه از آورده سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده است.

آنجفی افزود: عملیات اجرایی ۲ طرح در هفته دولت آغاز و ۳۷ طرح در این مدت در شهرستان‌های استان مرکزی به بهره برداری می‌رسد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی هفته دولت استان مرکزی هفته دولت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس

 تصویر غم‌انگیزی در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که بسیار مردم ایران را ناراحت کرده است.

کاربری با انتشار این تصویر در توییتر ماجرای این زن و پول‌های زیادی که همراش است را فاش کرد و نوشت: «وضعیت پول مملکت غم‌انگیزه. این گردشگر روس ۳۰۰ دلار را به ریال تبدیل کرده و با کیسه پلاستیکی پول رو حمل می‌کند. بیچاره ایران.»

منبع: برترین‌ها

tags # قیمت دلار ، تورم سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت