Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، با صدور 3 حکم جداگانه، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد؛ انتصابی که با استقبال کارشناسان و مسئولان مختلف کشور مواجه شد و امیدها را برای موفقیت دولت در «جنگ اقتصادی» با دشمنان نظام زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، میانگین سنی دولت های یازدهم و دوازدهم به ترتیب 57 و 58 بود که این عدد در کابینه پیشنهادی حجت الاسلام رییسی به مجلس به 52 سال رسید. این عدد در تیم اقتصادی دولت بسیار کمتر هم هست چون با محاسبه سن خاندوزی وزیر 40 ساله اقتصاد، عبدالملکی وزیر 40 ساله تعاون کار و رفاه اجتماعی، سید رضا فاطمی امین، وزیر 47 ساله صمت، جواد اوجی وزیر 55 ساله نفت و ساداتی‌نژاد، وزیر 49 ساله کشاورزی، میانگین سنی تیم اقتصادی دولت به 46.2 سال می رسد. همین موضوع باعث شده بود بعضی افراد به این جوانگرایی انتقاد کنند و آن را باعث ایجاد مشکلات احتمالی در حوزه اقتصاد بدانند.

اگرچه نفس جوانگرایی اقدام بسیار بجا و خوبی است و باعث گردش نخبگان و ایجاد فرصت برای جوانان در جهت نشان دادن توانایی ها و استعدادهای شان می شود و حتی خلاقیت و ابتکارات جدید را به همراه داشته و باعث جلوگیری از اجرای برنامه های تکراری که سال هاست جواب نداده می شود، اما استراتژی رئیس جمهور در کنار جوانگرایی بهره گیری از افراد پخته، با تجربه و با برنامه در کنار جوانان نیز بوده است، این را می توان در انتصاب معاون اقتصادی دولت به وضوح مشاهده کرد.

این اقدام سید ابراهیم رئیسی برای بهره گیری از نیروی جوانی جوانان نخبه در کنار بکارگیری افراد با تجربه برای ایجاد هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت اقدامی ستودنی، بجا و شایسته بود که با استقبال نخبگان و مسئولان بخش های کشور مواجه شده و امیدها را برای موفقیت دولت در حوزه اقتصاد و مقابله با جنگ اقتصادی تمام عیاری که دشمن علیه نظام و مردم ایران آغاز کرده را صدچندان کرده است.

در ادامه این گزارش برخی پیام های تبریک خطاب به معاون اقتصادی رئیس جمهور که توسط مسئولان کشور در بخش های مختلف صادر شده، مورد اشاره قرار می‌گیرد:

سرلشکر رشید انتصاب محسن رضایی به سمت معاونت اقتصادی رئیس جمهور را تبریک گفت

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با صدور پیامی، انتصاب محسن رضایی به سمت معاونت اقتصادی رئیس جمهور را تبریک گفت. متن پیام تبریک فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) به شرح زیر است:

برادر ارجمند آقای دکتر محسن رضایی معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت جنابعالی که بحمدالله دارای سوابق درخشان در عرصه‌های گوناگون خدمت به نظام مقدم اسلامی و ملت شریف ایران علی الخصوص دوران پرافتخار دفاع مقدس هستید، همواره باعث سربلندی و عظمت ملت شریف ایران شده اید و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «شما بحمدالله در این مدت با مجاهدت‌های خود در عرصه دفاع مقدس بارها موفق شدید قلب امام راحل و دل امت مسلمان را شاد کنید.» انشالله در مسئولیت جدید نیز بتوانید قلب رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی را نیز شاد کنید.

حسن اعتماد صادقانه ریاست محترم جمهور به جنابعالی، نشانه روشنی از عنایات حضرت باری تعالی است که در ایفای مسئولیت خطیر معاون اقتصادی رئیس جمهور و تداوم حرکت بالنده ی آن معاونت، همواره یار و مددکار آن برادر گرامی خواهد بود. اینجانب انتصاب شایسته جنابعالی را به سمت «معاون اقتصادی رئیس جمهور» تبریک گفته و از پیشگاه حضرت حق تعالی سلامتی و توفیق پیوسته جنابعالی را در تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و ارتقای سطح توانمندی‌های اساسی نظام در همه عرصه‌های علمی و فرهنگی، اقتصادی، امنیتی-دفاعی، سیاسی و اجتماعی در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) مسئلت دارم.

پیام تبریک علی اکبر ولایتی به محسن رضایی

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی انتصاب دکتر محسن رضایی را به سمت معاون اقتصادی رییس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی تبریک گفت.​

متن این پیام‌ به شرح زیر است: جناب آقای دکتر محسن رضایی میرقائد معاون محترم اقتصادی رییس جمهور با سلام انتصاب شایسته جنابعالی را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور صمیمانه تبریک عرض می کنم.

یقینا دانش، تجربه و سوابق ارزنده ‌جنابعالی زمینه ساز توفیقات روزافزون برنامه های تحول گرای دولت سیزدهم به ویژه در حوزه های اقتصادی خواهد بود. از درگاه خداوند متعال عزت و توفیقات روزافزون برای جنابعالی مسئلت می‌نمایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به محسن رضایی تبریک گفت

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با صدور پیامی، انتصاب دکتر محسن رضایی به سمت “معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت” را تبریک گفت.

باسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر محسن رضایی با سلام و تحیات؛ انتصاب شایسته حضرتعالی به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت که بیانگر تعهد، علم و تقوا و روحیه مردمی و خدمتگزاری حضرتعالی در صحنه های مختلف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

بی تردید سوابق انقلابی و تجارب ارزنده و همچنین برنامه های اقتصادی شما گامی ارزشمند برای رسیدن به اهداف جهادی و تحول آفرین دولت مردمی نظام اسلامی خواهد بود. با آرزوی توفیقات روز افـزون؛ سربلندی جنابعالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تبریک مجمع نمایندگان خوزستان به معاون اقتصادی ریاست جمهوری

جناب آقای دکتر محسن رضایی از آن جا که سربازان ولایت اندیشه ای جز عزت، استقلال، توسعه و بالندگی ایران اسلامی ندارند در هر عرصه ای که قدم گذاشتند، آن جا فضل الهی گشایش و پیروزی را رقم زدند. در جنگ نظامی، فرمانده جنگ با مدیریت جهادی، ایران عزیز را به گونه ای سربلند از آن عبور داد که جهانیان را وادار به احترام وتعظیم نمود.

حال که جنگ اقتصادی است تنها همان فرمانده و مدیریت است که می تواند اقتصاد ایران را احیا و دنیا را وادار به تعامل و مناسبات اقتصادی از سر نیاز به خود گرداند. سردار حاج محسن رضایی، فرمانده جنگ، بنیانگذار مدیریت جهادی و طراح گفتمان اقتصاد مقاومتی، انتصاب به جا و هوشمندانه حضرتعالی به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری دلها را در ایران بزرگ به ویژه خوزستان قهرمان که خود بهتر از همگان محرومیت ناشی از عدم نگاه راهبردی به ظرفیت های بی‌شمار اقتصاد آن را می دانید خشنود و امیدوار به بهبود وضع موجود نمود.

مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن اعلام مسرت از انتصاب فرزند شایسته خوزستان و قدردانی از حسن اعتماد و نگاه راهبردی رییس جمهور محترم به سرمایه های ملی، آمادگی خود را در راستای هر نوع همکاری و هماهنگی در مسیر عملیاتی ساختن راهبرد اقتصاد مقاومتی در جهت توسعه خوزستان قهرمان و تقویت اقتدار اقتصاد ایران اسلامی را اعلام می دارد.

«محسن رضایی» و لزوم فرماندهی مقابله با جنگ اقتصادی

سردار جعفر هردانی رئیس و اعضای شورای مرکزی ستاد کشوری و مردمی همیاران کار و کرامت در پیام تبریکی خطاب به دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور آورده اند: برادر عزیز و انقلابی جناب آقای سردار سرلشکر دکتر محسن رضایی، انتصاب شایسته جنابعالی در 3 گلوگاه مهم اقتصادی دولت قوی و مردمی توسط آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و برآمده از متن جامعه را گرامی می داریم و آن را سرآغاز تحولات جدی در عرصه اقتصادی کشور می دانیم. امید است همچون ایام دفاع مقدس، در ایجاد فرماندهی واحد مقابله با جنگ اقتصادی تحمیلی در قالب سازماندهی قرارگاه اقتصادی کشور پیروز و موفق باشید.

در شرایطی که مساله «اقتصاد مقاومتی»، «حمایت از تولید» و «مردمی‌ کردن فضای اقتصادی» بارها و بارها از سوی رهبر انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و متاسفانه برخی صرفا نگاه ویترینی به این موضوع داشته اند و آمال و آرزوهای شان را برای کشور در آن سوی مرزها جست و جو می کرده اند، انتصاب جنابعالی که از چهره های مبرز، با برنامه و با تجربه در حوزه اقتصادی هستید، امید به اجرای این فرامین و تدابیر اصلی مقام معظم رهبری در شرایط جنگ اقتصادی و بهبود شرایط کشور و مردم را در دل ها زنده کرده است.

اعتقاد داریم که امروز دفاع از سفره معیشت مردم و تولید ملی صرفا انجام اقدامات جهادی و انقلابی را می طلبد و موجب ناامیدی دشمنان در به زانو درآوردن ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد شد؛ چون اگر تا دیروز ابزار اعمال قدرت استکبار و کشورهای زورگوی جهان قدرت و توان نظامی شان بود، امروز با تغییر صحنه و تاکتیک جنگی این جنگ به حوزه اقتصادی کشیده شده و متاسفانه در سالیان اخیر هم مردم از این ناحیه دچار خسارات و رنج های فراوانی شده اند.

وابسته‌ سازی اقتصاد کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران به ابزارهای مالی و بانکی بین‌المللی و تلاش برای ایجاد اخلال در اقتصاد ایران به منظور تحت فشار قرار گرفتن مردم و ضربه زدن به ارکان جمهوری اسلامی از جمله اقدامات ظالمانه در اعمال تحریم های ظالمانه از حربه های دشمن در جنگ اقتصادی تمام عیاری که به راه انداخته است، می باشد، اما امید می رود با اقدامات بجا و درستی که تاکنون دولت مردمی و انقلابی انجام داده، این شرارت های دشمن خنثی و بی اثر شود.

متاسفانه شرطی‌سازی اقتصاد و معیشت مردم و گره زدن آن به رفع تحریم‌ها یک اشتباه استراتژیک بود که دود آن به چشم مردم و نظام رفت و همچنان از این ناحیه در حال آسیب پذیری هستیم، لذا امروز ضرورت دارد تا بهره گیری از تجربیات و برنامه های افرادی نظیر جنابعالی و استفاده از ایده ها، برنامه ها و نوآوری هایی که تیم جوان اقتصادی دولت به آن متخلق است ، ضمن ساماندهی بازار ارز و کاهش سهم دلار از چرخه اقتصادی و افزایش چرخش سایر ارزهای بین المللی، ارزش پول ملی ارتقا یابد و قدمی محکم در راستای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سربلند ایران اسلامی برداشته شود.

اکنون اقتصاد کشور نیاز به وحدت رویه و فرماندهی واحد دارد. حضور جنابعالی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی اقدام هوشمندانه ای از سوی رئیس جمهور محترم، محبوب و مردمی است که نشان از تدبیر ویژه ای ایشان برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، خنثی سازی تحریم ها، کاهش آسیب پذیری اقتصاد و در نتیجه قدرتمند شدن اقتصاد کشور و ارتقاء شرایط معیشتی مردم دارد.

لذا اانتصاب حضرتعالی در 3 مسئولیت مهم معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی را به فال نیک گرفته و امیدواریم راهبرد اقتصادی دولت برای غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن با فرمانده ای قابل چون شما که پیشتر در جنگ تحمیلی «ما می توانیم» را اثبات کرده، در فضای اقتصادی نیز زودتر به ثمر بنشیند تا مردم نیز حلاوت اقدامات «اصحاب ما می‌توانیم» را در بهبود شرایط زندگی و معیشت شان احساس کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان محمدرضا حکیمی طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم موکورمایکوزیس محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم محرم افغانستان محمدرضا حکیمی طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم موکورمایکوزیس معاون اقتصادی رئیس جمهور سمت معاون اقتصادی حوزه اقتصاد انتصاب شایسته ایران اسلامی جنگ اقتصادی بهبود شرایط پیام تبریک برنامه ها تبریک گفت جناب آقای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران سمنان در مصلای بزرگ حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور در راستای اجرای قانون نضهت ملی مسکن در حال احداث است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن روند احداث این واحدهای مسکونی تصریح کرد: از این تعداد بیش از 500 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور به تلاش‌های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد به زودی این تلاش‌ها نتیجه داد و مردم در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های بزرگ در کشور باشند.

حسینی به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مشکلات و مضلات اقتصادی کشور در گرو جهش تولید بوده و توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید مهم‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی و دور کردن نظام جمهوری اسلامی ایران از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است.

وی با اشاره به درپیش‌بودن روز جهانی کارگر، کارگران را رکن مهم رونق تولید برشمرد و بیان کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از کارگران و حوزه تولید گفت: افزایش قابل توجه حقوق کارگران و رفاهیات آنان در طول فعالیت دولت سیزدهم از جمله اقدامات دولت برای حمایت از این قشر مولد بوده است.

حسینی با اشاره به نقش ارزشمند کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف کشور بیان کرد: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری 500 هزار کارگر ساختمانی از دیگر اقدامات حمایتی دولت از کارگران است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای جهش تولید خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

معاون رئیس‌جمهور از فعالیت بیش از 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبرداد و بر لزوم حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

حسینی با اشاره به لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در کشور عنوان کرد: این مهم با قدرت و صلابت برای توسعه و پیشرفت کشور محقق خواهد شد که نمونه این مهم، قدرت نظامی و اقتدار دفاعی است که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور گذاشته و هیمنه پوشالی دشمن را از بین برد گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد