Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جرجانی روز پنجشنبه در پانزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: تمامی سرمایه‌گذاری‌های استان معطوف به طرح‌های اولویت‌دار و ظرفیت‌های موجود شده است.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۹۸ طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد ۵۸ طرح در کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در قالب ستاد توسعه خاوران چاپ و منتشر شده و ۳۰ طرح دیگر به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارسال شده تا در صورت امکان و چاپ مجدد به این کتاب افزوده شود.

وی با بیان اینکه مشکل ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری به طور کامل حل شده است گفت: برای یکسری طرح‌های معدنی سرمایه‌گذار زمین دارد چون براساس قانون سرمایه‌گذار این حق را دارد در محدوده معدن یا جوار آن تجهیزات معدنی را بدون دریافت ستعلام از دستگاه‌های اجرایی نصب کند.

جرجانی با اشاره به تفاهم‌نامه احیای معادن راکد و نیمه فعال خراسان جنوبی افزود: این تفاهم‌نامه با شرکت هلدینگ معدنی عمران خاوران به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال قابل پیش‌بینی پنج هزار نفر در استان امضا شد.

وی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در دوره کوتاه‌مدت ۳۰ ماهه و بلندمدت ۶۰ ماهه، ۲۲۹ معدن نیمه فعال یا غیرفعال خراسان جنوبی به چرخه فعالیت کامل بر می‌گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه در دوره اول ۶۰۰ میلیارد تومان و در دوره دوم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: درخواست داریم اعتباری برای انجام اکتشافات معدنی در اختیار سازمان صمت قرار گیرد تا بهتر بتوانیم طرح‌های سرمایه‌گذاری را احصا کرده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم.

جرجانی گفت: بیشتر معادن در عرصه منابع طبیعی قرار دارد و در این زمینه اداره کل منابع طبیعی استان اجازه فعالیت نمی‌دهد در حالی که پیمانکاران زیر زمینی و از طریق تونل کار می‌کنند لذا آسیبی به مراتع وارد نمی‌شود.

وی ادامه داد: دو طرح معدن سرب و روی با عیار بالا در شهرستان طبس وجود دارد که سرمایه‌گذاری آن با شرکت کیمیا زنجان است و در صورت مخالفت با مشکل مواجه می‌شویم و ظرفیت زیادی از بین خواهد رفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون در ستاد توسعه خاوران تفاهم‌نامه‌هایی درخصوص احداث کارخانه فروسیلیس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۲۰ نفر، تولید کیسه‌های پلی پروپلین توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و طرح تولید استیل کورد با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال در استان امضا و مبادله شده است.

وی افزود:  فرآوری کائولن با سرمایه ۳۵۰ میلیارد ریال، ۲ تفاهم‌نامه دولومیت کلسینه و زینتره با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال، کنسانتره مس اسیدی و سولفیدی با ۹۰۰ میلیارد ریال و بسته‌بندی آب آشامیدنی با ۷۰ میلیارد ریال از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که تاکنون منعقد شده است.

فرماندار سربیشه هم در این نشست گفت: تاکنون ۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران این شهرستان امضا شده است.

محمد محمدی افزود: ۲ فقره تفاهم‌نامه همکاری در حوزه تولید فرآورده‌های نسوز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۱۲۶ نفر بین ستاد توسعه خاوران شهرستان سربیشه، شرکت‌ تهیه و تولید مواد نسوز کشور و شرکت فرآورده‌های نسوز آتش‌پا امضا شد.

وی گفت: تفاهم‌نامه دیگر با شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور در زمینه دولومیت کلسینه با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۸ میلیارد تومان و اشتغال ۳۶ نفر به امضا رسید.

 پانزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران با محوریت ارائه گزارش عملکرد ۲ حوزه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در راستای اهداف و برنامه‌های این ستاد برگزار شد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی ۹۹ با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

ستاد توسعه خاوران از ابتدای امسال فعالیت جدی و اجرایی خود را آغاز کرد و صدور مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری اولین بار در کشور از دستاوردهای این ستاد بوده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران توسعه اقتصادی سربیشه خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری الگویی به نام ستاد توسعه خاوران خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران توسعه اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران توسعه اقتصادی سربیشه خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری ستاد توسعه خاوران میلیارد تومان سرمایه گذاری ۲ میلیارد ریال خراسان جنوبی معدن و تجارت تفاهم نامه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟

 به گزارش اتاق خبر به نقل ازگسترش نیوز :تولید گاز برای خوراک پتروشیمی ها، اقدام مناسبی است که در دست اقدام قرار دارد و می تواند پتروشیمی ها را تامین کند.

مهدوی ابری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند علاوه بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

احمد مهدوی‌ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان‌های گازی کشور اظهار داشت: امروز شاهد حرکتی سازنده و اقتصادی برای کشور در اوضاع جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم.

وی با اشاره به منابع غنی هیدروکربوری ایران افزود: باید از این نعمت به‌شکلی مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آن‌ها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: وزارت نفت با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حرکت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده است؛ ازجمله توسعه فازهای پارس جنوبی، به‌ویژه فاز ۱۴ که بدون حضور خارجی‌ها به سرانجام رسید.

وی با اشاره به توانایی‌های بالای صنعت پتروشیمی در کشور، گفت: پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس و پتروشیمی کاویان، بدون حضور خارجی‌ها، از سوی صنعت پتروشیمی اجرا شده‌اند، بنابراین صنعت پتروشیمی توانایی فنی لازم برای اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور را نیز دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ناترازی گاز در کشور، پتروشیمی‌ها برای هر ۲ راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم. این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است، تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

مهدوی سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها را حرکتی همسو با شعار سال دانست و گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

وی همچنین گفت: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند علاوه بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

وی یادآور شد: معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

شرکت‌های پتروشیمی‌ بسته به نوع تولیدات، هیدروکربن‌های نفت یا گاز طبیعی را دریافت و آن را تبدیل به فرآورده‌های پتروشیمی می‌کنند. بنابراین خوراک در واقع همان مواد اولیه برای تولید برخی محصولات پتروشیمی است. شرکت‌های پتروشیمی بسته به نوع و ماهیت، خوراک گازی یا مایع مصرف می‌کنند. شرکت‌های پتروشیمی‌ بسته به نوع تولیدات، هیدروکربن‌های نفت یا گاز طبیعی را دریافت و آن را تبدیل به فرآورده‌های پتروشیمی می‌کنند. بنابراین خوراک در واقع همان مواد اولیه برای تولید برخی محصولات پتروشیمی است. شرکت‌های پتروشیمی بسته به نوع و ماهیت، خوراک گازی یا مایع مصرف می‌کنند

 

 

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟