Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ امام جمعه شیراز با اشاره به شروع به کار دولت با رای اعتماد نمایندگان مجلس گفت: دولت برای قوی شدن و قوی ماندن باید همراه مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز یکی از نیازهای اصلی بشر نیاز به معنویت است، اظهارداشت: این نیازی است که نه تنها ما بلکه مخالفان ما نیز این نیاز را برجسته کردند و ما باید این نیاز را براساس اسلام ناب تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بشر نیاز دارد که به تحول معنوی برسد، گفت: این رسیدن به تحول معنوی را کسانی می‌توانند پاسخ دهند که متصل به حجت خدا باشند و این جز از راه اسلام ناب امکانپذیر نیست. ما در رهبری انقلاب اسلامی دو شخصیت گرانقدر امام راحل و مقام معظم رهبری را می‌بینیم که به صورت کاملا ملموس معنویت را خوب می‌فهمند و برای پاسخ به عطشی که در جامعه وجود دارد حرف دارند.

امام جمعه شیراز افزود: باید روی این معنویتی که رهبران انقلاب اسلامی بیان کردند، کار کنیم، تکرار خوب است اما تکمیل هم نیاز است که قلم به دستان و سخنوران باید این کار را انجام دهند، اهل علم امروز وظیفه بسیار سنگینی دارند و جز تحصیل‌کرده‌های حوزه علمیه نمی‌توانند در این زمینه موثر باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی: عده‌ای فرصت‌طلب از استیصال مردم برای ثروت‌اندوزی بهره گرفتند/ مردم از «دولت مردمی» مطالبه دارندامضای "عهدنامه مدیران دولت مردمی" از سوی هیات وزیران

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خطوط کلی را ترسیم کردند، اهل علم باید این خطوط را تکمیل کنند بیان کرد: اهل علم بلید نیاز بشر به تحول معنوی را برطرف کنند. باید برای تقوا تمرین کنیم و این مسیر معنوی را به اندازه‌ای که به بشریت کمک کنیم، بپیماییم.

وی در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به رای اعتماد محکم نمایندگان به وزرا عنوان کرد: دولت جدید به میدان آمده تا کار خود را شروع کند و از فردا دولت تازه نفس به میدان می‌آید برای اینکه به حل مسائل کشور بپردازد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نهاد نماز جمعه هم خودش را در گام دوم انقلاب با تحولات جدید جامعه هماهنگ کند، تصریح کرد: امروز تغییراتی به وجود آمده و نوع توقعاتی که مردم از ائمه جمعه دارند و نوع کار ائمه جمعه باید با تحولات جدید هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه کاری که انسان برای نخستین بار انجام می‌دهد ممکن است خطاهایی داشته باشد، گفت: دولت جدید خود را مردمی و قوی ذکر کرده است، این دولت باید قدرتش را از کجا بگیرد؟ اگر ما حمایتش نکنیم قدرتش را از سمت دیگری می‌گیرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دولت اگر می‌خواهد قوی باشد باید دستش در دست مردم باشد چون امام گفتند دشمن با یک ملت نمی‌تواند دربیفتد، افزود:اگر می‌خواهید کشور عزتمندتر از اکنون شود باید دستمان در دست هم باشد.

وی با اشاره به تحولات پیش‌روی دولت گفت: برخی مواجهه‌ها امروز سهم خواهانه است این امر کشور را زمین می‌زند، نگاه باید عدالت‌محورانه باشد هرجایی به تناسب ظرفیت‌هایش باید رشد کند و ظرفیت‌ها فعال شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ایران از غنی‌ترین کشورهای عالم است اما برای مدیریت این منابع باید وحدت داشته باشیم، عنوان کرد: اکنون دیگر موقع کار است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دولت اول حرکتش است و مدیران میانی کشور روزهای آینده انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: در انتخاب این دسته از مدیران هیچ دسته‌ای فکر نکند که خود باید پیروز شود، این دولت یکی از شعارهایش این است که وفاق داشته باشیم وفاق داشتن را تجربه کنیم چون به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه برخی از احزاب و گروه‌ها می‌خواهند فقط خودشان باشند، توقع از وزرا هم این است که زیر فشار باند نروند، گفت:باید بهترین را بر سرکار بیاورند تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بلاخره شهردار شیراز مشخص شد، تاکید کرد: برای بهتر شدن اوضاع باید دست به دست هم دهیم و باید دعواها را کنار گذاشت و پشت هم گرفتن را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/424/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رحیمی افزود: تصویب فوق العاده خاص در واپسین لحظات جمع بندی جداول بودجه ۱۴۰۳ انجام گرفت. این اتفاق با همراهی نمایندگان مجلس دوازدهم با کادر درمان و همچنین در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی درباره تصویب بودجه فوق العاده خاص افزود: هر چند خواسته پرستاران تصویب این قانون با ضرایب بالاتر از ضریب فعلی می‌باشد اما سازمان نظام پرستاری این اقدام نمایندگان را قابل تقدیر می‌داند.

رحیمی ضمن تقدیر از دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در پیگیری و تصویب این قانون، تصریح کرد: این اتفاق در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت کاری و نوسانات اقتصادی، پرستاران به شدت تحت فشار بوده و متأسفانه هر روز اخبار نگران کننده‌ای از جای جای کشور به گوش می‌رسد. تصویب فوق‌العاده خاص اتفاقی مبارک اما ناکافی برای ایجاد انگیزه کادر درمان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار ما همراهی دولت با خواسته‌های سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در پیگیری و تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران است.

کد خبر 6095981 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز