Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که همه‌گیری کرونا در آمریکا به دلیل شیوع نوع دلتا اوج گرفته، بیمارستان‌های این کشور گزارش داده‌اند که سه چهارم واحدهای مراقبت‌های ویژه در سراسر ایالات متحده پُر شده است. 

طبق اعلام وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، داده‌های فدرال نشان می‌دهد که تقریبا ۷۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد از تمام تخت‌های آی‌سی‌یو پر است و ۲۸ درصد از تخت‌های پر شده را بیماران مبتلا به کرونا اشغال کرده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، تقریبا نیمی از همه ایالت‌های آمریکا گزارش می‌دهند که بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های آن‌ها بیش از ۷۵ درصد از ظرفیتشان تکمیل است. 

طبق این گزارش، این درصد بالا نشان می‌دهد که بسیاری از بیمارستان‌ها در حال نزدیک شدن یا رسیدن به تکمیل ظرفیت خود برای مراقبت از بیمارانی هستند که وضعیت بدتری دارند، این در حالی است که نرخ بستری به دلیل همه‌گیری کرونا در آمریکا در حال افزایش است. 

آلاباما ضرفیتش تکمیل شده و فراتر رفته زیرا بیمارستان‌ها ۱۶۱۳ بیمار را در واحدهای آی‌سی‌یو دارند که معادل ۱۰۲.۳ درصد از تخت‌های مراقبت‌های ویژه این ایالت است. سایر ایالت‌ها هم در حال نزدیک شدن به محدودیت خود برای تخت‌های آی‌سی‌یو هستند و در می‌سی‌سی‌پی، فلوریدا، تگزاس، جورجیا و آرکانزاس حداقل ۹۰ درصد آن‌ها پر است.

به نوشته هیل، در همه ایالت‌ها به جز نیوجرسی و وایومینگ، اکثر تخت‌های آی‌سی‌یو پر شده است. واحدهای مراقبت‌های ویژه در چندین ایالت به شدت درگیر، از جمله می‌سی‌سی‌پی،  آلاباما، جورجیا، فلوریدا و آرکانزاس، با خیل زیادی از بیماران که اغلب به کرونا مبتلا هستند، مواجه‌اند. 

به طور کلی، بیمارستان‌های سراسر ایالات متحده گزارش می‌دهند که ۷۵ درصد تخت‌های عمومی بستری آن‌ها پر شده که ۱۳.۴ درصد آن‌ها را بیماران مبتلا به کرونا پر کرده‌اند. 

همه ایالت‌ها به جز وایومینگ اکثر تخت‌های بیمارستانی خود را پر کرده‌اند و در ۱۹ ایالت بیش از سه چهارم تخت های عمومی اشغال شده است.

اولین بار وبگاه خبری «آکسیوس» روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از سه چهارم تخت‌های آی‌سی‌یو در آمریکا پر شده است.

اشغال تخت‌های مراقبت‌های ویژه در سراسر آمریکا در حالی است که افزایش بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در میانه شیوع نوع بسیار قابل انتقال دلتا در این کشور ادامه دارد. بر اساس داده‌های نیویورک تایمز، ایالات متحده در میانگین ​​هفت روزه، حدود ۹۴ هزار نفر بستری در روز را از سه‌شنبه دارد.

متخصصان بهداشتی این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند که موج فعلی بستری شدن‌ها می‌تواند سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن را تحت تأثیر قرار دهد زیرا بسیاری از بیمارستان‌ها به دلیل فرسودگی کادر درمان با کمبود نیرو مواجه هستند.

بر اساس آمار پایگاه اطلاع رسانی worldometers، آمریکا به رغم واکسیناسیون گسترده، در شبانه‌روز گذشته بیش از هزار فوتی و بالغ بر ۱۷۰ هزار مورد ابتلای جدید را ثبت کرده است. 

این کشور همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کلی و همچنین مجموع ابتلا را در جهان با حدود ۶۵۰ هزار فوتی و بیش از ۳۹ میلیون ابتلا را دارد. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا آی سی یو دلتا مراقبت های ویژه تخت های آی سی یو بیمارستان ها ایالت ها سه چهارم پر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت