Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت صاحب پیش از ظهر پنج شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بسیج اصناف از روزهای ابتدایی شیوع کرونا پای کار بود، اظهار کرد: واحدهای صنفی توزیع کننده مواد غذایی و نانوایی‌ها در این مدت حتی یک روز هم تعطیل نبودند و به مردم خدمت رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه قدس گیلان با اشاره به ضدعفونی کردن مداوم واحدهای صنفی مرتبط با مردم، تصریح کرد: واحدهای صنفی مرتبط و اتحادیه‌ها با همراهی خیران برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم گام برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی و یک میلیون ماسک رایگان بین مردم اشاره و بیان کرد: کارگاه‌های تولید ماسک سه لایه استاندارد در استان گیلان را در کوتاه‌ترین زمان راه اندازی کردیم و از این طریق برای جوانان شغل نیز ایجاد شد.

صاحب با بیان اینکه بسیج اصناف ظرفیت تولید روزانه سه میلیون ماسک سه لایه استاندارد را دارد، افزود: علاوه بر تأمین نیاز استان، امکان صادرات ماسک و اشتغال آفرینی از این طریق را نیز داریم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه قدس گیلان با اشاره به تأمین بیش از سه میلیارد تومان کمک برای سیل گلستان در قالب کالای اساسی، اضافه کرد: تشکیل ستاد جمع آوری و ورود بازار و اصناف برای کمک به مردم از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی با بیان اینکه بیش از شش هزار بسته معیشتی تا به امروز توسط بسیج اصناف گیلان بین نیازمندان توزیع شده است، تصریح کرد: راه اندازی ایستگاه سلامت و توزیع ماسک استاندارد با قیمت زیر مصوب از دیگر اقدامات بسیج اصناف است.

صاحب با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری عاشقان ثارالله در سراسر کشور، عنوان کرد: این رزمایش با هدف کاهش مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تهیه کپسول اکسیژن و بسته معیشتی بین نیازمندان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این سازمان برای حل مشکل بازار مرغ نیز وارد عمل شده است، گفت: میزان تولید مرغ در استان از مصرف بیشتر است و کمبودها به واسطه ارسال مرغ به سایر استان‌ها بوده که با ورود و نظارت بر این روند توسط بسیج اصناف بازار ساماندهی شد.

کد خبر 5289723

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا بسیج اصناف تولید ماسک ویروس کرونا هفته دولت واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر محرم 1400 شیوع کرونا کرمانشاه گرگان واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا سازمان بسیج اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت