Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:24:39 GMT

بخش دیالیز بیمارستان سبلان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۲۴۴۸

بخش دیالیز بیمارستان سبلان راه اندازی می شود

ایسنا/اردبیل مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بخش دیالیز بیمارستان سبلان اردبیل با 11 دستگاه آماده بهره برداری است.

قادر برجی روز چهارشنبه سوم شهریورماه در مراسم افتتاح چندین طرح درمانی در گرامیداشت هفته دولت در اردبیل اظهار کرد: برای راه اندازی این بخش 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده تا بیماران دیالیزی از امکانات این بخش استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش 300 درصدی جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در دو دهه اخیر خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش این سازمان از 210 هزار نفر هم اکنون به 610 هزار نفر افزایش یافته و ما به تناسب این افزایش جمعیت تحت پوشش نتوانستیم زیرساخت های مناسب را در حوزه درمان برای بیمه شدگان مهیا کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در چند سال اخیر با حمایت مسئولان استانی و کشوری طرح های خوبی در بخش درمان تامین اجتماعی استان اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: سعی کردیم با در نظر گرفتن چشم انداز پیش رو و نیاز واقعی بیمه شدگان توسعه مراکز درمانی را انجام دهیم.

برجی اضافه کرد: در گرامیداشت هفته دولت بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور بعد از اورژانس بیمارستان میلاد تهران در اردبیل راه اندازی می شود تا بیمه شدگان از خدمات این مرکز استفاده کنند.

وی ادامه داد: این مرکز اورژانس در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی می شود تا بهترین خدمات در آن مرکز به بیمه شدگان استان ارائه شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از تلاش برای تجهیز و راه اندازی بخش ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی، سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی تا یک ماه آینده خبر داد و بیان کرد: برای تجهیز این مراکز به مدرن ترین دستگاه های پیشرفته بیش از 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

برجی اظهار کرد: درمانگاه تخصصی سبلان نیز در 4 هزار و 600 مترمربع در حال اجراست که این مرکز تا پنج طبقه قابلیت توسعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی ارائه خدمات به بیمه شدگان یکی از اولویت های جدی مدیریت درمان است که با توجه به وضعیت بحرانی اردبیل بیمارستان سبلان آماده ارائه خدمات به بیماران کرونایی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در 18 ماه اخیر در بیمارستان سبلان و مراکز درمانی سایر شهرها برای 110 هزار بیمار سرپایی ارائه خدمات انجام شده و یک هزار و 500 نفر نیز بستری و ویزیت شده اند.

برجی تعداد فوتی های ناشی از ویروس کووید – 19 را در مراکز درمانی تامین اجتماعی 141 نفر اعلام کرد و افزود: 191 نفر از همکاران تامین اجتماعی در بخش درمان و بیمارستان ها مبتلا به این ویروس شده و هیچ گزارشی از فوتی همکاران دریافت نکردیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 100 تخت مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل در خدمت بیماران کرونایی است که 20 نفر از آنها حال عمومی مناسبی ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دياليز بیمارستان تامین اجتماعی بستری کرونایی استانی اجتماعی بیمارستان سبلان مراکز درمانی بیمه شدگان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند