Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «رشید حیدری مقدم» روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا برای مهار بیماری نیازمند ایجاد بیمارستان صحرایی ۱۵۰ تختخوابی هستیم تا در شرایط بحرانی شرایط برای خدمت رسانی مناسب به بیماران را داشته باشیم.

وی تامین کپسول اکسیژن، ونتیلاتور و پرتابل را از دیگر نیازهای بیمارستان های استان همدان عنوان کرد و گفت: امیدواریم اقدامات مربوطه از جانب سپاه پاسداران در زمینه ایجاد یک بیمارستان عمومی(جنرال) برای فعالیت بلند مدت در استان همدان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به وجود مشکل کمبود و خستگی نیروهای درمانی در بیمارستان های استان، اظهار داشت: ۵۱ هزار کارمند در دستگاه های دولتی استان مشغول کار هستند که اگر تنها پنج درصد این افراد به مدت سه ماه آموزش اورژانس و مراقبت های تنفسی را فرا بگیرند در تمامی بحران ها می توانند کادر بهداشت و درمان را یاری کنند.

حیدری مقدم گفت: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ بیمار در ۲ بیمارستان صحرایی و کلینیک سرپایی همدان پذیرش و مداوا می شوند و میانگین متوفیان کرونایی در استان همدان به ۱۰ نفر در روز رسیده که این به معنای رسیدن به قله موج پنجم شیوع ویروس است.

به گفته وی، یکی از مهمترین نیازهای بیمار در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اکسیژن است بنابراین همه نیروهای بهداشت و درمان از بهورز تا رییس بیمارستان آموزش لازم در زمینه نحوه ارائه خدمات به بیمار تنفسی را فرا گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در استان خریداری شده است، افزود: شمار دستگاه های اکسیژن ساز به ۱۷ دستگاه افزایش یافته یعنی از ۵.۲ لیتر در دقیقه الان به ۲۰ لیتر در دقیقه رسیده ایم، ضمن اینکه تعداد دستگاه و تخت های دیالیز نیز از ۸۰ به ۱۸۰ مورد و شماره تخت های آی.سی.یو به ۳۰۰ تخت افزایش یافته است.

حیدری مقدم افزود: فعالیت های انجام شده حوزه بهداشت استان همدان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت به گونه ای است که نیازهای زیرساختی این حوزه در استان تا ۳۰ سال آینده نیز تامین شده است.

وی گفت: تاکنون ۵۳۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که شامل ۳۵ درصد جمعیت شهری و ۲۳ درصد جمعیت روستایی است به نحوی که در مجموع ۳۰ درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش ایرنا، تمامی ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد