Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بانه در نقطه صفر مرزی واقع شده برای کنترل و انجام اقدامات پیشگیرانه گرد و غباری که از مرزهای غربی کشور وارد می شود ایجاد این ایستگاه ضروری است.

وی با بیان اینکه برای جانمایی ایستگاه گرد و غبار بانه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده افزود: این ایستگاه اندازه انواع گازهای صنعتی، خانگی و آلودگی های خودروی انتشار یافته در محیط را می سنجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویسی گفت: ایستگاه پایش گرد و غبار بانه به صورت برخط اطلاعات و داده ها را لحظه ای به سازمان هواشناسی کشور و استان ارسال می کند و این ایستگاه در محوطه اداره هواشناسی بانه جانمایی شد.

وی اضافه کرد: این ایستگاه علاوه بر اینکه گرد و غبار و ذرات موجود در هوا را شناسایی و اندازه گیری می کند در پیش بینی های هواشناسی هم موثر است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

برچسب‌ها آلودگی هوا بانه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی هوا بانه سازمان هواشناسی آلودگی هوا بانه سازمان هواشناسی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟