Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:27:18 GMT

فرماندار ماهشهر: بندر ماهشهر بهشت سرمایه‌گذاران است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۳۲۶۴

فرماندار ماهشهر: بندر ماهشهر بهشت سرمایه‌گذاران است

فریدون بندری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: معضل بیکاری در این منطقه ریشه‌دار است که تنها بومی‌گزینی مشکل را حل نمی‌کند و آمار بیکاری بسیار بالاست. 

وی ادامه داد: یک راه حل این است که ما تعداد شرکت‌ها را در منطقه زیادتر کنیم و بر استخدام نیروهای بومی در این شرکت‌ها تاکید کنیم. 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر افزود: راه حل دیگر این است که صنایع پایین دستی را به سرمایه‌گذاری در منطقه تشویق کنیم تا یک نوع اشتغال مولد ایجاد شود، زیرا صنایع پایین‌دستی به لحاظ زیست‌محیطی سالم‌تر از صنایع بزرگتر و بالادستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: با همراهی نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، بر استخدام حداکثری نیروهای بومی در شرکت‌های منطقه تاکید داریم و حتی برخی از شرکت‌ها را ملزم کردیم که تا حد توان از نیروهای بومی متخصص استفاده کنند. 

بندری ادامه داد: اما حجم اشتغال‌زایی صنعت محدود بوده و این ظرفیت تکمیل شده و جوابگوی حجم بیکاری در این شهرستان نیست. 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی صنایع پایین دستی می‌تواند اشتغال‌زایی مناسبی در منطقه ایجاد کرده و پاسخگوی نیاز منطقه باشد. 

بندری گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال رفع موانع و پشتیبانی از تولید نامگذاری کرده‌اند لذا سیستم ادارای ما هم باید با توجه به این موضوع شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کند.

اولویت جذب نیروی بومی در آزمون استخدامی شرکت پتروناد

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با هدف نظارت بر مصاحبه‌ فنی - تخصصی آزمون استخدامی شرکت پتروشیمی پتروناد آسیا که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بندر ماهشهر در حال برگزاری است، از روند برگزاری آن دیدن کرد.

بندری در حاشیه‌ی این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شرکت با توجه به چشم اندازی که برای خود تعیین کرده، می‌خواهد ۵۴ نفر نیرو را استخدام کند که یک اشتغال‌زایی خوب در منطقه است. 

وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی میان مدیران این پتروشیمی و مسوولان شهرستان وجود دارد و با کمک نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی و مساعدت مدیران شرکت، مبنای خوبی برای بومی‌گزینی در این آزمون استخدامی در نظر گرفته شد. 

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر اضافه کرد: با توجه به ضرایب و امتیازات خوبی که برای داوطلبان بومی در نظر گرفته شده، امیدواریم از تعداد ۵۴ نفر، حداکثر نیروهای جذب شده بومی باشند. 

گفتنی است مرحله کتبی آزمون استخدامی شرکت پتروناد آسیا ۱۴ و ۱۵ مرداد امسال برگزار شد و مرحله مصاحبه فنی تخصصی این آزمون از اول شهریور آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری اهواز واقع است که با وجود منطقه ویژه‌ی اقتصادی پتروشیمی، ظرفیت خوبی در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری دارد.

برچسب‌ها بندر ماهشهر خوزستان سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر ماهشهر خوزستان سرمایه گذاری بندر ماهشهر خوزستان سرمایه گذاری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر آزمون استخدامی سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسؤولان مربوطه و سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد و ضمن هم اندیشی برای رفع مشکلات، ایجاد کارگروهی بدین منظور در فرمانداری در دستورکار قرار گرفت.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌گردشگری ساوجبلاغ را هدف اصلی تشکیل این جلسه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در شهرستان‌های مستعدی همچون ساوجبلاغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنها با تعامل ادارات و دستگاه‌های مختلف حاصل می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور مقرر شد کارگروهی در فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان تشکیل شود.

کد خبر 6095131

دیگر خبرها

  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ