Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس یاسوج؛ ترنم بهنیا- داستان دردناک کرونا همچنان ادامه دارد وقتی در آخرین روزهای بهمن 98 پا به کشور ما گذاشت افراد کمی را درگیر خود کرد هیچ کس فکرش را نمی‌کرد  یک سال بعد از آن هزاران نفر را به کام مرگ بکشد.

اما مهم‌ترین اصل برای در امان ماندن و جان سالم به در بردن مقابل این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یاسوج چه می‌گذرد؟

به سراغ مردم رفتم تا ببینم رعایت پروتکل‌ها در شهر یاسوج مرکز استان در چه سطح است؛ مسیر انتخابی اول فلکه ساعت و مسیر دوم  فلکه هفت تیر است.

در میان خیل انبوه جمعیت که در مرکز شهر در حال حرکت هستند عده‌ای ماسک زده و برخی هم نزده‌اند درباره افراد ماسک زده و ماسک نزده نمی‌توان سن خاصی را بیان کرد در میان  ماسک نزده‌ها از هر رده سنی هم کودکان و هم نوجوانان و هم میانسالان دیده می‌شوند و می‌توان گفت در کل همه طیفی وجود دارد. 

دلایل غیر منطقی برای ماسک نزدن

خیلی‌ها تمایل به گفت‌وگو را نداشتند و برخی هم فراری از پاسخ‌ دادن بودند و تعداد اندکی تمایل به گفت‌وگو داشتند و چند دقیقه‌ای در کنار هم صحبت کردیم.

اولین گروه ماسک نزده که حاضر به صحبت شدند چند پسر نوجوان بودند که به سمت خیابان فردوسی می رفتند؛ یکی از این پسرهای جوان می‌گفت: من ماسک در جیبم دارم اما وقتی که ماسک میزنم تنگی نفس میگیرم راستش را بخواهی کرونا آنچنان هم ترسناک نیست هر کس بخواهد کرونا بگیرد خودش مبتلا می‌شود! چرا اینقدر این بیماری را ترسناک می‌بینیم.

نفر بعدی که به سراغش می روم یک خانم میانسال است در جواب سوال که چرا ماسک نمی‌زنید می‌گوید: چرا باید ماسک بزنم؟ اصلا به نظر من ماسک زدن تاثیری ندارد.

گارد گرفتن در برابر قانون ماسک زدن

به سمت مسیر دوم یعنی فلکه هفت تیر حرکت کردم تعداد افراد زیادی بودند که ماسک نزده بودند چند دختر نوجوان که هیچ کدامشان ماسک نزده بودند و در کنار هم می‌گفتند و می‌خندیدند و راه می‌رفتند؛ نزدیکشان رفتم و آنها را مخاطب خود قرار دادم؛ یکی از دختران جوان در این خصوص گفت: ما همیشه پروتکل‌ها را رعایت می کنیم و همیشه ماسک می‌زنیم ولی الان واقعا خسته شده‌ایم  می‌خواهیم  یک مدت ماسک نزنیم.

از کنار فروشگاه‌ها و پاساژها که می‌گذشتیم با صاحب یکی از مغازه های شهر گفت‌وگویی داشتیم  صاحب مغازه در خصوص عدم رعایت مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی گفت: ما بر سر در مغازه‌ها علامت بدون ماسک ورود ممنوع را زدیم ولی متاسفانه مردم بدون ماسک وارد فروشگاه می‌شوند به فردی که ماسک ندارد اخطار می‌دهیم خیلی ناراحت می‌شوند و می‌گویند دلمان می‌خواهد؛ نمی‌زنیم.؟

صاحب مغازه گفت: متاسفانه عدم رعایت پروتکل ها سبب می‌شود آمار مبتلایان به کرونا روز به روز بیشتر شود و این کار را برای پرستاران و پزشکان ما سخت می‌کند.

بعد از بازار سری  به محله‌های شهر زدیم متوجه بی‌خیالی خانواده‌هایی شدیم که فرزندانشان  بدون ماسک راهی کوچه‌ها می‌شوند از کودکان آن محل پرسیدیم چرا رعایت نمی‌کنید که در جواب می‌گفتند سنمان  کم است و کرونا نمی‌گیریم.

مرگ‌هایی که بی‌خیال‌ها را سر عقل نیاورده

متعجب از این حجم بی‌خیالی شدم در این حین که از کنار کودکان می‌گذشتم زنان محل را کنار هم دیدم که نه فاصله رعایت کرده بودند و نه ماسک زده بودند و خیلی راحت و آسوده انگار که انگار کرونا وجود دارد در کنار هم نشسته و دل می‌دادند و .... 

به گزارش فارس باید واهمه مردم از خطر مرگبار کرونا دوباره احیا شود متاسفانه مردم هر چه بیشتر می‌میرند اما دیگر از کرونا نمی‌ترسند همه گیری این ویروس زمینه های آسیب پیدا و پنهان را فراهم کرده است کرونایی که با شاخ و شانه کشیدن‌هایش به قول معروف پدر آدمیزاد را درآورده است.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس یاسوج پروتکل ها ماسک نزده کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه موزه عبرت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی و جنایت آن علیه مردم بی گناه است.
محمدرضا حسین نژاد افزود: محتوای این موزه باید از طریق رسانه و فضای مجازی برای استفاده حداکثری اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه گفت: جوانان باید از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ملت ایران مطلع شوند، اینکه چگونه ثروت جامعه در انحصار درصد کمی از جامعه بود و فاصله طبقاتی در آن دوران بیداد می‌کرد.
استاندارخراسان شمالی با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان از موزه عبرت، یادآور شد: مدیران شهرستانی زمینه را برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عبرت فراهم کنند و وقایع گذشته برای آنان بازگو شود.
این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • اشتوتگارت 3-1 بایرن: خیال رئال راحت باشد!‏
  • خیال نکونام بابت خط دفاعی راحت شد (عکس)
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!