Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از روز سه‌شنبه دوم شهریورماه آغازشده است. کاروان فرهنگی ورزشی ایران با ۶۲ ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کرده که پنج ورزشکار آن از رشته پاراوزنه‌برداری هستند. امیر جعفری، روح‌الله رستمی، سامان رضی، حامد صلحی پور و منصور پور میرزایی نفرات اعزامی وزنه‌برداری ایران به سرزمین آفتاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت این تیم بر عهده علی‌اصغر رواسی است.

علی‌اصغر رواسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط خوب و راضی‌کننده این تیم اظهار داشت: انتظار ما اعزام ۶ وزنه‌بردار به پارالمپیک بود که یک نفر آن به خاطر سیاست‌های کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک از اعزام به توکیو بازماند. ما تابع قانون هستیم. اکنون پنج پارالمپین وزنه‌برداری به توکیو اعزام‌شده که نفرات اصلی تیم و شانس‌های کسب مدال هستند. تیم در شرایط خوبی به سر می‌برد و امید است که بتوانیم هر پنج نماینده ایران روی سکو باشند.

سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری با اشاره به نتیجه احتمالی تیم افزود: تلاش ما این بود که بتوانیم نتایج طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را تکرار کنیم اما با پنج نفر این کار امکان‌پذیر نیست اما همان‌گونه که اعلام کردم احتمال قرار گرفتن هر پنج ورزشکار بر روی سکو وجود دارد و باید منتظر رنگ مدال آنان باشیم. نفرات خوبی در اردو تیم ملی هستند و این نفرات تجربه حضور در مسابقات جهانی و پارالمپیک رادارند.

ایران در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک که در شهر لندن برگزار شد هشت وزنه‌بردار به این رقابت‌های اعزام کرد که حاصل آن چهار مدال طلا و یک نقره بود. نادر مرادی، مجید فرزین، سیامند رحمان و علی حسینی موفق به کسب مدال طلا شدند.روح‌الله رستمی نیز موفق به کسب مدال نقره شد.

رواسی با اشاره به‌احتمال رکوردشکنی پاراوزنه‌برداران گفت: رکوردشکنی نیاز به فراهم شدن شرایط دارد و اگر ورزشکار ما بتوانند فاصله خود را با رقیب زیاد کند احتمال رکوردشکنی وجود دارد. احتمال می‌دهم یکی از ورزشکاران برای رکوردشکنی اقدام کند.

سرمربی تیم با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ورزشکاران عنوان کرد: شرایط به‌گونه‌ای فراهم‌شده که هر روز سلامت ورزشکاران سنجیده می‌شود تا از استرس کرونا دور باشند. این یک کار خوب و ماندگار است.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریورماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰سهمیه کسب‌شده با ۶۲ ورزشکار ( ۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها با کسب ۲۴ نشان ( هشت طلا، ۹نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی پارالمپیک سیامند رحمان علی حسینی سیامند رحمان علی حسینی کمیته ملی پارالمپیک وزنه برداری دوره بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی صدر امروز (چهارشنبه) در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان دو دوره المپیاد‌های علمی دانشجویی که در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت دانش در دین اسلام اظهار داشت: این المپیاد بر اساس اسناد بالادستی از جمله مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۵ برای اولین بار با ۶ رشته آغاز شد و تا سال آینده با اضافه شدن رشته مهندسی فناوری نانو به ۲۴ رشته می‌رسد.

وی به مشارکت دانشگاه ها، حمایت بنیاد ملی نخبگان و استادان دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این المپیاد با دو روش؛ یعنی استفاده از آزمون کارشناسی ارشد یا متمرکز و یک روش غیرمتمرکز در مرحله اول برگزیدگان را انتخاب می‌کند. در روش متمرکز ۱۵ برگزیده اول ازمون کارشناسی در ۲۳ رشته ازمون به مرحله نهایی المپیاد راه می‌یابند.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: روش دیگر روش غیرمتمرکز است که دانشجویان ممتاز مناطق ۱۰ گانه کشور معرفی می‌شوند و با هم در ازمون به شکل غیرمتمرکز رقابت می‌کنند و از بین ان‌ها افراد شاخص به مرحله نهایی راه می‌یابند و در رقابتی مانند کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند.

صدر گفت: این آزمون امسال هم اواخر تیر برگزار می‌شود و به طور کلی ۲۹ درصد افراد که در مرحله اول شرکت می‌کنند به مرحله بعد راه می‌یابند.

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در سال ۱۴۰۱ در مجموع هزار و ۲۹۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ هزار و ۳۲۳ نفر در مرحله نهایی بودند و ۱۱۷ نفر برنده این ماراتن علمی شدند و امروز مدال‌های طلا، نفره و برنز این المپیاد را به خانه می‌برند. همچنین دانشگاه صنعتی شریف با تعداد ۲۸ مدال رتبه اول، دانشگاه تهران با ۲۰ مدال دوم رتبه دوم و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۸ مدال رتبه سوم را دارند.

به گفته معاون آزمون‌های سازمان سنجش، برگزیدگان این المپیاد‌های علمی دانشجویی حمایت‌هایی دریافت می‌کنند؛ از جمله بر اساس مصوبه شورای هدایت استعداد‌های درخشان ۱۵ نفر اول هر رشته را در شته مرتبط بدون کنکور در ارشد پذیرش می‌شوند و بنیاد ملی نخبگان هم حمایت می‌کند.

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

به گزارش آنا، المپیاد علمی دانشجویی کشور هرسال در دو مرحله متمرکز و غیر متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. آزمون مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور صبح و بعدازظهر جمعه چهارم شهریور سال ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های مراکز مناطق ۱۰ گانه کشور برگزار شد.

همچنین مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی ۳۰ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد. دانشجویان دوره کارشناسی از سال سوم به بعد می‌توانند در المپیاد‌های علمی دانشجویی کشور شرکت کرده و دانش خود را در رشته مورد نظر ارزیابی کنند.

شرکت کنندگان در این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «طراحی صنعتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات»، «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» با هم رقابت می‌کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همیشه فکر میکردم که روزی مدال گرفته و افتخارآفرین می‌شوم
  • همیشه به این فکر میکردم که روزی مدال می‌گیرم و افتخارآفرین می‌شوم
  • ۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند
  • کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود
  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور