Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@00:08:08 GMT

زمان خروج آمریکا از منطقه فرا رسیده است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۲۱۲۲

زمان خروج آمریکا از منطقه فرا رسیده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد امروز در دیدار صمیمی با اعضای شورای اداری مهاباد به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: خروج نیرو‌های خارجی به ویژه نیرو‌های آمریکایی به عنوان خون بهای ترور شهید قاسم سلیمانی در منطقه آغاز شده و اکنون ایالات متحده امریکا در تکاپوی فراری دادن نیرو‌های خود از افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصورات غلط برخی کشور‌های منطقه مبنی بر ایجاد امنیت توسط امریکا افزود: وضعیت فعلی افغانستان بار دیگر نشان داد که کشور‌هایی که به آمریکا اعتماد کنند، پشیمان خواهند شد و ثمره حضور آنان جز بدبختی و نابودی چیزی را عوض نمی‌کند.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه آمریکا تنها در راستای منافع شخصی خود در منطقه حضور طولانی داشت، اذعان کرد: حاکمان آمریکا خودشان هم می‌دانند حضورشان در منطقه بی معنا و بدون اثر است و اگر بخواهند امنیتی هم در منطقه باشد، کشور‌های منطقه و ملت‌ها توان تامین این امنیت را دارند.

ماموستا عبدالسلام امامی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت گفت: امیدواریم کابینه جدید رئیس جمهوری منتخب، منشا خیر برای ملت بوده و تغییر شرایط فعلی به نفع مردم باشد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته دولت اخبار سیاسی امنیت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشورهای دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

کد خبر 6096423

دیگر خبرها

  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • حضور اپوزیسیون کنار نیرو‌های پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند