Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@18:36:02 GMT

پایان زمان اوج مصرف آب در بسیاری از شهر‌ها

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۱۷۶۲

پایان زمان اوج مصرف آب در بسیاری از شهر‌ها

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از پایان زمان اوج مصرف آب در بسیاری از شهر‌های کشور خبر داد.

 حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه هفته آینده بازهم افزایش دما در کشور خواهیم داشت که البته به شدت ماه‌های گذشته نخواهد بود افزود: در حال حاضر زمان اوج مصرف آب و نیاز بالا به توزیع آب شرب گذشته است و باوجود کمبود بارش‌ها و مواجه شدن با قطعی‌های برق در بسیاری از تاسیسات شهری و روستایی، ما توانستیم کمترین میزان قطعی پیش بینی شده را در آب شرب داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی به دلیل کاهش بارندگی‌ها و میزان ذخایر آب‌های سطحی گفت: هم اکنون پایداری تامین آب شرب در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های کشور برقرار است به جز مناطقی که در حال تعمیرات تاسیسات هستیم و یا به دلیل از دست دادن منابع، با تانکر آبرسانی می‌شود.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: طبق پیش بینی‌های انجام شده ما در زمان اوج مصرف ۳۰۳ شهر دارای تنش آبی داشتیم که باید برای تامین آب پایدار در این شهر‌ها سامانه‌های طراحی شده ساخته و به بهره برداری بر سد.

کشفی با اشاره به اینکه در زمان اوج مصرف چاه‌های اضطراری وارد مدار بهره برداری می‌شوند افزود: امسال به دلیل کاهش منابع سطحی میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی افزایش پیدا کرده است.

/ خبرگزاری صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زمان اوج مصرف شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر

آفتاب‌‌نیوز :

نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم‌های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می‌شود، می‌تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب‌تر فرآورده‌های پوستی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب