Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:34:35 GMT

احیای ۱۵ واحد راکد صنعتی از ۳۸ واحد در سال جاری

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۳۷۷۱

احیای ۱۵ واحد راکد صنعتی از ۳۸ واحد در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری قم با اشاره به تحریم‌های اقتصادی گفت: در سال گذشته هیچ‌گونه تعطیل واحد تولیدی نداشتیم و علاوه بر آن ۳۷ واحد راکد صنعتی به مدار تولید برگشته‌است، همچنین برنامه‌ریزی‌شده که امسال ۳۸ واحد راکد صنعتی احیا شوند که تاکنون ۱۵ واحد احیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تهران قرار دارد مزایای اقتصادی بالایی دارد و در صورت تأمین زیرساخت‌های صنعتی، قدرت بالایی در صنعت و تولید پیدا می‌کند.

وی افزود: از اولویت‌های طرح‌های عمرانی استان قم بهره برداری خط یک فاز نخست قطار شهری است که تلاش می‌کنیم یک رام قطار از شهر مشهد یا شهرداری تهران خریداری کنیم تا فاز اول را راه اندازی کنیم.

سرمست با اشاره به برطرف شدن مشکل حقوقی و قضائی فرودگاه قم، تصریح کرد: امید است در دولت جدید این پروژه بزرگ با جذب سرمایه گذار افتتاح شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه ۱۰۱ جلسه ستاد مدیریت کرونا از ابتدای شیوع ویروس برگزار شده است، گفت: در جلسات ستاد مدیریت کرونا هزار و۱۱۷ مصوبه تصویب شده که حدود ۹۰ درصد از آنها انجام شده است.

وی استان قم را در اجرا و تصویب پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت کرونا از استان‌های پیشرو دانست و افزود: ۴۵۰ تخت از ابتدای شیوع کرونا به ظرفیت بیمارستان‌های اضافه شده و به زودی یک بیمارستان سیار تنفسی به کمک ارتش جمهوری اسلامی در محوطه باز بیمارستان شهید بهشتی افتتاح می‌شود.

سرمست ادامه داد: تزریق واکسن از اولویت‌های استان قم بوده و وضعیت واکسیناسیون در قم مطلوب است و سن واکسیناسیون به افراد بالای ۴۰ سال رسیده و مردم می‌توانند به یکی از ۲۸ مرکز تجمیعی که در استان قم فعال می‌باشد مراجعه و واکسن دریافت کنند.

کد خبر 5289978

منبع: مهر

کلیدواژه: قم بهرام سرمست استانداری قم واحدهای صنعتی ویروس کرونا واکسیناسیون جلسه شورای اداری هفته دولت ویروس کرونا هفته دولت واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه محرم 1400 واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل افتتاح طرح عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود