Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر «کیانوش چقامیرزا» روز پنجشنبه اظهار کرد: تحول تازه در حوزه چاپ و نشر، موجب افزایش چاپ و فروش تولیدات علمی دانشگاه در حوزه چاپ و نشر می‌ شود.

وی با اشاره به تهیه سند راهبردی دانشگاه رازی گفت: افزایش کمی و کیفی تولیدات علمی دانشگاه از جمله افزایش چاپ کتاب یکی از مهم‌ترین اهداف این سند راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی در ادامه به برگزاری جلسات متعدد در شورای چاپ و نشر دانشگاه و استفاده از نظرات صاحب‌نظران این حوزه در دانشگاه اشاره کرد و افزود: تصمیمات و مصوبات مهمی در حوزه چاپ و نشر دانشگاه اتخاذ شده است.

وی یادآور شد: حمایت از چاپ کتاب در انتشارات دانشگاه از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد و بالاتر رسیده است و باتوجه به نوع کتاب، این حمایت می‌تواند بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد باشد.

چقامیرزا اضافه کرد: در ضمن پرداخت سهم مشارکت از محل پژوهانه مولف هم امکان‌پذیر شده است. همچنین شیوه‌نامه امتیازدهی به کتاب تغییر کرده و امتیاز کتب چاپ شده در انتشارات دانشگاه رازی افزایش یافته است.

وی گفت: به منظور تشویق اعضای هیات علمی که آثار علمی و پژوهشی خود را در انتشارات دانشگاه رازی چاپ کنند «شیوه‌نامه انتخاب و تشویق صاحبان اثر (کتاب) برتر انتشارات دانشگاه» و دستورالعملی تحت عنوان «دستورالعمل تبدیل پایان‌نامه و رساله (پارسا) به کتاب در انتشارات دانشگاه» فراهم شده که به موجب آن پایان­‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه می‌توانند با طی کردن فرآیند چاپ کتاب در انتشارات دانشگاه، به کتاب تبدیل شوند.  

چقامیرزا به افزایش ضریب تاثیر امتیاز کتاب با توجه به ظرفیت آیین‌نامه‌ها و قرارگرفتن امتیاز کتاب در بخش امتیازات پژوهشی برای اخذ پایه تشویقی در آخرین نسخه اصلاح شده «دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیئت علمی» اشاره کرد و افزود: به هیات ممیزه دانشگاه پیشنهاد شده برای رشته­‌هایی که امکان چاپ مقالات Q۱ و Q۲ را در مجلات JCR ندارند، چاپ کتب تالیفی و تصنیفی جایگزین شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶ مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در بخش های دولتی و خصوصی است.

برچسب‌ها بازار نشر دانشگاه رازی کرمانشاه دانشگاه دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار نشر دانشگاه رازی کرمانشاه دانشگاه بازار نشر دانشگاه رازی کرمانشاه دانشگاه دیجیتال انتشارات دانشگاه دانشگاه رازی چاپ و نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه

هادی خورشاهیان، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان به بهانه برگزاری رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ که بار دیگر علاقه‌مندان به کتاب را راهیِ مصلای امام خمینی (ره) می‌کند، سه رمان نوجوان «مأموریت فلامینگوها»، «همه سیب‌ها زمین را دوست دارند» و «چشم‌های فسفری» را برای خرید از نمایشگاه به نوجوانان پیشنهاد کرد.

«مأموریت فلامینگوها»

این کتاب به قلم طاهره مشایخ از سوی انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است. داستان این رمان نوجوان در زیست‌بوم شمالی کشور رقم می‌خورد و با محوریت چند نوجوان است که قرار است یک کار بزرگ بکنند. داستان دسته‌ای از فلامینگوها را روایت می‌کند که می‌خواهند به خاطر یونس، خودشان را به رشت برسانند؛ آن هم درست زمانی که ویروس کرونا تازه وارد ایران شده و همه‌جا قرنطینه اعلام شده است. فلامینگوها کنار دریا جلسه می‌گذارند و یونس و امیر برای این مأموریت انتخاب می‌شوند. ضمنِ حوادث و ماجراهای داستان در دنیای پر از هیجان نوجوانی، نویسنده به معرفی و بیان قهرمانی‌های میرزا کوچک‌خان، بزرگ‌ترین شخصیت مبارز گیلانی نیز می‌پردازد.

«همه سیب‌ها زمین را دوست دارند»

این کتاب، رمان نوجوانی به قلم آویسا شرفی است که زیر نظر شورای طنز انتشارات مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) تهیه و تولید شده است. داستان این اثر با این خبر شروع می‌شود که چند معلم غیبت داشته و به مدرسه نیامده‌اند و کسی نمی‌داند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است.

«چشم‌های فسفری»

این اثر را مهین‌دخت حسنی‌زاده نوشته و انتشارات قدیانی منتشر کرده است. در معرفی این اثر آمده است: خانه‌خرابه سال‌هاست جزء اصلی محله است. موقع آدرس‌دادن می‌گویند، «همان کوچه‌ای که آخرش می‌رسد به خانه‌خرابه» ولی هیچ‌کس نمی‌داند این خانه کی ساخته شده و صاحب اصلی‌اش کیست…. نادر بعد از اینکه پدرش را در درگیری با پلیس از دست می‌دهد همراه مادر و خواهر کوچکش به محله‌ای جدید نقل مکان می‌کنند؛ جایی که به قول مادر نادر به حد کافی از محله قبلی فاصله دارد و بچه‌هایش می‌توانند به دور از بدنامی پدر زندگی کنند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.‌

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود