Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، برهان دلیری‌فر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این همیاران سلامت در قالب گروه‌های نوبت‌کاری ۱۰۰ نفره در بیمارستان‌های شهید هاشمی‌نژاد، قائم (عج) و امام رضا (ع) مشهد هم‌اینک در حال ارائه خدمت به بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی نقاطی را از محدوده جغرافیایی زیرپوشش که بیشتر باید مورد توجه باشند از نخستین روز‌های پنجمین موج طغیان ویروس کرونا آغاز کرد تا نیرو‌های جهادی بسیج دانشجویی این دانشگاه در آن نقاط مستقر و فعال شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از نخستین روز‌های شیوع موج پنجم بحران کرونا ۹ کمیته تخصصی در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شد که یکی از آن‌ها بحث همیاران سلامت بود و با تلاش و کوشش بسیجیان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مردم عادی با آموزش‌های کنترل عفونت، وارد بیمارستان می‌شدند و در بحث تغذیه و دیگر خدمات موردنیاز به یاری بیماران کرونایی می‌شتافتند، اما در شرایط فعلی بسیجیان بسیج جامعه پزشکی، کار‌های تخصصی‌تر را انجام می‌دهند و این موارد به بسیج دانشجویی محول شده است.

دلیری‌فر با اشاره به این که یکی دیگر از کمیته‌های فعال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام بحران کرونا کمیته تکریم بیماران، خانواده‌ها و کادر درمان بوده است بیان کرد: این کمیته با به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی، روزانه هزار و ۵۰۰ واحد آبمیوه طبیعی موردنیاز بیماران کرونایی را در بیمارستان‌ها توزیع می‌کنند و در کنار آن ۲ مرکز جدید راه‌اندازی شده است که ظرفیت تولید روزانه سه هزار واحد آبمیوه طبیعی را دارند.

او تصریح کرد: در دهه اول محرم آموزش‌های لازم در خصوص حفظ سلامت عزاداران حسینی در هیات‌های مذهبی داده شد که این برنامه تا پایان ماه صفر ادامه دارد و در آخرین مورد آن آموزش لازم به مسئولان و متولیان ۱۵ هیات مذهبی بزرگ و شاخص شهر مشهد ارائه گشت و افراد آموزش‌دیده این آموزش‌ها را به مردم منتقل کردند که اوج آن در روز‌های تاسوعا و عاشورا بود که خوشبختانه به سلامت سپری شد و هیچ گونه مشکلی به‌وجود نیامد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد:کمیته آموزش خودمراقبتی از دیگر کمیته‌های فعال بود تا ضمن مراقبت بیش از پیش در حوزه سلامت در تمامی نقاط از جمله مناطق حاشیه شهر، در صورت بروز مشکل، اقدام لازم درمانی با مراجعه به‌موقع صورت پذیرد و تاخیری را در این خصوص شاهد نباشیم و سلامت فرد مبتلا به خطر نیفتد.

دلری فر اظهار کرد: در این کمیته کافه گفت‌وگوی سلامت را در مناطق پرتردد همچون اطراف حرم مطهر رضوی و ایستگاه‌های مترو به راه انداختیم که با استقبال بسیارخوب مردم همراه بود و خوشبختانه اثرپذیری لازم را هم داشت و به دنبال افزایش این کافه‌ها هستیم.

او افزود: تاکنون ۲ هزار نفر از دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام حضور برای مشارکت در این فعالیت‌ها داشته‌اند.

انتهای پیام//ا. د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی ارائه خدمات درمانی گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ارائه خدمات درمانی ۲۴۰ نفر داوطلب خانم و آقا در نذر خدمت با هلال‌احمر و قرارگاه جهادی الکفیل همکاری بی‌منت دارند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه شش هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال‌احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را
بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دوازدهم اردیبهشت پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند، گفت: در این طرح نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال‌احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 750505

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما