Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:19:01 GMT

هویج اصفهان در راه بازار

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۸۹۳۷

هویج اصفهان در راه بازار

ایسنا/اصفهان مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۶۷۵۰ تن هویج از ۱۵۰ هکتار زمین زیر کشت در استان اصفهان برداشت می‌شود.

پیمان فیروزنیا با بیان اینکه پارسال ۱۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اصفهان زیر کشت هویج قرار داشت، اظهار کرد: این در حالیست که امسال به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی، سطح زیر کشت این محصول به ۱۵۰ هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو عامل افزایش تقاضا و خشکسالی منجر به کمبود هویج در بازار اصفهان شده است، افزود: هویج قیمت تضمینی ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت آن تعیین می‌شود.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر هویج مورد نیاز در بازار اصفهان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، وی با اشاره به اینکه برداشت محصول هویج در اصفهان ۴۵ تن در هر هکتار است، افزود: بیشترین کشت هویج در شهرستان فلاورجان است.

فیروزنیا با بیان اینکه برداشت این محصول تا یک هفته دیگر آغاز می‌شود، گفت: در مناطق سردسیر هم اوایل پاییز برداشت می‌شود.

با توجه به از بین رفتن هویج شیراز به دلیل سیل و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا، قیمت هویج طی یک ماه اخیر سیر صعودی به خود گرفته و در بازار اصفهان حتی با قیمتی بالاتر از ۳۲ هزار تومان نیز عرضه می شود، به گفته فعالان بازار میوه و سبزیجات نیز دلالان نیز در برهم خوردن بازار و افزایش قیمت هویج نقش موثری داشته اند تا جایی که این محصول به دلیل افزایش نرخ دلار به برخی کشورهای همسایه از جمله عراق قاچاق می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی هویج گراني قاچاق کشاورزی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران