Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ همدان، در جلسه دیدار فرماندار و تنی چند از مسوولان دستگاه‌های اجرایی تویسرکان در نخستین روز از هفته دولت، امام جمعه نسبت به ارائه گلایه‌ها و انتقادهای مردمی در این جلسه اقدام کرد و خواستار رفع و رجوع آنها شد.

در بخشی از این خبر عنوان شده بود «استاندار اعلام کرده بود، بنده حاضرم یک‌میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری بگذارم البته به صورت تخصیص نه ابلاغ، اما شهرداری نپذیرفت» که احسان پیری شهردار سابق تویسرکان نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیری در گفت‌وگو با فارس درباره چرایی و چگونگی این اعتبار عنوان کرد: موضوع از این قرار بود که 23 بهمن 99 استاندار همدان و هیات همراه در جریان سفر به تویسرکان برای افتتاح بیمارستان سردار سلیمانی، ابتدا به دیدار امام جمعه شهرستان رفتند که بنده هم در آن جا حضور یافتم و فرماندار نیز در جلسه بود.

وی با بیان اینکه فرماندار به بنده گفت «شما بیرون باشید» اما استاندار گفت «بمانید با شما کار دارم» ادامه داد: استاندار همان جا به بنده گفت من می‌خواهم مبلغی از اعتباری که در اختیار خود استاندار است به شهرداری کمک کنم، ۵۰۰ میلیون تومان برای هزینه جایی که مدنظر آقای استاندار بود و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای شهرداری دادند؛ اینجا بحثی از بودجه نبود اصلا چه کسی در بهمن ماه بودجه می‌نویسد.

شهردار سابق تویسرکان افزود: بعد از صحبت استاندار، بنده بابت این مبلغی که قرار بود به تویسرکان تخصیص داده شود و تا جایی که به یاد دارم به صورت اوراق بود، تشکر کردم و همراه ایشان و مسوولان شهرستان برای افتتاح بیمارستان رفتیم.

وی افزود: بعد از این جلسه بنده نزد فرماندار رفتم و گفتم لطف کنید موضوع کمک استاندار را پیگیری کنید که پاسخ داد، من شخصا این را انجام نمی‌دهم، گفتم چرا؟ گفت برای شما دردسر می‌شود.

پیری با بیان اینکه از این جواب فرماندار تعجب کردم و پرسیدم چه دردسری؟ اگر 500 میلیون تومان هم به شهرداری تزریق شود خیلی خوب است گفت: فرماندار پاسخ داد، این مبلغ چون اعتبار است و باید سند درست کنی و فلان و بمان و... از این صحبت‌ها شد و موضوع پیگیری نشد.

وی افزود: حدود یک هفته بعد امام جمعه به بنده زنگ زد و گفت مبلغی که استاندار همدان برای کمک به شهرداری قول داد، پیگیری کردید؟ بنده روند پیگیری را به امام جمعه گفتم و ایشان گفتند خودم پیگیری می‌کنم.

شهردار سابق تویسرکان با بیان اینکه امام جمعه از طریق معاون سیاسی استاندار پیگیر این مبلغ شدند افزود: قرار شد ما از طریق فرمانداری نامه بزنیم که مراحل اداری آن طی شود، من هم این کار را انجام دادم به طوری که تویسرکان تنها شهرستانی بود که روال اداری برای دریافت کمک استاندار را طی کرد.

وی با بیان اینکه البته استاندار از اعتبارات در اختیار، مبلغی در سفرهای استانی به هر شهری کمک می‌کرد بیان کرد: بنده متلمسانه به فرماندار نامه زدم و گفتم هر طور که صلاح می‌دانید دریافت این پول را پیگیری کنید تا کمی از مشکلات کاسته شود، اما متاسفانه  همانند بقیه مسائل که هیچ گونه کمکی به شهرداری نشد این مورد هم به سرانجام نرسید.

پیری با تأکید بر اینکه برای تمام این صحبت‌هایم سند دارم گفت: اگر هر کوتاهی داشتم به بنده اعلام کنند اگر واقعا از طرف بنده بوده عذرخواهی و حتی جبران می‌کنم؛ اما اگر از طرف بنده نبود دیگران هم باید عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه بعد از عدم تحقق موضوع مجدد با معاون سیاسی ارتباط برقرار کردم، اما متاسفانه موفق به صحبت با ایشان نشدم گفت: این رویداد ۲۳ بهمن اتفاق افتاده بود و فکر کنم نامه ۱۷ و یا ۱۸ اسفند ثبت و ارسال شده بود، سال ۱۴۰۰ هم با اتفاقات و عواملی چون مسائل شورا و حاشیه‌های آن اصلا فرصت مجدد پیگیری این موضوع حاصل نشد.

شهردار سابق تویسرکان با اشاره به اینکه اگر قرار بود کمکی به شهرداری شود قطعا می‌شد اما بنا به هر دلیلی انجام نگرفت گفت: البته حالا هم برای پیگیری و دریافت کمک استاندار به شهرداری دیر نشده و سرپرست و یا شهردار آینده می‌تواند این اعتبار را پیگیری و دریافت کند.

وی با بیان اینکه مجدد تاکید می‌کنم بنده به هیچ عنوان صحبت‌ فرماندار را تایید نمی‌کنم گفت: هر بار به ایشان گفتم، صراحتا پاسخ داد که من خودم شخصا راضی به این کار نیستم و پیگیری نمی‌کنم چون دردسر دارد و ممکن است فردا مسائلی به وجود آید.

پیری ادامه داد: متاسفانه هر روز که از عمر هدررفته شورای پنجم تویسرکان می‌گذرد، خسارات این شورای ناکارآمد در هر موقعیت و زمانی به شکلی و از زاویه‌ای نمایان می‌شود که دل هر شهروند دلسوز را به درد می‌آورد.

وی با بیان اینکه عملکرد  شورای ششم هم تا این لحظه چندان مطلوب نبوده که از آنها می‌خواهم فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند تأکید کرد: اگر شورای پنجم به جای اختلاف و کشمکش‌های گروهی به  فکر درمان درد مردم بودند امروز کمک یک‌میلیاردی استاندار به راحتی از دست نمی‌رفت و گوشه‌ای هر چند کوچک از مشکلات حل می‌شد.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر تویسرکان فرماندار تویسرکان کمک استاندار امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداران نسبت به جذب نیروی انسانی بر حسب قانون عمل کرده و بر اساس مقررات نیرو جذب کنند.

وی با بیان اینکه تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست، بیان کرد: چنانچه شهرداران نیروهای به کار گرفته شده خود را به ادارات دیگر بفرستند یک سال مهلت دارند برای این افراد اشتغال ایجاد کنند و آنان را به شهرداری برگردانند.

 استاندار لرستان گفت: مسائل را به صورت پایه‌ای پیگیری می‌کنم و کار را به اندازه‌ای که در کشور ظرفیت داریم، انجام می‌دهیم چرا که باید کارها بر اساس برنامه و اولویت‌ها تخصیص داده شود و کار باید منطقی اصولی و با برنامه باشد.

شفقت عنوان کرد: مسئولیت نشاط فردی و عمومی شهرها با شهرداران است و راهبرد کلان آن‌ها ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه همچنین شهردار نقش بسیار مهمی در توسعه شهری دارد و شوراها مرکز فکری، مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند که باید کمبودها و نواقص را احصا و رفع کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات راهبردی شهرداری‌های لرستان پیگیری خواهند شد و به دنبال این هستیم تا سهم بهتری در توزیع منابع و امکانات داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود