Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- به‌دنبال افزایش درخواست تست PCR در استان کرمانشاه ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم گرفت این تست تنها برای برخی افراد با شرایط خاص انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، افزایش تعداد مراجعان برای انجام تست PCR در مراکز نمونه‌گیری در روزهای اخیر سبب بروز مشکلاتی برای کادر درمان و خانواده‌ها شده بود به طوری که این حجم از مراجعه سبب تأخیر در اعلام نتایج و به تبع درمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و با تصمیم ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این پس تست PCR تنها در موارد مشکوک به ابتلا بستری در بیمارستان، زنان باردار، افراد بالای 60 سال، افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای با ارائه مدارک معتبر مبنی بر مبتلا بودن به بیماری خاص یا زمینه‌ای، افرادی که ساکن مکان‌های تجمعی هستند مانند سربازان مستقر در آسایشگاه‌ها، نظامیان، خوابگاه دانشجویی، زندانیان و غیره هستند، پرستاران، پزشکان و کادر بهداشت شاغل در بخش‌های مختلف بهداشت و‌ درمان، مسافران ورودی به کشور در نقطه صفر مرزی و کمپ‌های ماده 15 و 16 انجام خواهد شد.

از طرف دیگر بحران کمبود تخت به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه در تمام بیمارستان‌ها مشهود است و به نظر می‌رسد در این وضعیت تنها تزریق واکسن و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی تنها راه کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از بستری در بیمارستان‌ها باشد و این تنها راهی است که سازمان بهداشت جهانی و کشورهای مختلف ارائه می‌دهند.

در شرایط فعلی علائمی مانند سرفه، عطسه، گلودرد و کوفتگی بدن را باید علائم احتمالی ابتلا به کرونا بدانیم و تنها افرادی که علائم شدید دارند باید به درمانگاه و مراکز درمانی 16 ساعته مراجعه کنند گه بار بیمارستان‌ها افزایش پیدا نکند.

واکسن کرونای رازی وارد فاز سوم تست انسانی شدفوت روزانه 45 نفر در استان خوزستان بر اثر کرونا/ نیمی از تست‌های کرونا در اهواز مثبت می‌شوددلیل تأخیر در اعلام نتیجه تست کرونای شهروندان کرمانشاهی چیست؟

با توجه به شرایط موجود و افزایش موارد بستری؛ تجهیزات و امکانات بیمارستانی کافی از اهمیت بالایی برخوردار است و شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این رابطه می‌گوید: با پیگیری‌های انجام شده در حوزه معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه و مدیران و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه‌، بیست و پنجمین دستگاه اکسیژن‌ساز دانشگاه با ظرفیت 600 لیتر در دقیقه به ارزش بالغ بر 2 میلیارد تومان تهیه و در کمترین زمان ممکن دیروز نصب و در مدار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بیست و چهارمین دستگاه اکسیژن‌ساز که توسط دانشگاه خریداری شده بود با موافقت استاندار و رئیس دانشگاه تحویل بیمارستان حضرت ابولفضل(ع) ناجا کرمانشاه شد که دیروز با مدیریت کارشناسان تجهیزات پزشکی دانشگاه جانمایی و مقدمات نصب و راه اندازی آن فراهم تا در این همه گیری به کمک بیماران مراجعه کننده به مراکز تابعه دانشگاه بشتابد.

شیرزادیان گفت: بیست و سومین دستگاه اکسیژن ساز دانشگاه با پیگیری‌های معاونت غذا و دارو، مدیریت تجهیزات پزشکی و تلاش‌های کم نظیر مدیریت حقوقی دانشگاه با ظرفیت نزدیک به دویست لیتر، تهیه و در اوایل هفته جاری تحویل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) شد تا ظرف هفته آینده مورد نصب و بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: با پیگیری تیم مدیریتی دانشگاه و همچنین نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس، موافقت جهت تهیه یک دستگاه اکسیژن ساز 600 لیتر در دقیقه برای بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب؛ حاصل شد و هفته آینده این دستگاه به بیمارستان مذکور اختصاص پیدا خواهد کرد.

شیرزادیان عنوان کرد: با پیگیری معاونت درمان دانشگاه، معاونت غذا و دارو و حمایت‌های رییس و معاونت  توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی 15 تخت جدید جهت بستری بیماران کووید، روز گذشته تحویل شبکه جوانرود شد تا در اسرع وقت این بخش مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: مقدمات تحویل تجهیزات 20 تخت بستری به شبکه سنقر فراهم شده تا ظرف هفته آینده این ظرفیت جدید مورد استفاده برای بیماران کرونایی شهرستان مذکور قرار گیرد.

شیرزادیان عنوان کرد: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون نزدیک به 100 تخت جدید ICU و بالغ بر 100 تخت جدید بستری در دانشگاه تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد سیلندرهای اکسیژن تأمین شده برای دانشگاه از مرز 1200 عدد هم گذشت و به همین نسبت و نزدیک به 2000 عدد فلومتر، مانومتر اکسیژن، ساکشن دیواری و غیره برای مراکز تابعه تأمین شده است.

شیرزادیان بیان کرد: با پیگیرهای شبانه‌روزی و هماهنگی مؤثر با فولاد مبارکه اصفهان، تأمین اکسیژن مایع رایگان برای مخازن کرایوژنیک دانشگاه به صورت هفتگی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

وی گفت: تعمیرات اساسی دستگاههای سی تی اسکن استان ظرف هفته گذشته به اتمام رسید و خوشبختانه تمامی دستگاه‌های سی تی اسکن استان هم اکنون در مدار خدمت‌رسانی قرار دارند.

شیرزادیان افزود: برای نخستین بار، پنج دستگاه انژکتور ماده حاجب سینگل و دوال چمبر دستگاه سی تی اسکن ظرف یکماه گذشته با اعتباری نزدیک به سه میلیارد تومان بین مراکز سی تی اسکن دانشگاه توزیع شد که با  انژکتور دوال سی تی آنژیو مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) در مدار خدمت رسانی قرار گرفته است.

وی گفت: توزیع اقلام حفاظتی کرونا شامل لباس سراسری، گان، ماسک جراحی و  N95 و دستکش معاینه و همچنین اقلام واکسیانسیون شامل سرنگ، پد الکلی و غیره و سواپ نمونه‌گیری همچنان با قوت توسط معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی در حال تأمین است.

شیرزادیان با اشاره به اینکه به همین میزان توزیع سایر تجهیزات پزشکی Hi-tech، متوسط و با سطح تکنولوژی پایین رایج، بین مراکز درمانی تابعه دانشگاه در حال انجام است عنوان کرد: تاکنون مشکل جدی در زمینه ارایه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/832/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا دستگاه اکسیژن ساز معاونت غذا و دارو تجهیزات پزشکی بیمارستان ها سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا