Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان فرصتی جهت معرفی شاخصه‌های استان و نمایش رزم دیدنی رزمندگان لرستانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی ‌‌در جلسه کنگره 6300 شهید استان لرستان، با بیان اینکه ایثار و شهادت یک امر ضروری در شکل گیری دین اسلام بوده است، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی نیز ایثار و شهادت راهی برای شکل‌گیری، ادامه و بقاء نظام  جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهدا جان خودشان را در راه خدا فدا کردند و ما نیازمند هستیم فرهنگ ایثار و شهادت را در ترویج دهیم، افزود: برجستگی‌های ایثار و شهادت شهدای استان لرستان را باید  آشکار و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: برگزاری کنگره 6300 شهید لرستان فرصتی است  تا شاخصه‌های استان لرستان در دفاع مقدس معرفی و همچنین رزم دیدنی لرها را به منصه ظهور بگذاریم. 

زمان برگزاری کنگره شهدای زنجان اعلام شدکنگره ملی 3000 شهید استان ایلام؛ فرصتی برای تبیین گفتمان شهدا استدومین یادواره شهدای کوشه در شهرستان خوسف به روایت تصویر

وی گفت: آنچه در گفته‌های  معاون برنامه‌ریزی و بودجه و دبیر کنگره  6300 شهید استان  مشهود بود موانعی بر سر راه برگزاری این کنگره در جهت اعتبارات مالی وجود دارد که با توجه به  اینکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جز اعضای  شورای سیاست‌گذاری کنگره هستند انتظار داریم جهت برگزاری هرچه بهتر شدن کنگره  تلاش کنند.

شاهرخی تصریح کرد: استان لرستان جزء سه استانی  است که تاکنون کنگره شهدا برگزار نکرده در حالی که  رشادت‌های دلاور مردان لرستانی زبانزد است ولی این موضوع را به زبان هنر درآوردن نیازمند اعتبار است که از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم جهت برگزاری کنگره 6300 شهید لرستانی با رایزنی‌هایی در سطح ملی و جذب اعتبار همکاری کنند.  

وی خاطر‌نشان کرد: ورود جهادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت و پشتیبانی از کمیته‌های 22 گانه برگزارکننده کنگره 6300 شهید لرستانی از طریق جذب اعتبارات ملی می‌تواند به برگزاری  کنگره‌ای در شان و حایگاه شهدای لرستان کمک کند. 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: علاوه بر پیگیری‌های مسئولان، می‌توان از ظرفیت خیران و همچنین همکاری دیوان محاسبات از این جهت که دستگاه‌های اداری اطمینان داشته باشند موانعی بر سرکارشان نیست نیز باید استفاده کرد.

انتهای پیام/645/ ز

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان برگزاری کنگره کنگره 6300 شهید ایثار و شهادت استان لرستان شهید لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین " الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه دوشنبه شب در یادواره سنگر سازان بی سنگر در شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، بیان کرد: شهدای جهاد سازندگی جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند، تلفیقی از ایثار، شجاعت، حماسه و دانش به‌هم آمیخت تا نقش سنگرسازان بی‌سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار شود و این از فضل خداست که این انسان را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند.‌

وی گفت: دشمان، در برابر غرش موشک‌های جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده‌اند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از سران اسرائیل این است که هیچ عکس‌العملی نشان ندهید و این از برکات و ثمره خون شهدا است.

کد خبر 6092660

دیگر خبرها

  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است