Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری قم در سالن کرامت استانداری،افزود: سال گذشته با وجود تحریم های اقتصادی هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد و ۳۷ واحد راکد صنعتی به مدار تولید بازگشته است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال ۳۸ واحد راکد صنعتی به مدار تولید بازخواهد گشت که از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵ واحد احیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست عنوان کرد: از ۷۶ واحد تملیکی استان ۷۲ واحد تعیین تکلیف شده و وضعیت ۴ واحد باقی مانده نیز در محاکم قضایی در حال بررسی است.

استاندار قم افزود: قم در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران از مزیت اقتصادی بالایی برخوردار است و در صورتی که زیرساخت‌های صنعتی تامین شود این استان قدرت رقابت بالایی در بخش صنعت و تولید دارد.

سرمست تصریح کرد: بهره برداری از خط یک فاز نخست قطار شهری از اولویت های طرح های عمرانی قم است و تلاش می‌شود بتوانیم یک رام قطار از شهر مشهد یا شهرداری تهران خریداری کنیم و فاز اول را راه اندازی کنیم.

وی ابراز داشت: مشکل حقوقی و قضایی فرودگاه قم برطرف و توقف خلعیت از این پرونده سلب شده‌است و در دولت جدید امید می‌رود این پروژه بزرگ رفع مانع شود تا امکان جذب سرمایه گذار فراهم شود.

استاندار قم ادامه داد: مساله بافت تاریخی و فرسوده شهر و آزادراه شهید سلیمانی دو پروژه مهم قم است که در دولت جدید باید به نتیجه برسد.

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی تا روزی که مسوولیتی دارند باید مانند روز اول در خدمت مردم و پشبرد اهداف توسعه استان باشند.

سرمست اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۱۰۱ جلسه ستاد مدیریت کرونا برگزار و هزار و ۱۱۷ مصوبه تصویب شده که ۹۰ درصد از آنها اجرایی شده است.

استاندار قم یادآور شد: قم در اجرا و تصویب پروتکل‌های بهداشتی و حمایت از اقشار آسیب پذیر یکی از استانهای پیشرو در کشور بوده‌است.

به گفته وی، در طول دوران شیوع کرونا ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی قم افزوده شده است و به زودی یک بیمارستان سیار تنفسی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی در محوطه باز بیمارستان شهید بهشتی راه اندازی می‌شود.

سرمست با اشاره به هدفمندی در اجرای طرح واکسیناسیون و اولویت بندی در تزریق واکسن، ابراز داشت: وضعیت واکسیناسیون در قم مطلوب است و هم اکنون همه افراد بالای ۴۰ سال می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی واکسن دریافت کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز تجمیعی در استان قم فعال است و به گفته مسوولان ملی مشابه این اقدام در استانهای دیگر به ندرت مشاهده می شود.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها قم توسعه اقتصادی اشتغال زایی بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم توسعه اقتصادی اشتغال زایی قم توسعه اقتصادی اشتغال زایی بهرام سرمست ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!